Varaosat Saksasta?
Varaosat Saksasta?
Koitin haulla etsiä juttua aiheesta mutta tuloksella.
Lienenkö sitten vaan niin käsi tuon haun kanssa.
Mutta asiaan.
Oletteko Saksasta jostain tilailleet Ooppeleihinne varaosia?
Ja jos olette niin mistä ja miten homma käytännössä toimii?
Astaan piäisi ilmeisesti takapyörien laakerit (eli koko helvatan navat) vaihtaa ja Suomalaisten varaosaliikkeiden hinnat ei oikeen miellytä.
PP-autolla takanavan hinta 340€ (alkuperäinen) ja muistaakseni jonkun FKS:än tekele 180€.
Tarvikekolmiossa taasen takanapa maksanee 260€ ja alennuksilla 182€.
Nuo kun mielellään pitäisi samalla uusiksi molemmin puolin, niin lasku on jo turhan mojova...
Lienenkö sitten vaan niin käsi tuon haun kanssa.
Mutta asiaan.
Oletteko Saksasta jostain tilailleet Ooppeleihinne varaosia?
Ja jos olette niin mistä ja miten homma käytännössä toimii?
Astaan piäisi ilmeisesti takapyörien laakerit (eli koko helvatan navat) vaihtaa ja Suomalaisten varaosaliikkeiden hinnat ei oikeen miellytä.
PP-autolla takanavan hinta 340€ (alkuperäinen) ja muistaakseni jonkun FKS:än tekele 180€.
Nuo kun mielellään pitäisi samalla uusiksi molemmin puolin, niin lasku on jo turhan mojova...
Tuolta minä ostelen
http://tinyurl.com/l9h5p
http://tinyurl.com/l9h5p
Kadett Cabrio GSI -89
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
-
E Partanen
- 'Admiral'

Sen mitä minä olen Ebay:stä tilannut, niin onneksi on olemassa Paypal. Valehtelematta joka toisessa tilauksessa on ollut huomauttamista, mutta tosin aina on päästy Paypal:in avulla kohtuulliseen lopputulokseen. Jos Bay:stä on pakko tilata, niin suosittelen ostamaan vain Ebay-kaupoista, joilla on vähintään satoja tehtyjä kauppoja, ja positiivisen palautteen pitää olla vähintään 99%. Ja ainoa maksutapa Paypal:in kautta, jolloin ostajalla on jotain turvaa. Mahdolliset palautuksethan menevät ostajan piikkiin, joten mitään kovin kallista sieltä ei kannata tilailla. Homma sopii niille, jotka haluavat jännitystä elämään, eikä tilatulla tavaralla ole kovin kiire.
Noilla sakemanneilla ei oo toi paypal kovin yleisesti käytössä,ja toiset kauppiaat veloittavat ostoksesta enemmän mikäli maksaa paypalilla.On tullut maksettua suoraan pankkisiirtona ja paypalilla.Toistaiseksi ohareita nolla.Ja tosiaan kannattaa katsoa sitä myyjän palauteprosenttia/tehtyjä kauppoja.Juu ja jos on pelko perseessä niin kannattaa mennä sinne paikallisen varaosakauppiaan tiskille...
Re: Varaosat Saksasta?
Mikset hae Motonetistä, saisit edukkaasti:Helpless kirjoitti:
TAKAPYÖRÄN LAAKERISARJA OPEL ASTRA-F/G 91--04
Sisältää yhden takapyörän tarpeet
Astra-G 98-- 1,6/1,7 (ei ABS). . . . . . . . . . . . . . . 21-1379 69.00 ???
Astra-G 98-- 1,6/1,7 jos ABS. . . . . . . . . . . . . . . . 21-1685 89.90 ???
Astra-G 98-- 1,6/1,7 jos ABS "SKF". . . . . . . . . . . . . 21-3115 134.00 ???
Astra-G 98-- 1,8/2,0 (aina ABS). . . . . . . . . . . . . . 21-1687 114.00 ???
Noi on laadukkaita osia, usein SKF:n tekele, joka on sama valmistaja kuin alkuperäisissäkin...
Hinnat ovat olleet aika paljon edullisempia kuin täällä kotimaassa. Tosin se erotus esim. vetokoukun kohdalla hukkuu aika helposti rahtikuluihin ja tilisiirtomaksuihin jos käyttää perinteistä pankkiyhteyttä eli suoraan en ole vielä tavaraa Saksalaiselta Opelilta tilannut.
Auto-Jacob Rüsselsheimissa ainakin oli toimiva kontakti aikoinaan. Poikkesin sieltä joskus ostamassa koukkua ym. tarviketta ja vaihtokin onnistui kun olivat vahingossa myyneet mulle väärän osan. Yhteystiedot löytyy varmasti netistä. Liekö noilla sitten intoa postimyyntiin, sitä en osaa sanoa.
Ebayta olen käyttänyt noiden zubehörien hankinnan apuvälineenä ja etsinyt sieltä fyysisesti olemassa olevia liikkeitä ja tähän saakka kaikki ovat toimineet moitteettomasti. Pelkistä postimyyntipajoista ei ole omakohtaista kokemusta.
Hinnat ovat olleet aika paljon edullisempia kuin täällä kotimaassa. Tosin se erotus esim. vetokoukun kohdalla hukkuu aika helposti rahtikuluihin ja tilisiirtomaksuihin jos käyttää perinteistä pankkiyhteyttä eli suoraan en ole vielä tavaraa Saksalaiselta Opelilta tilannut.
Auto-Jacob Rüsselsheimissa ainakin oli toimiva kontakti aikoinaan. Poikkesin sieltä joskus ostamassa koukkua ym. tarviketta ja vaihtokin onnistui kun olivat vahingossa myyneet mulle väärän osan. Yhteystiedot löytyy varmasti netistä. Liekö noilla sitten intoa postimyyntiin, sitä en osaa sanoa.
Ebayta olen käyttänyt noiden zubehörien hankinnan apuvälineenä ja etsinyt sieltä fyysisesti olemassa olevia liikkeitä ja tähän saakka kaikki ovat toimineet moitteettomasti. Pelkistä postimyyntipajoista ei ole omakohtaista kokemusta.
-
Delco Romu
- 'Kadett'

Minullakin on pelkästään hyviä kokemuksia ebaysta, olen ostanut Saksasta, Itävallasta, Englannista ja Jenkeistä.
Hintaesimerkkejä: Öljypumppu dieseli Corsaan olis Opel liikkeessä maksanut 280€.
Englannista tilattuna tuli öljypumppu ja täydellinen jakohihnasarja (alkuperäisosina) maksamaan 120€ postikuluineen.
Viime kuussa tilasin Saksasta Corsaan uuden laturin ja alipainepumpun hintaan 130€. Suomessa olis pelkkä alipainepumppu maksanut 350€.
Dieseli Opeleihin löytyy melkein paremmin osia Englannin kuin Saksan ebaysta, muistaa vain laittaa hakusanaksi Vauxhall eikä Opel.
Hintaesimerkkejä: Öljypumppu dieseli Corsaan olis Opel liikkeessä maksanut 280€.
Englannista tilattuna tuli öljypumppu ja täydellinen jakohihnasarja (alkuperäisosina) maksamaan 120€ postikuluineen.
Viime kuussa tilasin Saksasta Corsaan uuden laturin ja alipainepumpun hintaan 130€. Suomessa olis pelkkä alipainepumppu maksanut 350€.
Dieseli Opeleihin löytyy melkein paremmin osia Englannin kuin Saksan ebaysta, muistaa vain laittaa hakusanaksi Vauxhall eikä Opel.
Tuohon omaan bemuun tilasin auto-teile pöllathista etupään alustan osat melkeinpä kaikki kerralla. Hintaa tuli parin sadan euron luokkaa yhteensä! Siis suunnilleen puolet varaosaliikkeiden vastaavasta. Näyttipä opeliinkin olevan aika edullisia osia. Siis ei tuningia, vaan varaosia. Yhteydenpito ja toimitus toimi loistavasti.
http://www.atp-autoteile.de/default.aspx
Kokeilemisen arvoinen voisi olla myös www.autoteile.cc Tästä ei kuitenkaan itsellä oli omakohtaisia kokemuksia.
http://www.atp-autoteile.de/default.aspx
Kokeilemisen arvoinen voisi olla myös www.autoteile.cc Tästä ei kuitenkaan itsellä oli omakohtaisia kokemuksia.
- hopeahuoli
- 'Admiral'

kyseiset takanavat passaisi ilmeisesti myös A-model vectraan..
mut minkälainen tosa abs versiossa on toi liitäntä? saisko joku ihan kuvan laitettua..
nykyinen laakeri malli on sama kuin b-asconassa edessä ja ongelma on että laakeri on joskus hirttäny ilmeisesti kiinni ja syöny akselista siivun. uudellakaan laakerilla ei saa pientä klappia pois ja muutenkin uusi laakeri menee noin 100tkm ajulla paskaksi.. kun toisella laakerilla on ajellu jo reippaasti yli kaksinkertainen km lukema ilman ongelmaa..
niin ja vaikka liitin sopiikin niin onko sen abs:n anturikehän antama signaali samaa kuin tossa vanhemmassa versiossa.. ainakin olen törmännyt jossain ensimmäisissä kadeteissä sellaisiin apsin kehiin jossa oli harvemmin noit hampaita mitä tossa mikä mulla on..
vuosimalli vekussa on 89 ja cd malli. abs vakiona ja apsin kehä tulee taka jarrulevyyn kiinni.. levyjen vaihdon yhteydes otettava kehä vanhasta.. kerran varaosatiskillä väännetty kättä tästä että sellaisia levyjä ei pitäis ollakaan tai että absin anturi ja kehä on navansisällä.. mut mulla ainakin on eri systeemillä..
toi kiintee napa laakeri paketti vaikuttais muutenkin jämäkämmältä kuin vanha ja ilman laakerin säätö/huolto huolia..
jaahas vastataan tähän sitte heti perään
tarkemmin ajeteltuna tohon menee sit ihan normi navat ilman abs toimintoo koska se anturi sijaitsee navan vieressä niin sehän varmaan mahtuu olee siinä tollasellakin napalaakeri paketilla.. tarvii vielä hieman varmistella ennen kuin tilaan navat.. jos jollain kokemuksii, niin kertokoot.
mut minkälainen tosa abs versiossa on toi liitäntä? saisko joku ihan kuvan laitettua..
nykyinen laakeri malli on sama kuin b-asconassa edessä ja ongelma on että laakeri on joskus hirttäny ilmeisesti kiinni ja syöny akselista siivun. uudellakaan laakerilla ei saa pientä klappia pois ja muutenkin uusi laakeri menee noin 100tkm ajulla paskaksi.. kun toisella laakerilla on ajellu jo reippaasti yli kaksinkertainen km lukema ilman ongelmaa..
niin ja vaikka liitin sopiikin niin onko sen abs:n anturikehän antama signaali samaa kuin tossa vanhemmassa versiossa.. ainakin olen törmännyt jossain ensimmäisissä kadeteissä sellaisiin apsin kehiin jossa oli harvemmin noit hampaita mitä tossa mikä mulla on..
vuosimalli vekussa on 89 ja cd malli. abs vakiona ja apsin kehä tulee taka jarrulevyyn kiinni.. levyjen vaihdon yhteydes otettava kehä vanhasta.. kerran varaosatiskillä väännetty kättä tästä että sellaisia levyjä ei pitäis ollakaan tai että absin anturi ja kehä on navansisällä.. mut mulla ainakin on eri systeemillä..
toi kiintee napa laakeri paketti vaikuttais muutenkin jämäkämmältä kuin vanha ja ilman laakerin säätö/huolto huolia..
jaahas vastataan tähän sitte heti perään