Jakopää työkalut Omegan v6-myllyyn
Jakopää työkalut Omegan v6-myllyyn
Mistähän löytyis jakopää työkalut v6-mylly ? Meni kansipahvi MV6 Omegasta. Hinnat ovat korjaamoilla niin suolaisia, että teen homman itse kun oon autojen kanssa muutenkin pitkään pelannut.
Mistä löytyy sopivasti yläpään tiivistesarjaa ja kannenpultteja ? Motonetistä löytyy kyllä listoilta, mutta varastot näyttää tyhjää.
Mistä löytyy sopivasti yläpään tiivistesarjaa ja kannenpultteja ? Motonetistä löytyy kyllä listoilta, mutta varastot näyttää tyhjää.
Englannista saa tilaamalla n. 150€:lla postikuluineen http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-2-5-3-0- ... dZViewItem
Käy kysymässä pieniltä autokorjaamoilta työkaluja lainaksi kokoonpanon ajaksi. Ei sitä sarjaa tarvitse kuin 3 tai 4 vuoden välein.
Nokkahihnan saa asennettua ja ajoituksen kuntoon kuitenkin parissa tunnissa ja sen jälkeen voi palauttaa työkalut.
Tietysti jos ostat setin niin voihan sitä vuokrata muille V6:n omistajille tämän foorumin kautta parilla kympilllä per päivä...
Nokkahihnan saa asennettua ja ajoituksen kuntoon kuitenkin parissa tunnissa ja sen jälkeen voi palauttaa työkalut.
Tietysti jos ostat setin niin voihan sitä vuokrata muille V6:n omistajille tämän foorumin kautta parilla kympilllä per päivä...
Ei välttämättämät, mutta pirun paljon niistä on apua.CaLis kirjoitti:Onko noi lukitustyökalut mukamas ihan välttämättömiä ku jakoremmin vaihtaa? Eipä tuo niin hankalalta hommalta vaikuttanu ku sitä tuossa joskus tutkin
Yleismallintyökalut ovat aika edullisia pari niitä (jo lukkopihtejä, tappeja jne...)
j.h
Kyllä ne nokka-akselien lukitustyökalut saa halvallakin tehtyä. 25mm nelikulmaisesta huonekaluputkesta sopivat pätkät .Niistä yksi sivu pois. Viilalla ja rautasahalla ja pienellä lisä taivuttelulla nämä palikat sopivan tiukoiksi nokka-akselien pyörien väliin. Itse laitoin vielä merkkaustussilla kaikkien akselien asemoinnit jakopään takalevyyn,ennen vanhan hihnan iroitusta. Uuden asennuksessa jakohihnan voi kiilata sopivalla puukiilalla kampiakselin pyörälle siitä vasemmalta puolelta.Se kampiakseli ei pyörähdä kovin helposti.Suurin huolellisuus tässä hommassa on hihnan kiristäminen kiristinrullilla "oikeassa järjestyksessä",ettei jako muutu kun ottaa nokka-akselien ankkurikiilat pois. Siksi nämä tussimerkinnät. (ja eikun työn iloa)
Aattelin kans, et pakkohan se on pystyy vaihtaa ilman mitää sikakalliita erikoistyökaluja. Hankalaa ja aikaavieväähän se tietty voi olla, mut kiirehän mulla ei oo mihinkään... Tollaset jotku nokkien lukitustyökalut vois koittaa tehä sitte ku hihnan vaihto on ajankohtanen. Koulussa toki varmaan ois jonkunnäköset yleismalliset nokkien lukitustyökalutkin, mut mieluummin pidän oman autoni mahdollisimman kaukana siitä hallista 
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
CaLis kirjoitti:Aattelin kans, et pakkohan se on pystyy vaihtaa ilman mitää sikakalliita erikoistyökaluja. Hankalaa ja aikaavieväähän se tietty voi olla, mut kiirehän mulla ei oo mihinkään... Tollaset jotku nokkien lukitustyökalut vois koittaa tehä sitte ku hihnan vaihto on ajankohtanen. Koulussa toki varmaan ois jonkunnäköset yleismalliset nokkien lukitustyökalutkin, mut mieluummin pidän oman autoni mahdollisimman kaukana siitä hallista
Tylysti vaan lukkopihdeillä kiinni toisiinsa
Mistäs tiedän, että saan ne takaisin, jos lainaan nuo omat. Mulla on just tuo mantamiehen linkin mukainen satsi. Omiin hommiin en aivan heti niitä tarvi, että joutaa ne kyllä sen puolesta. Kolmen vaihtotyön jälkeen releet on maksaneet itsensä jo moneen kertaan takaisin, että jos kaveripiirissä esim. on näkyvissä remppaa niin kantsii hommata omat.janhama kirjoitti:Eikö kukaan lainais tota settiä sopivaa korvausta vastaan?
Mullakin on jakopääremppa tässä ihan käsillä ja ei kyllä viittis tommosta summaa maksaa palikoista, joita todennäköisimmin tarvitsee kuitenkin vain kerran.
Kyllä sitä konetta saa pyörittää ihan tarpeeksi tuon säätösetinkin kanssa, että saa sen jaon just kohalleen. Ei ole ihme että niitä kiristinrullia hajoilee ja ooppelit sitten saa paskan maineen, jos niitä jakopäitä asennellaan tällä sinnepäin asenteella. Tuo veekutosen jakopää on kyllä hankala säätää, jos sen haluaa tehdä viimesen päälle.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-