Astra 1,8 93 lataushäiriö?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
korsamies
'Kadett'
'Kadett'

Astra 1,8 93 lataushäiriö?

Viesti Kirjoittaja korsamies »

nkoon?Mulla loppui Astrasta lataus yhtäkkiä toissapäivänä.vaihdoin laturin mutta ei korjaantunut.Laturi on Delco-Remy,Mun mielestä laturille ei tule kuin herätejohto ja akulle lähte'vä piuha.Ei kai herätevirralle ole ole sulaketta?Mistä vikaa kannattaisi hakea?
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Toimiiko mittaristossa latauksen merkkivalo?
korsamies
'Kadett'
'Kadett'

laturista vielä

No eipä toimi,mutta latasi kykllä aikaisemmin vaikei latauksen merkkivalo toiminut.Auto tosin seissoi 3 kk.
E Raketti
'Senator'
'Senator'

Re: laturista vielä

Viesti Kirjoittaja E Raketti »

korsamies kirjoitti:No eipä toimi,mutta latasi kykllä aikaisemmin vaikei latauksen merkkivalo toiminut.Auto tosin seissoi 3 kk.
Ei pitäisi ladata jos merkkivalo ei toimi. Kokeile vaihtaa tuo merkkivalon polttimo aluksi.
Astra G
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
korsamies
'Kadett'
'Kadett'

Johan lataa taas

Luin artikkelin,jossa kerrottiin juuri miten latauksen merkkivalon kautta kiertää herätevirta,mutta laturiin jää sen verran magnetismia,että saattaa toimia ilman herätevirtaakin.No mulla kävi juuri niin,eilen illalla kun kun mittasin niin työnsi 14,8 volttia akulle,Kun auto seisoi pitkään,niin magnetismi hävisi ja lataus ei alkanutkaan.Eli on se polttimo vaihdettava,muuten on arvuuttelua lataako vai ei.
c18xe
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: laturista vielä

Viesti Kirjoittaja c18xe »

E Raketti kirjoitti:
korsamies kirjoitti:No eipä toimi,mutta latasi kykllä aikaisemmin vaikei latauksen merkkivalo toiminut.Auto tosin seissoi 3 kk.
Ei pitäisi ladata jos merkkivalo ei toimi. Kokeile vaihtaa tuo merkkivalon polttimo aluksi.

Kyl mulla vm93 c18xe astma latailee ihan normisti vaikka merkkivalo ei oo pelannut sitten ex laturin jännitteensäätäjän levittyä..Et liekkö tuo sitten yksilöllistä :roll: Laturihan oli ja on nykynenkin tuo delcoromu
Vastaa Viestiin