B-Asconaan 2.4 cih ja tuplat
Olisi tuossa omegan vakio 2.4:nen cih kone ja tarkoitus asentaa se tuplakaasuttimilla sekä peltisarjalla 76:sen B-Asconani keulalle. Lisäksi olisi tarkoitus vaihtaa vaihteistoksi B-Mantan pikku-getrag
Eli oletteko käyttäneet tuplina DHLA 40 vai 45? Kumpi parempi vaihtoehto?
Muita tipsejä moottorin asennukseen ko. tekniikalla Ascoon???
Krisu
Eli oletteko käyttäneet tuplina DHLA 40 vai 45? Kumpi parempi vaihtoehto?
Muita tipsejä moottorin asennukseen ko. tekniikalla Ascoon???
Krisu
-
0500_Ascona
- 'Admiral'

-
Kilpakarva
- 'Senator'

Viime kesänä asensin omegan c24ne koneen b-mantaan. Ainakin mulla tuo(vm.87) 20E:n imuputki tuli kaikinpuolin samalle etäisyydelle kun omegan oma. Siis täysin peilikuva omegan putkesta. Olin kyllä vähän hämmästynyt kun olin jo varautunut tekemään siihen sen putken,kun olin kuullut että ei käy suoraan.
Liekö tehtaalla ollut ylijäänyt erä 2.4E ascona/manta imuputkia ja olisivat sitten niitä laittaneet joihinkin 20E koneissiin.
Liekö tehtaalla ollut ylijäänyt erä 2.4E ascona/manta imuputkia ja olisivat sitten niitä laittaneet joihinkin 20E koneissiin.
-
J Turunen
- OCF Member 2022

- Viesti:
Sama täällä, ei ole ainakaan vielä tarvinnut imuputkia soveltaa vaan 2.0:n imuputki käy 2.4 kammen kanssa, kuten myös muiden pitkäiskuisten kampien kanssa.
EDIT: Tälla siis tarkoitin Asconaan/Mantaan tehtyä asennusta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2003-05-12 23:26 ]</font>
EDIT: Tälla siis tarkoitin Asconaan/Mantaan tehtyä asennusta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2003-05-12 23:26 ]</font>
mulla tuplina 48 weberit, mutta vakio koneeseen 40 milliset ihan sopivat. mistäs aattelit imusarjat löytää?... 2 litrasen ei käy.
ö-pohjan joudut vaihtamaan ja toden näkösesti imuputken. nämä hommat on kyllä aika simppeliä saconassa.
ittelläni myös omega akselinen kone, juuri asennus meneillään b kadettiin (letkuja vaille), on muuten huomattavasti enemmän "puhdetta" että koneen saa paikoilleen tässä b kadetissa verrattuna esim. ascona beehen tai cee kadettiin.
öljypohjan vaihto b kadetin omaan alumiiniseen matalaan malliin (muut ei mahu) joillain ollut ongelmia diesel ja omega akselin kanssa b kadetin öljypohjalla koska kiertokanki ottaa öljypohjaan kiinni. mulla ei ota, en tiedä mistä johtuu? olisko syy eaglen kangissa tai öljypohjissa eroa???
öljynimuputki b kadetin 1.9:stä ja sitäkin pitää muuttaa radikaalisti (taivutella ja lyhentää)
koneessa oli c kadetin iso peltisatsi joka ei tietenkään sovi b kadetin runkoaisan välistä, teettämällä olis saanu 4vk toimitusajalla 500 euron hinnalla sopivan satsin...
aattelin tehä uudet koneenkorvat latasta, nyt kone hieman ylempänä ja 1cm siirretty jarrutehostajaan päin, nyt peltisatsi mahtuu...
mutta eikös se olekkin tämän rakentelun tarkoitus että joka päivä tulee vastoinkäymisiä ja oppii jotain uutta
<font size=-1>[ This Message was edited by: 78kadett on 2003-05-12 23:21 ]</font>
ö-pohjan joudut vaihtamaan ja toden näkösesti imuputken. nämä hommat on kyllä aika simppeliä saconassa.
ittelläni myös omega akselinen kone, juuri asennus meneillään b kadettiin (letkuja vaille), on muuten huomattavasti enemmän "puhdetta" että koneen saa paikoilleen tässä b kadetissa verrattuna esim. ascona beehen tai cee kadettiin.
öljypohjan vaihto b kadetin omaan alumiiniseen matalaan malliin (muut ei mahu) joillain ollut ongelmia diesel ja omega akselin kanssa b kadetin öljypohjalla koska kiertokanki ottaa öljypohjaan kiinni. mulla ei ota, en tiedä mistä johtuu? olisko syy eaglen kangissa tai öljypohjissa eroa???
öljynimuputki b kadetin 1.9:stä ja sitäkin pitää muuttaa radikaalisti (taivutella ja lyhentää)
koneessa oli c kadetin iso peltisatsi joka ei tietenkään sovi b kadetin runkoaisan välistä, teettämällä olis saanu 4vk toimitusajalla 500 euron hinnalla sopivan satsin...
aattelin tehä uudet koneenkorvat latasta, nyt kone hieman ylempänä ja 1cm siirretty jarrutehostajaan päin, nyt peltisatsi mahtuu...
mutta eikös se olekkin tämän rakentelun tarkoitus että joka päivä tulee vastoinkäymisiä ja oppii jotain uutta
<font size=-1>[ This Message was edited by: 78kadett on 2003-05-12 23:21 ]</font>
-
J Turunen
- OCF Member 2022

- Viesti:
Risseltä löytyy melko hyvin sopivat 2.2/2.4 tuplien imusarjat, samoin DBilakselta, mutta kohdistusreiän paikkaa joutuu molempien imusarjoissa täyttämään/siirtämään, jotta kohdistus onnistuu.On 2003-05-12 23:19, 78kadett wrote:
mulla tuplina 48 weberit, mutta vakio koneeseen 40 milliset ihan sopivat. mistäs aattelit imusarjat löytää?... 2 litrasen ei käy.
Ainoa huono puoli on, että ovat lyhyehköt. Tosin imutorvilla voi korjata tätä seikkaa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: J Turunen on 2003-05-12 23:32 ]</font>
-
Manta-Maniac
- 'Senator'

cih ruiskun pakosarja riittää pitkälle virityksissä kuten mm rA moottoreissa joihin säännöt sen vaativat
kuitenkin useimmista viriteyistä moottoreista oikean kokoinen peltisarja (esim martelius street, xl, xxl, jne) pituus säädettynä antaa enemmän max vääntömomenttia
moottorikohtaisesti tehdyt peltisarjat muokkaavat vielä enemmän vääntökäyrää
kuitenkin useimmista viriteyistä moottoreista oikean kokoinen peltisarja (esim martelius street, xl, xxl, jne) pituus säädettynä antaa enemmän max vääntömomenttia
moottorikohtaisesti tehdyt peltisarjat muokkaavat vielä enemmän vääntökäyrää