Elikkä kiikarissa olisi a mallin vectra 2.0 vm95 ajettu 300tkm mitä kannataisi autosta tarkistaa ?
Kilometrit ovat tulleet matka-ajossa lähes täysin joten tekniikka pitäisi olla sen suhteen kunnossa ja pohja on öljytty joka kesä joten ei ole laho. Mutta onko tuossa erityisiä juttuja jota kannattas katsoa ?
A mallin Vectraa ostamassa mitä pitäisi tarkistaa ?
-
nuhapumppu
- 'Diplomat'

Itsellä hankittuna v 2004 syksyllä 2.0 cdx 16 v vm 1995, tuolloin kiometrit 127 000.
Siihen asti tehty vain tavallisia huoltoja, kerran vesipumppu vaihdettu kun pitänyt ääntä, lisäksi nokka-akselin anturi vaihdettu kerran, itse olen vaihdattanut iskarit eteen ja taakse (takana vuosivat, edessä pitivät kolinaa), lisäksi jarrut eteen laitettu, käsijarrua fiksailtu, imusarjaan haitariputki vaihdettu, toinen bensaletkuista vaihdettu, hydrauliletku syylärin takana vaihtoon (tyyppivika sekin), askelmoottorin huolto (joutokäynti soutelee) eli puhdistus omana tekona, termari vaihdettu (lämmöt alhaalla), venttiilikopan tiiviste uusiksi, sähköantenni hajalla melkein aina, mutta...aina mennyt katsastuksen läpi
.nyt kilometrit 157 000. Ei ruostetta. Kulutus n 8 litraa seka-ajossa. Ainiin hätävilkkujen katkaisin oli ostaessa hajalla, vaihtoivat takuuseen, huomasin kun vilkut ei toiminu ollenkaan, lisäksi puhaltimen kytki reistaili ja hajosi lopulta kokonaan siten että toimi vain suurimmalla nopeudella, osan hinta pitkälle toistasataa
.Kannattaa myös lukea vikakoodit joka onnistu itseltäskin, neuvot löytyy näiltä foorumeilta.
Siihen asti tehty vain tavallisia huoltoja, kerran vesipumppu vaihdettu kun pitänyt ääntä, lisäksi nokka-akselin anturi vaihdettu kerran, itse olen vaihdattanut iskarit eteen ja taakse (takana vuosivat, edessä pitivät kolinaa), lisäksi jarrut eteen laitettu, käsijarrua fiksailtu, imusarjaan haitariputki vaihdettu, toinen bensaletkuista vaihdettu, hydrauliletku syylärin takana vaihtoon (tyyppivika sekin), askelmoottorin huolto (joutokäynti soutelee) eli puhdistus omana tekona, termari vaihdettu (lämmöt alhaalla), venttiilikopan tiiviste uusiksi, sähköantenni hajalla melkein aina, mutta...aina mennyt katsastuksen läpi