Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
elikkä siis miten saan tukittua egr:n ja minkä näkönen se on? autoni on a veccu -89 1.6 kaasari
jos jollain olis kuvia aiheesta niin olisin kiitollinen.
mitäs minun kannattais tehdä kun auto nykii tasakaasulla ja sitten sammuu. menee tovi ennenku käynnistyy ja tekee hetken päästä saman tempun. luin nuita egr-venttiili vikoja ja samanlaiset ongelmat niissä on kun minun autossa.
tarkista ja puhdista virranjakajasta kaikki pienet johdot ja liittimet...jos niitä ei ole vaihdettu niin luultavasti ne on miltei poikki. samaa ongelmaa oli mun entisessä asconassa ja just ne pikku liittimet oli enää parin karvan varassa. toinen mikä kannattaa avata ja tarkistaa on se vänkärin puolella konetilassa oleva isohko (n.20x15x3cm) musta boksi. sen kun avaa niin sieltä löytyy iso kampaliitin ja ne piikit tahtoo hapettua monesti ajan myötä.
Tuo tuntuu et voi olla sytytyksen ohjaus yksikkö,eli ei boxi.ohjainyksikkö jakaja sisällä semmonen musta palanen.toimii kylmänä,mut ei lämpösenä.sata muutaki vaihtoehtoo.ja nuo egr jutut on niin ..jostai et onneks ei niitä oo.jos mazdan kierrätysputkistot muistatte 626 ni kaikkihan ne tukkia pitää et saa jotenki pelaan.en nyt 626 ottas muutenkaan ees vaikka vähä maksetta ,siis niitä 80 luvun ja 90 alun vehkeitä.oikeen puistattaa.ja taas lisäys,ne matalajännitejohdot mitkä menee jakajaan.heiluttele niitä käynnissä,alkaako pätkiin.