Peruustusvalon katkaisijan vaihto (paljon maksaa vaihdatus?)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
piia
'Kadett'
'Kadett'

Peruustusvalon katkaisijan vaihto (paljon maksaa vaihdatus?)

Viesti Kirjoittaja piia »

Moikka,

autossani ei toimi peruutusvalot tai toimivat aina välillä. Sulakkeet katsottu ja polttimot, joissa ei vikaa. Joten ilmeisesti vika on peruutusvalon katkaisijassa ja sen vaihtamalla asiaa korjaantuu. Tuossa jo äsken tilasin korjaamolle ajankin, jonka kyllä peruin. Katkaisija maksaa kuulemma 28e ja sitten työn kanssa maksaisi n. 80-90e, joten eiköhän ole vähän kusetuksen makua? Toki vika voi olla jossain piuhoissakin.

Onko kytkimen vaihto millainen jos sen itse tekee? Itse osaan polttimot autoon vaihtaa ja siihen se jääkin. Mikäli homman osaan itse tehdä niin en rupea maksamaan mielestäni noin paljon osan vaihdosta.

T. Piia
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

ja auto on??

asennus:
piuha irti
jakarilla tms. vanha anturi irti
uusi tilalle
piuha kiinni

aikaa max10 min.
vaikeustaso olematon =sopii myös aloittelijalle. :wink:
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
touring
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja touring »

Peruutusvalokatkaisijoista kuoleentuu se jousi sieltä sisältä ja sinne voi mennä ajan myötä moskaa. Vaihto on hyvin yksinkertainen, kuten jo edellä viestissä mainittiinkin. Max 10min homma. Esim. -93 Astraan katkaisija maksaa n.5 €
piia
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja piia »

Autoni on Opel astra vm. -99. jos kerran homma ei tuon kummoisempi ole niin enköhän sen osaa tehdä. Kiitos neuvosta. :)
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Ei se merkkiliike siinä mitään kuseta. Aikahan alkaa juoksemaan kun auto haetaan sisään. Sen jälkeen ajo nosturille, osan vaihto, (jos auto nostettu nosrturilla niin, lasku nosturilta alas) sekä ajo ulos. Ei se asentaja sitä osaa siinä ulkona vaihda. :roll:
Jonkin huollon yhteydessä kustannukset olisivat alhaisemmat, sillä auto on valmiiksi osanvaihtopaikalla ja auton sisään ja ulosajaminen laskutetaan itse huolto-osioon..
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja djtonzah »

Olikohan Motonetissä osa 6,5€ ja vaihtoivat puolisolle merkkiliikkeessä ilmaiseksi.. ;)
Corsa OPC -09
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Iro »

Piti olla pitkä hylsy(19mm) että sai C18XEL:n vaihdettua,muutoin helppoa kuin heinän teko.
Vastaa Viestiin