Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Heipskukkuu
Isältä minulle siirtyneellä 1.6 litraisella "starttimoottorilla" varustetulla autolla on nyt paahdettu reippaat 230 000km ja se on alkanut näkyä niin tutulla öljyn syömisellä. Kokeillaan nyt aluksi, jos venttiilien ja venttiilikopan gummit vaihtamalla jotain parannusta alkaisi näkyä, mutta luulen, että pata on sen verran kulunut ettei sillä saada kuin hetkittäistä tekohengitystä aikaiseksi.
Kun kerta en halua, että ooppelini kaikki loput öljyvarat maapallolta söisi pois olen jopa alkanut harkita moottorin vaihtoa.. Mieli tekisi vaihtaa 1.8 malliseen jolloin ei ilmeisesti tarvitse uusia kuin itse kone ja moottorinohjausyksiköt ja jotain pikkunippeleitä, mutta muuten pitäisi tekniset tiedot osua kohdalleen?
Vai tuleeko järkevämmäksi vaihtoehdoksi lyödä samanmoinen ykskutonen pellin alle? Vai kenties satsata koneremonttiin?
no ei ainakaan kilometrien mukaan ole loppuunajettu kone. älä nyt rupea moottoria vaihtamaan tuon takia, vaan ensin nuo kumit ja tiivisteet kannattaa vaihtaa.
Joo toivotaanpa, että tiivisteiden uusinnalla selviää. Jännä vaan kun eivät ole osanneet huolloissa niitä uusia... Tietty se on helppo myydä sit uus auto tilalle kun "tuo sun vanha romus kuluttaa jo öljyäkin niin perkeleesti"