Diesel-Opelien ruiskutuspumput

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
NCMAstra
'Kadett'
'Kadett'

Diesel-Opelien ruiskutuspumput

Viesti Kirjoittaja NCMAstra »

Hei!

Oikein hirvittää keskustelu diesel-Opelien ruiskutuspumpuista. Ihan kuin olisi itsestään selvää, että 300 - 400 tkm ajettuun autoon on jo ainakin kerran vaihdettu pumppu, jonka hinta on jossain 2000 ja 3000 euron välillä, ja työt tietysti päälle. Minun tietääkseni ruiskutuspumput olivat ainakin ennen lähes ikuisia, jos käyttäjä vain ymmärsi pitää veden ja polttoaineen erillään sekä vaihtoi suodattimen kohtuullisen säännöllisesti. Vesivahinkojen estoon oli suodattimen alla lasikuppi, josta näki, onko vettä tullut, ja josta veden voi laskea myös pois.

Kuuluuko meillä oleva -98 Astra 2.0 DTI, tuohon Opel-joukkoon, josta ruiskutuspumput laukeavat? Autolla on ajettu 285 tkm. Toinen kysymys on, että eikö näitä uusia pumppuja voi enää edes korjata? Kuten huomaatte, minulle -98 on vielä uusi auto :wink:

Terveisin hannujuhani
hannujuhani
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Kuuluu "riskiryhmään". Enemmän tietoa löydät tuolta diesel-osastosta.
RuOzKa
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja RuOzKa »

Kyllä noita pumppuja saa korjattua!

Toki noita korjaajia ei montaa löydy.

Itse korjautin Turuun suunnalla ja kaiken kaikkiaan tuli maksamaan ~1600 €.

Toki otin itse pumpun irti ja laitoon takasin, ooppelin liikkeeseen vein kyllä ajoitettavaksi.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Täällä Suomessa näköjään maksaa korjaus melkein saman kuin pumppu hankittuna Opelilta.Huhut kertoo että itäeuroopassa on pajoja jotka osaavat "tinata" aivolaatikot kuntoon parilla satasella.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
-Pasi-
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja -Pasi- »

No mulla hajosi vm. 2001 vectrasta pumppu 130 tkm kohdalla... eli sähän oot jo kirkkaasti pidemmällä.
Opel Vectra Voyage 2.2dti Elegance -00
LUMI
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja LUMI »

minä olen päästellyt jo 310tkm orkkispumpulla ja pelontunne persiissä kasvaa kilsojen myötä :o
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
RuOzKa
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja RuOzKa »

Tuo 1600 € eurosta itse pumpun korjaus oli n. 1000-1200.

Hintaan kuului myös mekaanisen puolen huoltoa (laakeri, o-renkeita, stefa, joka oli viimmein syyllinen
eikä aivo boksi)
NCMAstra
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja NCMAstra »

Onko nuo pumppuviat yleensä mekaanisia vai sähkövikoja? Tinaaminen viittaisi sähkövikaan. Onko vioille olemassa joku yhteinen käytöstä tai rakenteesta johtuva syy?

T: hannujuhani
hannujuhani
penak
'Admiral'
'Admiral'

Re: Diesel-Opelien ruiskutuspumput

Viesti Kirjoittaja penak »

NCMAstra kirjoitti:Hei!

Oikein hirvittää keskustelu diesel-Opelien ruiskutuspumpuista. Ihan kuin olisi itsestään selvää, että 300 - 400 tkm ajettuun autoon on jo ainakin kerran vaihdettu pumppu, jonka hinta on jossain 2000 ja 3000 euron välillä, ja työt tietysti päälle. Minun tietääkseni ruiskutuspumput olivat ainakin ennen lähes ikuisia, jos käyttäjä vain ymmärsi pitää veden ja polttoaineen erillään sekä vaihtoi suodattimen kohtuullisen säännöllisesti. Vesivahinkojen estoon oli suodattimen alla lasikuppi, josta näki, onko vettä tullut, ja josta veden voi laskea myös pois.

Kuuluuko meillä oleva -98 Astra 2.0 DTI, tuohon Opel-joukkoon, josta ruiskutuspumput laukeavat? Autolla on ajettu 285 tkm. Toinen kysymys on, että eikö näitä uusia pumppuja voi enää edes korjata? Kuten huomaatte, minulle -98 on vielä uusi auto :wink:

Terveisin hannujuhani
BMW:n 2.0d:ssä (320d) sama pumppu ja ongelmat ku opelissa. Joten ongelma sama kaikissa, missä noita vikaherkkiä pumppuja käytetään.

Tietääkseni pumpun korjaajat vaihtaa kaikki sisuskalut uusiin kuten tehdaskunnostetuissakin tehdään. Ei taida olla juuri halvempaa.
rikishi
'Admiral'
'Admiral'

Re: Diesel-Opelien ruiskutuspumput

Viesti Kirjoittaja rikishi »

penak kirjoitti:
NCMAstra kirjoitti:Hei!

Tietääkseni pumpun korjaajat vaihtaa kaikki sisuskalut uusiin kuten tehdaskunnostetuissakin tehdään. Ei taida olla juuri halvempaa.
:P Ei nyt sentään kaikkia sisuskaluja. Pääasiallisesti vaihdetaan Pumpun ohjainlaite, joka yleensä tuhoutuu. Uusi ohjainlaite sisältää myös määränsäätöventtiilin sekä ennakkoventtiilin.

Lisäksi vaihdetaan pumpun kaikki tiivisteet ja laakeri, joka on kuluva osa.

Tämän jälkeen on ohjainlaite ohjelmoitava, Eli sinne ajetaan ajoohjelmisto.

Pitäisi päästä tonnin pintaan tai alle korjauksessa?? :lol:
rikishi
'Admiral'
'Admiral'

NCMAstra kirjoitti:Onko nuo pumppuviat yleensä mekaanisia vai sähkövikoja? Tinaaminen viittaisi sähkövikaan. Onko vioille olemassa joku yhteinen käytöstä tai rakenteesta johtuva syy?

T: hannujuhani
Yleensä viat johtuvat ilmasta polttoainejärjestelmässä.

Syy että ohjainlaite palaa on se, että polttoainelinjassa kulkee ilmaa.
Ilma jää ohjainlaitteen kannen alosaan," sellaiseen syvennykseen" ja polttoaine ei pääse jäähdyttämään pumpun ohjainlaitetta.

Ikävä kyllä Opeleissa ilmavuodot ovat yleisiä ja ne alkavat pahemmin oireilla kun auto ei käynnisty kunnolla.
rikishi
'Admiral'
'Admiral'

LUMI kirjoitti:minä olen päästellyt jo 310tkm orkkispumpulla ja pelontunne persiissä kasvaa kilsojen myötä :o
Sulla on varmaan hyvin ja säännöllisesti huollettu Opeli. :P
LUMI
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja LUMI »

rikishi kirjoitti:
LUMI kirjoitti:minä olen päästellyt jo 310tkm orkkispumpulla ja pelontunne persiissä kasvaa kilsojen myötä :o
Sulla on varmaan hyvin ja säännöllisesti huollettu Opeli. :P
no hyvin ja hyvin mutta joka aamu on lähtenyt käymää uudesta asti ja kertaakan ei ole tielle jättänyt
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
Blue_vw
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Blue_vw »

Itsellä on myös origineelipumppu ja 440tkm mittarissa. Ilmavaivoja kyllä on, saa nähdä milloin se pumppu heittää yhteistyönsä..
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Pitkänmatkan ajo on parempaa pumpulle. Ilmaa ei pääse kertymään. LUMI:kin taitaa ajella pitkiä taipaleita siellä porojen seassa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin