Opel Astra G -98 1.6 Club Lämmittimen puhallin
Opel Astra G -98 1.6 Club Lämmittimen puhallin
Ei tahtonut löytyä foorumilta mitään juttua tuohon liittyen, eikä haullakaan pitkälle päässyt.
Mutta ongelmana äidin Astrassa on se, että pitäisi päästä lämmittimen puhallin ja raitisilmasuodatin puhdistamaan. (Jos on suodatinta?)
Suodattimen sijaintia olen itse veikannut hanskalokeron taakse, sitä en ole vielä katsonut. Mutta suurin ongelma on tuo puhallin. Siinä on jotain kiinni, niin että se ravistaa puhallinta ja kuuluu epämääräinen purina kun pistää puhallusta suuremmalle.
Kiitos vastauksista etukäteen =)
Mutta ongelmana äidin Astrassa on se, että pitäisi päästä lämmittimen puhallin ja raitisilmasuodatin puhdistamaan. (Jos on suodatinta?)
Suodattimen sijaintia olen itse veikannut hanskalokeron taakse, sitä en ole vielä katsonut. Mutta suurin ongelma on tuo puhallin. Siinä on jotain kiinni, niin että se ravistaa puhallinta ja kuuluu epämääräinen purina kun pistää puhallusta suuremmalle.
Kiitos vastauksista etukäteen =)
Mulla (-01 malli) raitisilmasuodattimen vaihtoa varten tarvii hanskalokero irrottaa.
Ei kai eri vuosimalleissa ole eri paikoissa?
Lämppärin puhallinkin löytyy sitä kautta. Hommia helpottaa, jos ottaa alapuolen verhoilulevyn pois.
Ei kai eri vuosimalleissa ole eri paikoissa?
Lämppärin puhallinkin löytyy sitä kautta. Hommia helpottaa, jos ottaa alapuolen verhoilulevyn pois.
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
?Woody kirjoitti:Raitisilmasuodatin sijaitsee konehuoneen oikeassa ylänurkassa edestäpäin katsottuna sen mustan muovin alla.
Raitisilmasuodatin on hanskalokeron takana (hanskalokero kiinni viidellä vai kuudella torx-ruuvilla), siinä muovikannen takana joka on kii kolmella pultilla.
Puhallin näkyy heti siinä eessä, ja se on kiinni kolmella tai viidellä pultilla, ja niiden irrottamisen jälkeen puhallin lähtee ihan vetämällä pois. En muista pitikö sisäilmankierron moottori ottaa kans irti, mutta sekin on kiinni kolmella pultilla, ja lähtee helposti irti.
Astra_X_2 kirjoitti:Ja se puhaltimen värinä ja purina johtuu siitä, että puhaltimessa on roskia. Sen saa putsattua ainakin ottamalla sen muovin irti tuulilasin edestä (ulkopuolelta siis), jonka jälkeen puhaltimen "ropelliin" pääsee käsiksi. Putsaus onnistuu vaikka imurilla
Jees... On vähän huono huono sää tällä hetkellä niin ei viitsi imurin kanssa mennä tekemään.
Ja juu, kannattaisikin vaihtaa suoraa uusi suodatin, muttakun sillä nyt ei ole suurempaa merkitystä tällä hetkellä. =) Tarkistaa missä kunnossa se on ja sen mukaan päättelee ostaako uusi vai laittaako vain takaisin.
Sen voi ottaa toki talveksi pois kokonaan, niin ei pääse ainakaan lasit huurtumaan niin pahasti.D-Stylz kirjoitti:
Ja juu, kannattaisikin vaihtaa suoraa uusi suodatin, muttakun sillä nyt ei ole suurempaa merkitystä tällä hetkellä. =) Tarkistaa missä kunnossa se on ja sen mukaan päättelee ostaako uusi vai laittaako vain takaisin.