Alustasarja + vanteet/renk C-Vectra Wagon

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Alustasarja + vanteet/renk C-Vectra Wagon

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

Kertokaapas mikä olisi hyvä alustasarja C-Vectraan (cdti wagon,aut. -2005)

Nyt ei haeta mitään benari tyyppisiä -60 satseja, vaan sellainen jossa on jämäkkyyttä mutta myös ajomukavuutta jäljellä.
Iskarit? = merkki/malli
Jouset? = merkki/madallus

Ja samaan syssyyn pakettiin sopivia 17" - 18" aluja + renkaineen
Millaisella ET:llä saadaan pyöräkotelot "mukavan täyteen" -> ilman rohinoita?

Esimerkkisatseja, kiitos. :)
*kesä kuitenkin tulee taas jossain vaiheessa*
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Eibach jouset ja Bilstein sport iskarit
Nismo, millo lie taas ajos
MikaT
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Noita varaosatiskiltä saatavia opel/irmscher -sarjoja on täälläkin kehuttu, hinta/laatu suhde kuulemma erinomainen : Opel-lisävarusteet Vectra-C Wagon, Irmscher, Jousitussarjat. Taisivat madaltaa 30mm ja olla eibachin tekeleitä.

Ja jos ooppelin orkkisvanteet kiinnostavat, niitä löytyy saksan ebay:sta varsin sopivasti, ainakin verrattuna Suomen hintoihin. Esim. 18" P33:set näyttävät mun mielestä vectran alla hyvältä, mutta itse en raaskinut niin isoja laittaa vaan ostin 17" PFR:t.
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

MikaT kirjoitti:Noita varaosatiskiltä saatavia opel/irmscher -sarjoja on täälläkin kehuttu, hinta/laatu suhde kuulemma erinomainen : Opel-lisävarusteet Vectra-C Wagon, Irmscher, Jousitussarjat. Taisivat madaltaa 30mm ja olla eibachin tekeleitä.

Ja jos ooppelin orkkisvanteet kiinnostavat, niitä löytyy saksan ebay:sta varsin sopivasti, ainakin verrattuna Suomen hintoihin. Esim. 18" P33:set näyttävät mun mielestä vectran alla hyvältä, mutta itse en raaskinut niin isoja laittaa vaan ostin 17" PFR:t.

Tack.
Näillä päästään liikkeelle hyvin.
Kattelinkin jo Slamit.net :n sivuilta Eibach vietereitä tuohon. (-30mm) = 246€ satsi.

Toki zoomailen vielä Ebaynkin läpi -> josko irtoaa Eibachit huokeammalla.
*ainoat jouset mitkä kierrän kaukaa, on Weitecit...*

Tarttee samalla vilkuilla noita P33:sia 18" vanteita...
*sais vaan selvyyden millaiset vanteet/koko -> niin pääsis tilailemaan autothekilta tai rengas-onlinesta sopivat gummit*
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
henryf
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja henryf »

P33???

Irmscher-kevytmetallivanne, Stila-design, Koko 8 x 18, offset 33.

Tuotako tarkoitetaan.

Itse kanssa olen katsellut vanteita enkä vielä ole osanut päättää. Noi Stilat kiillotettuina olisi nyt mieleisimmät. Ehkäpä 19" ovat liian kivireet näillä Suomen mukulakivillä.
MikaT
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Tuosta läystäkkeestä löytyy opelin koodeja noille alkuperäisvanteille, vaan ei siellä ebayssäkään noita tuolla nimelle tunneta. OPC felgen, vectra felgen tms. hauilla noita löytyy.

Tuota alustasarjaa ei ilmeisesti juurikaan mistään löydy tuon halvemmalla, saksanmaallakin taitaa olla kalliimpi.
wenski
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wenski »

itsellä tallissa odottamassa league lg-190 vanteet. kokoa vanteilla on 7,5x18" (et:tä en nyt juuri muista)

alustaks oon järkeilly juuri tuota Irmscherin sarjaa kun kehuja oon siitä kuullu.

kesää odotellessa 8) :lol:
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

wenski kirjoitti:itsellä tallissa odottamassa league lg-190 vanteet. kokoa vanteilla on 7,5x18" (et:tä en nyt juuri muista)

alustaks oon järkeilly juuri tuota Irmscherin sarjaa kun kehuja oon siitä kuullu.

kesää odotellessa 8) :lol:
Millasilla gummeilla nuo vanteet? (prof/lev)
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

MikaT kirjoitti:Tuosta läystäkkeestä löytyy opelin koodeja noille alkuperäisvanteille, vaan ei siellä ebayssäkään noita tuolla nimelle tunneta. OPC felgen, vectra felgen tms. hauilla noita löytyy.

Tuota alustasarjaa ei ilmeisesti juurikaan mistään löydy tuon halvemmalla, saksanmaallakin taitaa olla kalliimpi.
http://cgi.ebay.de/Eibach-Tieferlegung- ... p1638.m118

145€ sakslandiassa :D
wenski
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wenski »

Millasilla gummeilla nuo vanteet? (prof/lev)
ei vielä millään mutta 225/40/18 on tulossa kunhan kerkee hankkimaan.
pine
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pine »

Lainataanpa hieman kun saama aihe. Onko laittaa kuvaa kenelläkään esim. eibachin, opelin satsilla? Tai muilla? Näkisi millaisen stänssin niilä saa.. Linkit kuva-arkistoihin käy.

Myös kiinnostaa tietää minkä kokoista vannetta tuonne mahtuu leveydeltä? Onko kukaan sovitellut enempää, taakse esim. 9", 9,5"???
henryf
'Kapitän'
'Kapitän'

Orggis iskarit.
H&R 40 (35)mm ja orggis 16" talvirenkaat. Kesäksi olen kaavaillut 18" tietäisi vaan mitkä.
pine
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pine »

henryf: siis sulla on jo alla nu oh&r:t? Eihän tasaisella otettua sivukuvaa löytyisi?
henryf
'Kapitän'
'Kapitän'

Ei ole oikein hyvää kuvaa. Kävin äsken ottamassa tuon otoksen.

Kuva

Samalla mittailin renkaan keskiöstä lokarin yläreunaan. Alkuperäisessä kuosissa oli edessä 40,5cm ja takana 40cm nyt oli edessä 35,5cm ja takana 35cm, tiedä sitten onko kuinka tasaisella. Heti jousten vaihdon jälkeen mittailin edestä 37 ja takaa 36
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Joku sano jossai aikasemmassa topikissa että Irmscherin alusta olisi liian löysä ja keinuttaa autoa
Nismo, millo lie taas ajos
Vastaa Viestiin