C20LET lämmöt?
Taas näistä lämmöistä, katsoin jo searhilla kaikki vanhat topicit mut kysympä kumminki.Eli mikä olis normaali käyntilämpötila letissä? Voiko pakosarjan lämpö vaikuttaa mittarin anturiin? Ulkoilman ollessa n. 15 astetta niin ajettaessa 100km/h lämmöt ovat mittarin mukaan 90-100 ja flekti lähtee pyörimään vielä näissäkin nopeuksissa!? Kaupungissa 15 asteen ulkoilmassa flekti lähtee pyörimään 103 asteessa(mittarin mukaan) missä pitääkin mutta mittari nousee melkein punaiselle ennen kuin rupeaa laskemaan! Paisuntasäiliön seinämillä on mustaa "tahnaa" mutta neste on puhdasta! Kansi on Cossun mutta voiko silti olla halki? Kannen tiiviste on vaihdettu teräksiseen mallia Tunex,termostaatti on uusi(opelin oma),kone käy hyvin eikä pidä mitään ylimääräisiä ääniä. Kone on -93:nen mutta kannen nokka-akseli pukeissa on vuoden -95 leimat? Voiko olla että kansi on joskus vaihdettu Cossulaiseen eikä jäähdytys järjestelmää ole puhdistettu? Syyläri tukossa? Auttakaa nyt joku...
Omassa Turbossani lämmöt pysyy viisarin verran yli 90 asteessa, oli keli kuin keli.Ja flekti lähtee päälle noin 2 neulanmittaa ennen 100 astetta.Kannattaa tarkistaa flektin anturi, että se on puhdas ja vaikka varmuudeksi vaihtaa.
Jäähdytysnesteetkin kannattaa vaihtaa vaikka n. 2 vuoden välein ja jäähdytysjärjestelmä puhdistaa letkusta vettä laskemalla ekaks paisuntasäiliön kautta ja alavesiletku irti siihen asti kunnes tulee kirkasta vettä.
Mittarinnäyttämä voi vaihdella autokohtaisesti ja lämpötilat voi tarkistaa Opel-liikkeessä Tech 1:llä, niin tiedät aina paljonko ero on mittarin ja todellisen lämmön välillä.
Pakosarjan lämpö ei vaikuta mittarin näyttämään.
Kannattaa tarkistaa myös mittarin lämpötila-anturi, ettei ole hapettunut.Tarkista myös, että on alkuperäinen lämpötila-anturi, sillä tarvikeanturit saattavat heittää monta viisarinmittaa...Omakohtaista kokemusta asiasta on.
Jäähdytysnesteetkin kannattaa vaihtaa vaikka n. 2 vuoden välein ja jäähdytysjärjestelmä puhdistaa letkusta vettä laskemalla ekaks paisuntasäiliön kautta ja alavesiletku irti siihen asti kunnes tulee kirkasta vettä.
Mittarinnäyttämä voi vaihdella autokohtaisesti ja lämpötilat voi tarkistaa Opel-liikkeessä Tech 1:llä, niin tiedät aina paljonko ero on mittarin ja todellisen lämmön välillä.
Pakosarjan lämpö ei vaikuta mittarin näyttämään.
Kannattaa tarkistaa myös mittarin lämpötila-anturi, ettei ole hapettunut.Tarkista myös, että on alkuperäinen lämpötila-anturi, sillä tarvikeanturit saattavat heittää monta viisarinmittaa...Omakohtaista kokemusta asiasta on.
Mun Vectrassa normaalilämpö on ekalla viivalla, flektit lähtee 90 asteessa.
Ekana kesänä mun omistuksessa lämmöt alkoi yllättäen nousta suht nopeesti sataan asteeseen. Silloin vika oli toisen flektin liittimessä, ei lähtenyt ollenkaan päälle.
Mulla tosin on ilmastointi, ei taida ilmastoimattomissa olla kahta flektiä (?).
Ekana kesänä mun omistuksessa lämmöt alkoi yllättäen nousta suht nopeesti sataan asteeseen. Silloin vika oli toisen flektin liittimessä, ei lähtenyt ollenkaan päälle.
Mulla tosin on ilmastointi, ei taida ilmastoimattomissa olla kahta flektiä (?).
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Pesin jäähdytysjärjestemän ja laitoin uudet nesteet. Keitin vettä kattilassa ja laitoin jonkun kinkkumittarin veteen joka näytti noin 92 astetta,jatkoin mittarin anturin johtoa ja heitin sen kattilaan,virta päälle autosta mutta viisari ei liikkunut mihinkään?
Tämän jälkeen otin lisää johtoa ja toisen pään laitoin anturin "runkoon"(joka oli edelleen kattilassa) ja toisen pään akun miinus napaan, tästä suivaantuneena auton lämpömittari nousi tappiin asti eli 110 astetta ja toinen mittari kattilassa näytti 90 astetta?!?!? Oliko mittaus virheellinen vai voiko anturi tosiaan vääristää lukemaa noin paljon?
Niin ja kiitos vastauksista...
Tämän jälkeen otin lisää johtoa ja toisen pään laitoin anturin "runkoon"(joka oli edelleen kattilassa) ja toisen pään akun miinus napaan, tästä suivaantuneena auton lämpömittari nousi tappiin asti eli 110 astetta ja toinen mittari kattilassa näytti 90 astetta?!?!? Oliko mittaus virheellinen vai voiko anturi tosiaan vääristää lukemaa noin paljon?
Niin ja kiitos vastauksista...
Re: C20LET lämmöt?
nostetaas monen vuoden jälkee
itelläkki lämmöt pirun korkeella aina ollu. noh nyt uus termari ja uus flekti ni pitäs kysyy lämmöt kurissa sekä joku outo reikä tullu konepeltii 
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Mä tilasin itelle uuden alumiinipäätyisen jäähyn ja sitten teen paisarin uusiksi nii luulis pysyvän lämmöt kurissa
lämmöt oli kans melko tapissa koko ajan viime kesänä
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
jepjep! sama homma. oli mulla hetken XE-syyläri (isompi) mutta ei vaikuttanut lämpöihin.
Superdiileri.
82 asteista termaria kesäksi niin ei ole ongelmaa.ja saa ihan opelin tiskiltä.madi kirjoitti:Mä tilasin itelle uuden alumiinipäätyisen jäähyn ja sitten teen paisarin uusiksi nii luulis pysyvän lämmöt kurissa
Vai on onko jo?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
kyllä mulla oli muttaku tahto alavesiputki lämmetä kun oli melkein pakosarjassa kiinni
noooh nytten teen erikautta koko putken
noooh nytten teen erikautta koko putken
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"