Eli kaikki neuvot tarpeen.
Ostin eilen KKK:n rempatun ahtimen,välijäähdyttimen,by-passit ja kaikki muut hilppeet.
Nyt kokemuksia,itse en aio enkä turbotusta tee,mutta jos kertoisitte millä kokoonpanolla,paineilla,osilla ja tuloksia teidän projekteista..
Itse meinasin 0,4-0,5bar(kannattaako?),
kone on rempattu vakio 20SE,mutta ei kuitenkaan rengastettu.
Putkisto tulee tietty,ja vapari on jo nyt,myös bensanpaineita on jo nostettu mutta hommaan säädettävän säätimen.
Kannattaako lastuttaa,
saisin teetettyä asiantuntijalla chipin turbo-muutoksia koskien.
Itse olen turbohommissa aloittelija,kertokaa asiasta enemmän tietävät vinkkejä.
Kiitos jo etukäteen.
A-Omegan turbotus (Repsa,Pete ym...!!)
- jblgti1200
- 'Admiral'

kannattaa katsoa tarkkaan että mitenkä se turbo + välijäähyt + putkistot mahtuvat konehuoneeseen.
ahtimen sijoituksessa kannattaa ottaa huomioon _kaikki_ liitokset mitä siinä on, että esim. pakoputken lähtö on siten että se pystyy hieman elämään lämmön vaikutuksesta, tahi että öljyllä on vapaa matka suoraan öljypohjaan.
omasta mielestäni tuo 0,4-0,5 bar on vaan semmoista pientä palotilan huuhtelua, sillä ero menossa välillä 0,4/1bar on huomattava
lastuttaa kannattaa ehdottomasta, ellei itsellä ole mahdollisuutta säätää dynossa siten että pystyy seurailemaan seoksia yms. muuten menee aikamoiseksi arpapeliksi jos sitä meinaa tuolla tienpäällä säätää.
säädättäminen on kallista, mutta niin on myös nuo itse säädettävät boksitkin. mutta onpahan sitten kerralla oikein. huonona puolena on tietysti se, että jos kokoonpanoa muuttaa reilummin niin sitten täytyy taas käyttää säädätettävänä.
nokka-akseli kannattaa laittaa suoraan parempi kuin se 20ne/se:n oma, esim. 20SEH:in nokka on kovinkin suositeltava, auton käytös on aika kiva sillä, vetää ja kiertää
<font size=-1>[ This Message was edited by: Repsa on 2003-05-15 20:10 ]</font>
ahtimen sijoituksessa kannattaa ottaa huomioon _kaikki_ liitokset mitä siinä on, että esim. pakoputken lähtö on siten että se pystyy hieman elämään lämmön vaikutuksesta, tahi että öljyllä on vapaa matka suoraan öljypohjaan.
omasta mielestäni tuo 0,4-0,5 bar on vaan semmoista pientä palotilan huuhtelua, sillä ero menossa välillä 0,4/1bar on huomattava
lastuttaa kannattaa ehdottomasta, ellei itsellä ole mahdollisuutta säätää dynossa siten että pystyy seurailemaan seoksia yms. muuten menee aikamoiseksi arpapeliksi jos sitä meinaa tuolla tienpäällä säätää.
säädättäminen on kallista, mutta niin on myös nuo itse säädettävät boksitkin. mutta onpahan sitten kerralla oikein. huonona puolena on tietysti se, että jos kokoonpanoa muuttaa reilummin niin sitten täytyy taas käyttää säädätettävänä.
nokka-akseli kannattaa laittaa suoraan parempi kuin se 20ne/se:n oma, esim. 20SEH:in nokka on kovinkin suositeltava, auton käytös on aika kiva sillä, vetää ja kiertää
<font size=-1>[ This Message was edited by: Repsa on 2003-05-15 20:10 ]</font>
Tilaahan voi aina tehdä lisää..On 2003-05-15 20:03, Repsa wrote:
kannattaa katsoa tarkkaan että mitenkä se turbo + välijäähyt + putkistot mahtuvat konehuoneeseen.
No eipä siinä enempää 'liitoksia' olekkaan, ellei nyt sitten vesijäähdytettyä ahdinta ruuvaa.ahtimen sijoituksessa kannattaa ottaa huomioon _kaikki_ liitokset mitä siinä on, että esim. pakoputken lähtö on siten että se pystyy hieman elämään lämmön vaikutuksesta, tahi että öljyllä on vapaa matka suoraan öljypohjaan.
Tietystikkään mikään osa ei saa osua, eikä mielellään olla edes lähelläkään korin osia.
Niinpä, 0.4-0.5 omegan koskemattomalla ruiskuilla onkin jo aikatavalla maksimi mitä sieltä voi kutitella, sen jälkeen meno hyytyy ikävällä tavalla. (tai kenties hyytyyomasta mielestäni tuo 0,4-0,5 bar on vaan semmoista pientä palotilan huuhtelua, sillä ero menossa välillä 0,4/1bar on huomattava
Pakosarja kannattaa sitten tehdä kunnolla eikä mitään laatikkoa siihen vaan kiinni.
lastuttaa kannattaa ehdottomasta,
Aivan.
Eipä siitä paljoa säätele dynossa muutakuin bensanpaineita, ja lievää hienosäätöä ilm.mittarilla. No, se onkin jo yksi tärkeimmistä muistettavista seikoista eli moottori tarvii polttoainetta riittävästi, joten suuttimien vaihto on enemmän kuin suositeltavaa. Ja vähintäänkin säädettävää pa- säädintä voit harkita.ellei itsellä ole mahdollisuutta säätää dynossa siten että pystyy seurailemaan seoksia yms. muuten menee aikamoiseksi arpapeliksi jos sitä meinaa tuolla tienpäällä säätää.
Tokkopa se säädättäminen niin kallista on, mutta säädättämättä jättäminen voi tulla kalliiksi.säädättäminen on kallista, mutta niin on myös nuo itse säädettävät boksitkin. mutta onpahan sitten kerralla oikein. huonona puolena on tietysti se, että jos kokoonpanoa muuttaa reilummin niin sitten täytyy taas käyttää säädätettävänä.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Skoda on 2003-05-19 08:24 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Skoda on 2003-05-19 08:25 ]</font>