Astra 20DTL ja VP44 mennyt pimeäksi?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

rikishi kirjoitti:Joo. ruiskuaa se.

En nyt muista tarkkaan onko tämä DTL malli sitä ensimmäisiä vp44 pumpulla jos on siinä on ohjainlaitteena PSG 2 ja siinä voi olla myös kulmatunnistin viallinen. (Ei käynnisty)
Eikä saa mistään uutta. valmistus lopetettu. Siksi opel tarjoaa uutta pumppua.

Mutta onhan autosi osaavissa käsissä nyt :o :o :D -(z)-

Mittasitko koululla virtoja, mitä aikaisemmin kirjoitin tai mittasiko opettaja :P
Ei mitattu virtoja koululla. En huomannut sanoa. Käynnistettäessä arvot näyttivät normaalilta. Osaavissa käsissä Opelilla, katin kontit sanon minä. Toinen vaihtoehto olisi itse pumpun irtipurkaminen, lähettäminen Saksaan, maksaa siellä korjaus 500-1000e sekä itse takaisinlaitto. Tuntuu vain, ettei Opelilla saada mitään aikaan, kun pumpun tulo kestää, eikä ole kuulemma miehiä/aikaa sitä laittamaan. :evil:
rikishi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja rikishi »

Tuota , niinkuin sanoin jos pumppusi on mallia PSG 2 eli vanhampaa. Ei siihen saa oikein varaosia suomesta.

Kehittyneempi vp44 pumppu on PSG 5 ja uudemmissa 2.2 PSG 16, jota ei pysty korjaamaan erkkikään suomessa :D

Kysy pumpun tyypinumeron ( alkaa 0 470 504 ???) mukaan jostain BDC korjaamosta, voiko he tehdä kust arvion. Siellä selviää onko pumppusi korjattavissa.

BDC= Bosch diesel center. Suomessa vain muutama paikka jotka pystyy selvittämään.
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

rikishi
'Admiral'
'Admiral'

Joo halpoja ovat.

Ensimmäisen ja toisen linkin kuvat ovat PSG 5 mallin pumppu ja ohjainlaite.
Molemmat samoja ohjainlaitteita. Ensimmäisen linkin pumppu on Audista :D

Jos pumppu on vanhempi vp44 eli PSG 2 (tätä on vain Opelissa) nämä eivät käy millään. :o

Kolmanneksi jos tuo toisen linkin ohjainlaite romppeineen on käytetty ja sen asentaa suoraan pumppuun HUOM voi tulla ongelmia jos ei määritellä delta phi:tä korjaamolla.

Kulmatunnistimen irroittamisen jälkeen tämä pitäisi tehdä jotta toiminta olisi varmaa.

Tai jos se ohjailaite on uusi. ON se täysin tyhjä. Pitää taass ohjelmoida ajoohjelmisto että pelittää :D

Selvitä korjaamolta mikä pumppu sinulla on.
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

En minä sillä tiedolla mitään tee, että minkätyyppinen pumppu autossa on. Metro-autossa maksaa päälle 2k€ uusi pumppu töineen, Saksassa korjattuna maksaa 1000€ tai alle. Toki jälkimmäisessä tapauksessa pitää itse irroittaa ja laittaa paikalleen pumppu, mutta eiköhän se suju Juho M-P:n ohjeiden mukaan. Ja siellä Saksassa siihen ajetaan myöskin kaikki säädöt, ettei tarvi itse niitä miettiä. Ongelmana on nyt vain ajan kuluminen, metrossa ei tapahdu pariin viikkoon mitään, kun ei ole aikaa, ja taas pelottaa hieman itse työhön alkaminen+oma ajan puute.
rikishi
'Admiral'
'Admiral'

Et varmaan tee mitään sillä tiedolla, mutta yritin kuitenkin.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Tarkistappa se pumpun ohjainlaitteen numerosarja. Kaverilla pitäisi olla toimiva pumppu, mutta en ole varma möisikö ohjainlaitetta siitä erikseen.

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

Sen verran täytyy sanoa noista eBayn käytettyjen osien myyjistä että olkaapa varovaisia!Noita käytettyjä pumppuja menee tuolla koko ajan ja suuresta osasta näkee etteivät toimi 99%,vaikka minkalaisia selityksiäkin tuolla on.
Tyypillinen tarina on etä tässä on ehjä kolariauton pumppu,mutta kannattaa suhtautua hyvin varovaisesti tai itse asiassa pitää pumppua rikkinäisenä.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
VilleVee
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja VilleVee »

onko vikakoodit luettu ite pumpusta vai auton omasta pistokkeesta?
Vectra b 2,0 16 DTI -00. Vectra 2000 16v -90. Vectra 4x4 16v -89. Manta "400" rojekti. Kadett Avo -89. Wartburg 353w -79.
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

VilleVee kirjoitti:onko vikakoodit luettu ite pumpusta vai auton omasta pistokkeesta?
Vikakoodit luettiin käsijarrun alla olevasta pistokkeesta, eli auton omasta? Missä tuo pumpun oma pistoke edes sijaitsee, ja millä laitteistolla siitä luetaan koodit?
rikishi
'Admiral'
'Admiral'

(F)ast_tra kirjoitti:
VilleVee kirjoitti:onko vikakoodit luettu ite pumpusta vai auton omasta pistokkeesta?
Vikakoodit luettiin käsijarrun alla olevasta pistokkeesta, eli auton omasta? Missä tuo pumpun oma pistoke edes sijaitsee, ja millä laitteistolla siitä luetaan koodit?
No se on pumpussa, aivon päässä.

Niinkuin olen aikaisemmin yrittänyt selvittää, ota pumpun tyyppi.

Vanhempaa mallia ei pysty lukemaan kuin BDC pitse ja pumppu irroitettuna.

Uudemmasta pystyy lukemaan välikaapelin kautta, pumpun ollessa autossa kiinni

Se onko vanhempaa vai uudempaa mallia olevalla pumpun aivoboksilla! Kertoo paljon
pystyykö pumppuasi korjailemaan, vai joudutko tyytymään opelin uuteen tai saksan korjaukseen.

Uudemman mallin korj kust Suomessa varmaan samat mitä olet jo selvitellyt Saksasta
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

-97 malleissahan on tuo "vaikeempi" pumppu?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
rikishi
'Admiral'
'Admiral'

Joo voi hyvinkin olla, en muista tarkkaan mikä vuosimalli.
Sinne vuosiluvuille se kuitenkin ajoittuu.
Vastaa Viestiin