Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
autossani ei toimi peruutusvalot tai toimivat aina välillä. Sulakkeet katsottu ja polttimot, joissa ei vikaa. Joten ilmeisesti vika on peruutusvalon katkaisijassa ja sen vaihtamalla asiaa korjaantuu. Tuossa jo äsken tilasin korjaamolle ajankin, jonka kyllä peruin. Katkaisija maksaa kuulemma 28e ja sitten työn kanssa maksaisi n. 80-90e, joten eiköhän ole vähän kusetuksen makua? Toki vika voi olla jossain piuhoissakin.
Onko kytkimen vaihto millainen jos sen itse tekee? Itse osaan polttimot autoon vaihtaa ja siihen se jääkin. Mikäli homman osaan itse tehdä niin en rupea maksamaan mielestäni noin paljon osan vaihdosta.
Peruutusvalokatkaisijoista kuoleentuu se jousi sieltä sisältä ja sinne voi mennä ajan myötä moskaa. Vaihto on hyvin yksinkertainen, kuten jo edellä viestissä mainittiinkin. Max 10min homma. Esim. -93 Astraan katkaisija maksaa n.5 €
Ei se merkkiliike siinä mitään kuseta. Aikahan alkaa juoksemaan kun auto haetaan sisään. Sen jälkeen ajo nosturille, osan vaihto, (jos auto nostettu nosrturilla niin, lasku nosturilta alas) sekä ajo ulos. Ei se asentaja sitä osaa siinä ulkona vaihda.
Jonkin huollon yhteydessä kustannukset olisivat alhaisemmat, sillä auto on valmiiksi osanvaihtopaikalla ja auton sisään ja ulosajaminen laskutetaan itse huolto-osioon..