Vectra C wagon 1,8 -04 tc valo palaa, neuvoja

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
DevilC
'Agila'

Vectra C wagon 1,8 -04 tc valo palaa, neuvoja

Viesti Kirjoittaja DevilC »

otsikon mukainen vika,tänään alkoi,ei mitään muuta "oiretta" ainoastaan luistoneston valo palaa,mikähän mahtaa olla,kun ei nyt viikonloppuna saa koneeseenkaan kiinni :(
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Ei se ainakaan vakavaa ole, odota suosiolla maanantaihin ja käy luetuttamassa vikakoodit.

Viesti Kirjoittaja CGTS2.0T »

Pikkusen aiheen sivusta:
Minä huomasin omasta (C-Vectra GTS 2.0T -03 Elegance) mielenkiintoisen "ominaisuuden", eli kun auton laittaa käyntiin ja liikauttaa autoa ennen kuin ABS ja Luistonesto valot ehtii sammua, niin kyseiset valot jää palamaan seuraavaan starttiin asti. Kun valot palaa niin autossa ei ole luistonestoa eikä ABS:ää.
Merkkiliikkeessä kävin kesällä päivittämässä softan ja luetutin vikakoodit, vikakoodi vittasi johonkin ABS-boksin venttiiliin ja huoltomies arveli olevan kallis korjaus(n.1000€).
Eivätpä tienneet tästä ominaisuudesta.
Mulla auto ollu 11 kuukautta ja aina toiminut samoin. Muutaman sekunnin kun odottaa käynnistyksen jälkeen, niin ei mitään ongelmaa.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Voipi olla, että heti liikkeelle lähtiessä virrankulutus on kova, varsinkin sähköhydraulisen ohjaustehostimen kantilta, että ABS:ään ja TC:hen nähden akun jännite käy hetkellisesti alhaalla. Järjestelmä saattaa ottaa sen häiriönä, eli auto liikkuu, nopeustieto saadaan, mutta jännite alhainen. Tämä on vain mun oma ajatus... Voi olla että mietiskelen ihan höpöjä. :oops: