Omega ja outo sähkövika.....
Mikäli Sinulla on ompussa takakontissa valo niin ota se polttimo pois ja mittaa sitten se kulutus noita tapauksia on ollut että takakontin valo kuluttaa virtaa vaikkei palaisikaan!! ja sallittavissa rajoissa kulutus on 0,03A
Kadett c city (roadsport B)
Rekord e (endurance)
Zafira b 1.8 -08
+3 jokkis opelia
Rekord e (endurance)
Zafira b 1.8 -08
+3 jokkis opelia
- digimiki79
- 'Senator'

- Viesti:
Tarvii kokeilla ottaa se takaluukun polttimo pois. Hansikaslokeron valo palaa vain jos ajovalot on päällä.
Opel Omega B STW MV6 vm:95
Asiaa, ja kuvia OMEGA B näpertämisestä.
Etusivulla asiaa DIGIboxista. PÄIVITETTY 23.9.2008
http://www.mickeyspages.info/biilini.htm
OJarnok kirjoitti:Itsellä ainakin LG:n soitin vie ~100mA ylimääräistä virtaa jos herätepiuhan on kytkenyt jatkuvaan jännitteeseen (eli että pystyy kuuntelemaan vaikka autosta olisi virrat pois)...
Laitoin herätepiuhan virtalukolta niin ei ole enää tarvinnut lisävirtaa pyydellä, hassuja nuo LG:t.
Omppu 2.2 -02, virtaa katosi suunnilleen saman verran kuin sulla eli lepotilassa kulutus noin 0.25. Sitä etsittiin ahkerasti niin Metrossa kuin kaverin kanssa. Hän totesi sitten, että vika on jossain sulakkeen 7 takana. Metron mukaan sen takana niin paljon kaikkea pientä, ettei kannata lähteä etsimään. Nyt kojelaudassa vasemmalla alhaalla olevassa "laatikossa" ylimääräinen katkaisija, josta poistan 7 pysäköidessäni yöksi, ajot pääasiassa pätkää.
Ennen kuin löysin syyn, irrotin aina yöksi maajohdon. Metrossa laittoivat uuden maan ja kokeilivat muutakin, turhaan. Mutta katkaisijan laittoivat pyynnöstä ja nyt pelittää.
Edellisen omistajan jäljiltä on viritys, jolla takaluukku aukeaa koneen käydessä ja sisävalot sammuu käynnistäessä normaalisti, liittyykö siihen en tiedä eikä vaivaa, Jos seuraava omistaja joskus on harrastaja niin...
- digimiki79
- 'Senator'

- Viesti:
Ahaa. Mulla juuri tuo LG ottaa virtansa suoraan niin että pystyn kuuntelemaan myös ilman virtalukon kääntämisiä. Pystytkö antamaan vinkkiä mihin sen herätteen lykkään siihen virtalukon kaapelinippuun? Jotta säästyy mittaamiset... Tuo 7 sulake on juuri myös virransyöjä... sen kun otan pois niin pääsen 0.0 alkuiseen kulutukseen. Mikäs piru siellä voi syyä sitä virtaa? Olen meinaa hakenut vikaa kissojen ja koirien kanssa ja vähän juoppojenkin.. heh
Hyvää Joulua !!!!
Hyvää Joulua !!!!
Opel Omega B STW MV6 vm:95
Virtapihdeillä ei saa muuten kovin tarkkaa tulosta. Kyllä niillä latausvirran voi mitata, mutta purkuvirtaa mitatessa pitää mittari olla kyllä kytketty sarjaan. Tulee oikea tulos. Ja yleensä jos purkuvirta ylittää 0,025A=25mA on jossain jotain häikkää. Uusi akun ja laturin välinen johto ja maajohtimet jos kerran kuumentuneen näköistä johtoa. Kun johto kuumenee sen vastus kasvaa ja sitten se taas kuumenee lisää ja taas vastus kasvaa jne.
- Bull_Doser
- 'Admiral'

Re: Omega ja outo sähkövika.....
Huomasin omassa MV6:ssa että akku tyhjenee parissa viikossa ihan pelkällä seisonnalla. Tänään sit mittasin virrankulutusta ilman että oli auto käynnissä ja ovet pistin lukkoon, niin kulutusta oli sellaset 0.17A. Autossani on alle vuoden vanha LG:n cd-soitin ja siihen on kytketty jatkuva ja heräte piuha samaan. Kun irrotin mankan autosta niin kulutus laski 0.023A. Voiko noi LG:t olla noin kovia virran syöjiä vaikka paneeli ei edes kiinni?
Voiko toi mankka olla mun akun tyhjenemisen syy??
Tietääkö muuten kukaan että pitäiskö omegassa vm -95 kuskin oven lukko avautua jos akku kuollu? Mulla ei meinaa aukee. Sit ku on toimiva akku ni sit kyllä oven lukko avaa keskuslukituksen. Vähän perseestä kun haluis pitää akun pois kytkettynä ja konepellin kiinni mut kun ei voi ku sit ei pääse konehuoneeseen kytkee akkua ku ei saa sitä avattuu hytistä. Yleinen talonyhtiön parkkihalli, ni ei viitti jättää oviakaan auki
Tietääkö muuten kukaan että pitäiskö omegassa vm -95 kuskin oven lukko avautua jos akku kuollu? Mulla ei meinaa aukee. Sit ku on toimiva akku ni sit kyllä oven lukko avaa keskuslukituksen. Vähän perseestä kun haluis pitää akun pois kytkettynä ja konepellin kiinni mut kun ei voi ku sit ei pääse konehuoneeseen kytkee akkua ku ei saa sitä avattuu hytistä. Yleinen talonyhtiön parkkihalli, ni ei viitti jättää oviakaan auki
Millä liikun: Insignia 2.0T Aut. business line 4-ov -09
Omassa ompussa olen laittanut ylimääräisen maajohdon moottorikorvakkeesta suoraan akun miinus napaan. Tiedä sitten onko tästä sinun tapauksessa apua, mutta halpa konsti.
Itselläkin oli juuri samainen ongelma, LG:n soitin kulutti akkua sen verran ilman paneeliakin että parin viikon seisonnalla oli akku tyhjä. Kytkee sen soittimen herätteen virtalukolta tai jostain muualta jonne ei tule virtaa kun auto seisoo niin korjaantuu.Bull_Doser kirjoitti:Huomasin omassa MV6:ssa että akku tyhjenee parissa viikossa ihan pelkällä seisonnalla. Tänään sit mittasin virrankulutusta ilman että oli auto käynnissä ja ovet pistin lukkoon, niin kulutusta oli sellaset 0.17A. Autossani on alle vuoden vanha LG:n cd-soitin ja siihen on kytketty jatkuva ja heräte piuha samaan. Kun irrotin mankan autosta niin kulutus laski 0.023A. Voiko noi LG:t olla noin kovia virran syöjiä vaikka paneeli ei edes kiinni?
- Bull_Doser
- 'Admiral'

Täytyypä tehdä noin.
Millä liikun: Insignia 2.0T Aut. business line 4-ov -09
-
Cruise
- 'Admiral'

oliskohan tämä nyt se vika mitä merkkiliike epäili mun autossa. Kuulemma mittaristo vika voi aiheuttaa ihme vajaa lataus vikoja. Ja kuullemma
ilmenee sillä että laturin valo ei ain pala kun pistää virrat päälle. Tosin mun auto lataa normaalisti, ainakin kun mittasin.
ilmenee sillä että laturin valo ei ain pala kun pistää virrat päälle. Tosin mun auto lataa normaalisti, ainakin kun mittasin.
mulla töppäs omegan lataus tänään.. juurikaan laturin valo ei pala ja kun tuoreemmalla akulla saa auton käyntiin ja mittaa akun navoista niin ei lataa vaan jännite tippuu hiljalleen kunnes akku taas tyhjenee ja mittaristo on ku joulukuusi. tämäkin ongelma ilmeni kesken ajon..huomen meen tutkailemaan maadotuksia tarkemmin tänää ei yksin kertaisesti jaksanu..Cruise kirjoitti:oliskohan tämä nyt se vika mitä merkkiliike epäili mun autossa. Kuulemma mittaristo vika voi aiheuttaa ihme vajaa lataus vikoja. Ja kuullemma
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
mulla osui kerran töissä sellanen tapaus eteen et lataa, ei lataa. koneeseen oli jo vaihdettu uusi akku ja laturi, mutta silti ei toiminut auratessa ku pari tuntia. yleensä kun mitattiin latausta, ni se latasi aivan normaalisti. niin ongelma ratkesi latauksen merkki valon polttimon vaihdolla. valo toimi joskus, ja silloin ku se paloi niin se oli hieman himmeämpi muihin mittariston polttimiin verrattuna.Ari-S kirjoitti:mulla töppäs omegan lataus tänään.. juurikaan laturin valo ei pala ja kun tuoreemmalla akulla saa auton käyntiin ja mittaa akun navoista niin ei lataa vaan jännite tippuu hiljalleen kunnes akku taas tyhjenee ja mittaristo on ku joulukuusi. tämäkin ongelma ilmeni kesken ajon..huomen meen tutkailemaan maadotuksia tarkemmin tänää ei yksin kertaisesti jaksanu..
ascona A 2.0i -74 kadett B coupe LS 1.1 SR -71 vectra B 1.8 -95
astra F cabrio 1.8 -96 astra G 2.0 TDI -98 -99 -00
kadett E 2.5 V6 -86
astra F cabrio 1.8 -96 astra G 2.0 TDI -98 -99 -00
kadett E 2.5 V6 -86
Eikös noissa soitinten kytkennöissä, joissa soitinta voi käyttää ilman avaimia, ole seuraava ongelma: Virta menee 'jatkuvan' ja 'acc' piuhan yhdistämisen jälkeen niin kuin virta olisi aina 'acc' asennossa? Tällöin virtaa kuluu turhan paljon?
Jokunen vuosi sitten ajoin töissä vain kilsan-parin pätkäajoa jatkuvasti päivittäin. Ei ongelmia, tosin auto oli yöt lämpimässä. Eli kyllä virta riittää jos kaikki on kunnossa. Eikä ollut opeli.
Jokunen vuosi sitten ajoin töissä vain kilsan-parin pätkäajoa jatkuvasti päivittäin. Ei ongelmia, tosin auto oli yöt lämpimässä. Eli kyllä virta riittää jos kaikki on kunnossa. Eikä ollut opeli.
Toyota Corolla 2006 1.6 A