Oiskos kellään pikku vinkkiä umpioiden puhdistukseen??
Ostin käytetyt ajovalot veccuun,ja yksi umpioista on täynnä pölyä ja kuivuneita vesitippa jälkiä.
Apuja kaivattais..
-Alexi-
Umpioiden puhdistus?
Umpioiden puhdistus?
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Jossei umpioita saa enempää purettua,niin joku isopropanolipohjainen lasinpesuaine mitä kaataa sisään ja huljuttelee. Tämän jälkeen vaikka paineilmalla puhaltelee kuivaksi ettei jää jälkiä.
Heijastinpintoja ei kannata pyyhkiä millään, ei edes mikrokuiduilla,sillä naarmuuntuvat ja pinnoite irtoaa herkästi.
Heijastinpintoja ei kannata pyyhkiä millään, ei edes mikrokuiduilla,sillä naarmuuntuvat ja pinnoite irtoaa herkästi.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: Umpioiden puhdistus?
Itse puhdistin juuri A-vectran (kirkaslasiset) enkeliumpiot ottamalla niistä lasit irti.
Usein pesun jälkeen valojen lasit olivat huurussa sisäpuolelta ja kun lasi toistuvasti kostuu ja kuivuu se tulee sameaksi...
Lasit sain irti kuumentamalla saumoja hiustenkuivaajalla, jolloin se butyylin tapainen tiiviste liima/massa pehmeni ja lasi irtosi ruuvarilla kampeamalla. Sisäpinnat puhdistin raitoja jättämättömällä lasin pesuaineella. Heijastin pintoihin en uskaltanut koskea. Sitten lämmitin taas sen tiiviste massan pehmeäksi ja painoin lasin takaisin ja klipsut kiinni.
Vinkkinä niille joilla on FK:n "akvaario" enkeliumpiot : Kannattaa ottaa alkuperäsistä umpiosta ne takakannet tiivisteineen, koska FK-valojen omat kannet on huonosti sopivat ja vuotavat kosteutta sisään. Itse vaihdoin putsauksen jälkeen kannet ja nyt on pysynyt kuivana.
Ilma vaihtuu sen pienen "huohotin" kumiputken kautta.
Usein pesun jälkeen valojen lasit olivat huurussa sisäpuolelta ja kun lasi toistuvasti kostuu ja kuivuu se tulee sameaksi...
Lasit sain irti kuumentamalla saumoja hiustenkuivaajalla, jolloin se butyylin tapainen tiiviste liima/massa pehmeni ja lasi irtosi ruuvarilla kampeamalla. Sisäpinnat puhdistin raitoja jättämättömällä lasin pesuaineella. Heijastin pintoihin en uskaltanut koskea. Sitten lämmitin taas sen tiiviste massan pehmeäksi ja painoin lasin takaisin ja klipsut kiinni.
Vinkkinä niille joilla on FK:n "akvaario" enkeliumpiot : Kannattaa ottaa alkuperäsistä umpiosta ne takakannet tiivisteineen, koska FK-valojen omat kannet on huonosti sopivat ja vuotavat kosteutta sisään. Itse vaihdoin putsauksen jälkeen kannet ja nyt on pysynyt kuivana.
siis.. polttimo pois ja kaataa sisään..huljuttaa ja kuivaa ilmalla?
Huuhdellaanko vedellä?
Mulla on veccuun tuplaumpiovalot..eihän se sit me harmaaks tai muute paskaks?
Voi olla hankala löytää umpioita niihin
Huuhdellaanko vedellä?
Mulla on veccuun tuplaumpiovalot..eihän se sit me harmaaks tai muute paskaks?
Voi olla hankala löytää umpioita niihin
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost