vaikuttaako catin poisto c20xe veccuun?
-
vectra 2000
- 'Kadett'

Pääsin vertaamaan tekniikan vaihto etuveto 2000:sta ja 4x4 2000:sta keskenään. Etuvedossa katin tilalla simonsin läpivirtausvaimennin ja siita eteenpäin 2.5" putki. 4x4:ssa vakioputki katilla. Aika iso ero väännössä ja kulussa, myos äänissä
tosin 4x4(mm. perän paino) vaikuttaa syövän osan tehoista mut silti se kat tuntuu kuristavan tosi paljon virtausta. Suosittelen katin poistamista, vaikka teholukemista mulla ei ole aavistusta...
-
vectra 2000
- 'Kadett'

Moi,
Itsellläni oli aikoinaan 2000 16v 4x4 jossa kokeilin ottaa katin pois .Mielestäni vääntö alakierroksilla hieman kasvoi sekä ääni muuttui ,tuli sellainen peltinen ääni
johtunee alkup. peltisarjasta.
Itse kanssa olen ajanut etuvetoista 2000 16v sekä omaani ,niin olihan se etuveto on jo ns. vakiona himpun pirteämpi joka johtunee siitä nelivedon +85 ? massasta sekä erilaisista välityksistä ?
Mutta kaippa sillä katin poistolla jotain vaikutusta on
Itsellläni oli aikoinaan 2000 16v 4x4 jossa kokeilin ottaa katin pois .Mielestäni vääntö alakierroksilla hieman kasvoi sekä ääni muuttui ,tuli sellainen peltinen ääni
Itse kanssa olen ajanut etuvetoista 2000 16v sekä omaani ,niin olihan se etuveto on jo ns. vakiona himpun pirteämpi joka johtunee siitä nelivedon +85 ? massasta sekä erilaisista välityksistä ?
Mutta kaippa sillä katin poistolla jotain vaikutusta on
Kuka on nähnyt kerhon Opel Fan-lehden numeron 1/2003, niin voi vertailla eri autoissa olleita C20XE-moottorien teho- ja vääntökäyriä, osassa oli katti ja osassa ei. Kuitenkin tehottomimmassa esimerkiksi ei ollut. Pelkkä katin poisto ei ainakaan noiden mittausten perusteella mitään merkittävää tuo mukanaan, paitsi muuttaa auton laittomaksi.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70