Moi...
Eli tuo kenno ilmeisesti vuotaa (jäähdytys neste haisee sisällä, vetää lasit huuruun ja vettä kuluu?... Onko eri tuo kenno malliin jossa on ilmastointi ja jossa ei ole..? kun on tuolla motonetillä myynnissä sellaiseen jossa ei ole ilmastointia... Itsellä siis ilmastointi on...
Calibran lämppärin kenno...
Calibran lämppärin kenno...
VW Transporter -00 & Suzuki TL1000R -99 & Calibra 2,0 16v 4x4 -90 & VW Kupla 1300 -73
Kiitos vastauksesta... Tilasin tuolta automuovilta kyseisen palikan...
Nyt jatkokysymyksenä... Missä sijaitsee se kenno ja mitä kaikkea pitää purkaa..?
Jäähdytys nesteet täytyy vissiin samassa vaihtaa tai ainakin lisätä...
Nyt jatkokysymyksenä... Missä sijaitsee se kenno ja mitä kaikkea pitää purkaa..?
Jäähdytys nesteet täytyy vissiin samassa vaihtaa tai ainakin lisätä...
VW Transporter -00 & Suzuki TL1000R -99 & Calibra 2,0 16v 4x4 -90 & VW Kupla 1300 -73
Kenno on itseasiassa hyvin helpossa paikassa ja helppo vaihtaa.
Purat ensin käppärin ja vaihdekepin ympäriltä muovit pois ja tämän jälkeen sen keskikonsolin alaosan missä on tuhkakupit yms heebelit.
Sen takana näkyy kennokotelon kansi, joka on muutamalla ruuvilla kiinni.
Putket ovat kennossa muistaakseni kahdella pienellä pultilla kiinni ja tulevat kennoon hanttarin jalkatilasta.
Putkien irroituksen jälkeen lähtee kenno ihan vetämällä pois paikoiltaan.
Nesteitä kannattaa valuttaa niin paljon pihalle kuin mahdollista ja silti kannattaa joku astia+ rättejä putkiliitoksen ja kennon lähimaastoon laittaa,ettei seuraavaksi tarvitse alkaa lattiapehmusteita kuivattelemaan
Itse olen laskenut nesteet pihalle trattia ja pitkää letkua avuksi käyttäen.
Tratti paisuntasäiliön alaletkun alle ja alaletku irti.
Sitten pikkuhiljaa laskee letkua alaspäin aina vesipumpun korkeudelle asti.
Tällä tavalla itse saanut mahdollisimman paljon nesteitä pihalle roiskimatta niitä jokapaikkaan.
Tietty jos halli ja kunnollinen kaukalo käytettävissä,niin helpompihan se alavesiletku on vaan irroittaa.
Purat ensin käppärin ja vaihdekepin ympäriltä muovit pois ja tämän jälkeen sen keskikonsolin alaosan missä on tuhkakupit yms heebelit.
Sen takana näkyy kennokotelon kansi, joka on muutamalla ruuvilla kiinni.
Putket ovat kennossa muistaakseni kahdella pienellä pultilla kiinni ja tulevat kennoon hanttarin jalkatilasta.
Putkien irroituksen jälkeen lähtee kenno ihan vetämällä pois paikoiltaan.
Nesteitä kannattaa valuttaa niin paljon pihalle kuin mahdollista ja silti kannattaa joku astia+ rättejä putkiliitoksen ja kennon lähimaastoon laittaa,ettei seuraavaksi tarvitse alkaa lattiapehmusteita kuivattelemaan
Itse olen laskenut nesteet pihalle trattia ja pitkää letkua avuksi käyttäen.
Tratti paisuntasäiliön alaletkun alle ja alaletku irti.
Sitten pikkuhiljaa laskee letkua alaspäin aina vesipumpun korkeudelle asti.
Tällä tavalla itse saanut mahdollisimman paljon nesteitä pihalle roiskimatta niitä jokapaikkaan.
Tietty jos halli ja kunnollinen kaukalo käytettävissä,niin helpompihan se alavesiletku on vaan irroittaa.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri