varajärjestelmä päällä, mutta meneekö päästöistä läpi
varajärjestelmä päällä, mutta meneekö päästöistä läpi
joo eli astra 1.8 16v vm95
ja siin on varajärjestelmä päällä, ja tars mennä leimal sen kans, eli kun kerran varajärjestelmällä on viite arvot asetuksista, niin onko niin päin v:tä et ei pääse päästöist läpi olisko jollain tietoo, ja mites lambda mahtaa toimii jos kerran varajärjestelmä on pääl, vai onko se ihan pimee,vai haisteleeko se silti.katti on vaihdettu, eli siltä osin pitäis päästä läpi, ja kierrokset on 800rpm
vekkulis kun pisti vähän lisää ennakkoa niin pääsläpi pakokaasu testistä,
ja siin on varajärjestelmä päällä, ja tars mennä leimal sen kans, eli kun kerran varajärjestelmällä on viite arvot asetuksista, niin onko niin päin v:tä et ei pääse päästöist läpi olisko jollain tietoo, ja mites lambda mahtaa toimii jos kerran varajärjestelmä on pääl, vai onko se ihan pimee,vai haisteleeko se silti.katti on vaihdettu, eli siltä osin pitäis päästä läpi, ja kierrokset on 800rpm
vekkulis kun pisti vähän lisää ennakkoa niin pääsläpi pakokaasu testistä,
no kun leima meni umpeen jo aikaa sit, ja hakisin elin ikäsen leiman jos pystyis,mitäs suurta haittaa järjestelmä pääl ajella, jos ajelee pinta kaasul, kun koodit oli nää 19,24,73,81,82,83,93Katana kirjoitti:Miksi pitää mennä leimalle varaohjelma päällä? Tietysti jos haet vain kuukauden ajoaikaa niin ok, mutta eikö tuo varaohjelma päällä ajelu ole kyseenalaista? Miksi se on päällä?
Läpimenoa päästöistä epäilen, mutta voi mennäkin.
Suosittelen ensalkujaan nollaamaan vikamuistin ottamalla akunkengän irti vaikkapa puoleksi tuntia ja sen jälkeen pikku lenkki ja ottaa vikakoodit uudestaan pihalle.
Noin monta koodia kun on antanut,niin voi olla jotain ns turhiakin vikakoodeja muistissa.
Osa saattaa tosin johtua jostain muusta viasta,mutta jos saa yhtään karsittua pois,niin helpottaa vianhakua oleellisesti.
Noin monta koodia kun on antanut,niin voi olla jotain ns turhiakin vikakoodeja muistissa.
Osa saattaa tosin johtua jostain muusta viasta,mutta jos saa yhtään karsittua pois,niin helpottaa vianhakua oleellisesti.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
joo täs vehkees on ollu niitä turhia vikoja ja paljonTJT kirjoitti:Suosittelen ensalkujaan nollaamaan vikamuistin ottamalla akunkengän irti vaikkapa puoleksi tuntia ja sen jälkeen pikku lenkki ja ottaa vikakoodit uudestaan pihalle.
akkuja on vaihdeltu moneen kertaan,ja konetta on käytetty. mut olen kuullu et opel on aika nirso akkujen puolest,eli tars olla iso amppeerinen akku, nyt paikallaan 55amp,ja vissii 65 olis oikea
Sen releen kautta menee virtaa moottorin ohjainlaitteelle, ruiskusuuttimille, ilmamassamittarille ja lambdan lämmitykselle. Mulla vastaavalla koneella oleva Fastra, joka vuosi takaperin temppuili. Antoi vikakoodeja 13, 38 ja 93. Ekat liittyy lambdaan, mutta se lambdahan oli kunnossa. Seos ei ollut, koska ilmamassamittarille ei tullut riittävästi virtaa --> lambda-arvo heittää. 93 on ajonestolaitteen vikakoodi. Yli 10000km tullut releen uusimisen jälkeen, eikä ongelmia. Mulla auto ei lopulta enää lähtenyt käyntiin, ennenkuin hyppyjohdolla sain sähköä sinne minne kuuluukin.Hjemuli kirjoitti:kui se rele pitää vaihtaa, kyl se bensaa saa, ja kone käy, koodit"mun mielest ilmottaa et liian vähän virtaa"HuHu kirjoitti:Kokeile vaihtaa bensapumpun rele. Vois vikavalo sammuu silläkin.
Jos releessä kärjet ei ole kunnolla kiinni, tulee siinä jännitehäviötä --> suuttimilla jännite liian matala.
Rele ainakin ois halpa ja helppo kokeilu.
joo se meni ainakin päästöistä läpi hienosti, tarvii vissii ostaa se releHuHu kirjoitti:Sen releen kautta menee virtaa moottorin ohjainlaitteelle, ruiskusuuttimille, ilmamassamittarille ja lambdan lämmitykselle. Mulla vastaavalla koneella oleva Fastra, joka vuosi takaperin temppuili. Antoi vikakoodeja 13, 38 ja 93. Ekat liittyy lambdaan, mutta se lambdahan oli kunnossa. Seos ei ollut, koska ilmamassamittarille ei tullut riittävästi virtaa --> lambda-arvo heittää. 93 on ajonestolaitteen vikakoodi. Yli 10000km tullut releen uusimisen jälkeen, eikä ongelmia. Mulla auto ei lopulta enää lähtenyt käyntiin, ennenkuin hyppyjohdolla sain sähköä sinne minne kuuluukin.Hjemuli kirjoitti:kui se rele pitää vaihtaa, kyl se bensaa saa, ja kone käy, koodit"mun mielest ilmottaa et liian vähän virtaa"HuHu kirjoitti:Kokeile vaihtaa bensapumpun rele. Vois vikavalo sammuu silläkin.
Jos releessä kärjet ei ole kunnolla kiinni, tulee siinä jännitehäviötä --> suuttimilla jännite liian matala.
HuHu kirjoitti:Sen releen kautta menee virtaa moottorin ohjainlaitteelle, ruiskusuuttimille, ilmamassamittarille ja lambdan lämmitykselle. Mulla vastaavalla koneella oleva Fastra, joka vuosi takaperin temppuili. Antoi vikakoodeja 13, 38 ja 93. Ekat liittyy lambdaan, mutta se lambdahan oli kunnossa. Seos ei ollut, koska ilmamassamittarille ei tullut riittävästi virtaa --> lambda-arvo heittää. 93 on ajonestolaitteen vikakoodi. Yli 10000km tullut releen uusimisen jälkeen, eikä ongelmia. Mulla auto ei lopulta enää lähtenyt käyntiin, ennenkuin hyppyjohdolla sain sähköä sinne minne kuuluukin.Hjemuli kirjoitti:kui se rele pitää vaihtaa, kyl se bensaa saa, ja kone käy, koodit"mun mielest ilmottaa et liian vähän virtaa"HuHu kirjoitti:Kokeile vaihtaa bensapumpun rele. Vois vikavalo sammuu silläkin.
jep 3 eriä relettä koitettu, ja koodit on edelleen 19-eli kampi ei pyöri. 24- vaihteisto ei pyöri. 73- liian vähän virtaa ilma massa mittaris?. 93 ei ole mitää hajua. niin ja rele olis maksanu 19e motonetis, ja aika hassua jos se 93 on ajoesto laitteen koodi, mut silti koneen saa käyntiin, ja pystyy ajaan,
VITTU tekeeks ne hitlerin pojat näit ooppelei, oktouber festien jälkeen, rupee oleen oleen suunnitelun jälki semmost
Hjemuli kirjoitti:jep, lainaaks housuisSportive kirjoitti:Sain astran 1.8 16v (c18xe) leimalta läpi vaikka vikavalo paloi. Vika koodeina oli vielä lambda.niil olis tarvet, kun arki alkaa. tiedän oman tuurini, et kats äijjä työ viel muutaman lisä vian, ihan turhast kyl
jep, olis ollu pöksyil käyttöö, hain huolttarilt testi lapun ja läpi meni, mut kats äijjä huomas et käy v- järjestelmäl, ja sano et ei pääse läpi ennen ennen kun käy hyvin, ja tietty raide tangon pää, mikä mul oli kädes 2pvm ennen ja oli sillo kunnos, niin ja kun olin hakenu pe päästöt ja menin ma kats, niin äijjä väitti et päästöt on perseellään.
VITTU olis tarvinnu ottaa sen rengas rauta ja vähä koputtaa takas, kun ei ole ennen käyty mun autoa noin hyvin läpi.