Astra-95 ecotec jakohihnan vaihto?
Astra-95 ecotec jakohihnan vaihto?
Lehdessä oli tarjous opelin jakohihnan vaihto alkaen 249,- !!! Ajattelin vaihtaa itse, mutta hinnasta heräsi epäily, että taitaa olla jotenkin poikkeuksellisen hankala homma.
Kysymyksessä on siis ecotekki 1.6 Astra-95.
Olen vaihtanut hihnoja vuosien varrella useita eri merkkeihin ja tehnyt koneremppoja, joten en ole ihan untuvikko. Eli haluaisin tietää, onko jotain erityistä huomioitavaa???
p.s. Onko Ecotekki jotenkin poikkeva kone sinänsä johonkin "normikoneeseen" verrattuna?
Samassa vuosimallissa kahta erilaista 1.6 litraista?
Kysymyksessä on siis ecotekki 1.6 Astra-95.
Olen vaihtanut hihnoja vuosien varrella useita eri merkkeihin ja tehnyt koneremppoja, joten en ole ihan untuvikko. Eli haluaisin tietää, onko jotain erityistä huomioitavaa???
p.s. Onko Ecotekki jotenkin poikkeva kone sinänsä johonkin "normikoneeseen" verrattuna?
Samassa vuosimallissa kahta erilaista 1.6 litraista?
Kyllä siellä sillon on 2 nokka-akselia.. Melko yksinkertainen jakopää tossa on, moottorin korvakon joutuu muistaakseni pois ottamaan. Sinne jakopäähän vaihdetaan aina kaikki rullat, kiristin ja vesipumppu samalla.
Eikai siinä muuten mitään erikoista huomioitavaa ole, kunhan merkit sattuu kohdilleen, nokka-akselien väliin on semmonen erikoistyökalu olemassa, mikä pitää ne paikallaan hihnaa paikalleen laitettaessa.
Eikai siinä muuten mitään erikoista huomioitavaa ole, kunhan merkit sattuu kohdilleen, nokka-akselien väliin on semmonen erikoistyökalu olemassa, mikä pitää ne paikallaan hihnaa paikalleen laitettaessa.
"-Keskenään vaihtokelpoiset osat eivät ole keskenään vaihtokelpoisia."
Vectra B2 Sport
Ex: Kawasaki z750 -07 + italian ihme
EX EX: MB C280 Sport
EX EX: BMW 325i e36 sedan
EX EX EX: B-omega C30SE
Vectra B2 Sport
Ex: Kawasaki z750 -07 + italian ihme
EX EX: MB C280 Sport
EX EX: BMW 325i e36 sedan
EX EX EX: B-omega C30SE
-