v6 kulutus

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
V-Power
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja V-Power »

Wilhelm kirjoitti:Mulla meni sekalaisessa ajossa Omegalla just tuolla 2.5-v6 moottorilla seka-ajossa noin 14-15-litraa. Syyksi paljastui maf-anturi. Uusi anturi paiklleen niin seka-ajossa nyt noin 10litraa. Maantiellä 8.
Tosin tuo maf-anturi viallisuus näkyi myös tehon puutteena.
WHAT! :o Mulla on ollut vuoden tuo opelix ja seka kulutus ollut kokoajan joku 14 litraa.. Ja nyt vasta kuulen että pitäs mennä vain 10l !!! :whack: (ompas tullut vuoden aikana kivasta maksettua "ylimääräistä" ABC:lle :roll: )
No maantiellä tuo ei vie kuin 7.5(vakkarilla ajaessa).
Eli kuinka tietää onko se viallinen?

EDIT:
No nyt sen liittimet puhdistettu ja eka katsoin kauhuissani kun parkissa kone lämpimänä (ilmastointi + penkinlämmittimet päällä) ja kulutus oli 1.8l/h (kun aiemmin oli 1.2-1.4l/h) No lähdin ajelemaan ja nollasin keskikulutuksen.. Ajoin normi ajoani n.10km taajamassa ja keskikulutus oli 10.9l/100km :lol: Eli näillä näkymin kulutus tippui 4l/100km!! Eli aika VITUSTI!
No huomenna puran mittarin ja katson vielä voiko sitä puhdistella.. Luultavasti pidemmällä aikaa se kulutus asettuu siihen ~12l/100km kohdille, mut on sekin 3l/100km vähemmän kuin tällä hetkellä :wink:
o-o
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja o-o »

Wilhelm kirjoitti:Mulla meni sekalaisessa ajossa Omegalla just tuolla 2.5-v6 moottorilla seka-ajossa noin 14-15-litraa. Syyksi paljastui maf-anturi. Uusi anturi paiklleen niin seka-ajossa nyt noin 10litraa. Maantiellä 8.
Tosin tuo maf-anturi viallisuus näkyi myös tehon puutteena.
onko maf-anturi sama kuin ilmamäärämittari? :oops:
asterix2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja asterix2 »

Itte oon kulutukseksi saanut 6.9 l/100 km ja suunnilleen satasta ajelin cruise päällä. Lastu, suodatin, MV6 pensanpaineensäädin laitettu sekä katti poistettu. Ois saattanu mennä vieläkin vähemmällä jos olis oikeen yrittäny. Kaupungissa meneekin sitten oikeastaan ihan miten paljon vaan... +- 20 l/100....

MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi), MAF-anturi (ilmamäärämittari)
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Ite oon saanu nätillä ajolla menemään noin 10 litran nurkille sekalaisessa (espoo - lauttasaari)...
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Noin 1300km aikana jonka tuon Omegan 2.5 V6 koneella olen omistanut on bensaa mennyt n. 9.7-9.8 litraa sadalla ajotietokoneen mukaan keskinopeudella 60km/h.
jblgti1200
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

WTF?

Mulla on ollut tuo omega jo reilun vuoden ja vajaan kymppitonnin matkan ajan ja kulutus on maantiellä jotain 8 litran paikkeilla ja kaupungissa nyt talvella päälle 14l/100km,vaikka miten nätisti ajelisi.
Tehoja tuntuisi olevan sen verran mitä voi olettaa olevan,mutta voisiko tolla maffin putsauksella/vaihdolla tulla kulutukseen helpotusta???
-Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
-Ford Sierra 2.0 Automatic -
keinonen
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja keinonen »

Itselläni kulutus on rauhallisessa ajossa n. 8.5-9l/100km.
Paheksuntaa aiheuttavassa ajotyylissä > 15l/100km.
Eli keskiarvollisesti aika vähän, varmaan jotain vikaa.. :-? :)
vectra B2 2.5 V6 sport
hege
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja hege »

keinonen kirjoitti:Itselläni kulutus on rauhallisessa ajossa n. 8.5-9l/100km.
Laittakaa nyt hyvät ihmiset niitä tarkkoja nopeuksia, "rauhallisen" ajon voi käsittää välillä 80-120km/h ja siinä on aika monta litraa eroa.

Oma automaagi MV6 näyttää 10-11l kun tre-hki väliä suhaa 120km/h (mittari 125). Tuntuu himpan korkealta, mutta vaikea sanoa kun harvempi pistää faktaa pöytään..
-96 MV6 STW
zoomer
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja zoomer »

hege kirjoitti:
keinonen kirjoitti:Itselläni kulutus on rauhallisessa ajossa n. 8.5-9l/100km.
Laittakaa nyt hyvät ihmiset niitä tarkkoja nopeuksia, "rauhallisen" ajon voi käsittää välillä 80-120km/h ja siinä on aika monta litraa eroa.

Oma automaagi MV6 näyttää 10-11l kun tre-hki väliä suhaa 120km/h (mittari 125). Tuntuu himpan korkealta, mutta vaikea sanoa kun harvempi pistää faktaa pöytään..
Äetsä tampere väliä ajaessa 90 kmh 8.5l keskikulutus...(paljon mäkiä ja jonkun verran kaupunki ajoakin sitten tampereen päässä)
viimeksi forssan kautta hesaan ajaessa 7,2l /100km 90 kmh myös
ja vakkari päällä aina kun mahdollista! pirssi siis 94 vuosimallin mv6 farkku manuaalilootalla...
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
niinjoo
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja niinjoo »

n. 1300km reissun aikana kulutus ajotietokoneen mukaan 8.3l/100km ja keskinopeus 88km/h (99% matka-ajoa, ripeät kiihdytykset). vakkari päällä aina kun mahollista.

maanuaali mv6 farkku
Jan_ne89
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jan_ne89 »

repa kirjoitti:Joo äkyihän nuo... aika surkuhupaisalta tuntuu noiden katselu. Mitähän veikkaatte syyksi tuohon korkeaan kulutukseen ? Autossa esiintyy nykimistä 2000rpm kohdilla kun ajelee tasaisella pintakaasulla ja esim. liikennevaloissa tyhjäkäynti usein sukeltaa ~500rpm kohdalle ja sitten pomppaa takaisin normaaliksi.
mulla on toi aivan sama vika 2l 16v omegassa. nykiminen on alkanu nyt voimistuun vaan enemmän ja enemmän ja kuluttuu kans aikas paljon.
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Mulla onkii v8 vectra joka kuluttaa vaan 4,7l/100km.

miten helvetissä porukka pääsee v6:lla muka alle 8l/100km kulutukseen :lollis:
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Miro.Simounen kirjoitti:miten helvetissä porukka pääsee v6:lla muka alle 8l/100km kulutukseen :lollis:
Helposti jos ajaa suoraa tietä vakkari päällä n. 85km/h todellista nopeutta.

Tavallisessa ajossa, joka koostuu osin kaupunkisuhailusta, osin matka-ajosta, kiihdytyksistä, jarrutteluista, ohituksista yms. Ei varmaan mitenkään. Ainakaan automaatilla. Oma vie tasaisen tappavasti seka-ajossa sen 9,7 - 9,8 l / 100km. Keskinopeus on siis ollut n. 60km/h ja kilsoja on kertynyt nyt n. 2000. Pelkkää kaupunkiajoa jos ajaa niin nousee noin kahteentoista.

Saa nähdä kumpaan suuntaan - vaiko mihinkään - kulutusta muuttaa kesärenkaisiin siirtyminen.
mke
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mke »

onkohan mulla jotain vikaa kun ajelin tikkurilasta kotio karkkilaan about 60km nopeudella 80-100 näytti ajotietokone keskikulutukseks 5.8/100km :) okei ajoin kyllä niin taloudellisesti ku vaan vähänki pystyin kulutusta katellen.

ite oon huomannu että kone alkaa ryystämää jo 110 vauhissa sitä n.8 litroo..

koneeseen on laitettu nokat ja kannet käyny kansisetissä ja tietty putkisto...
zoomer
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja zoomer »

Miro.Simounen kirjoitti:Mulla onkii v8 vectra joka kuluttaa vaan 4,7l/100km.

miten helvetissä porukka pääsee v6:lla muka alle 8l/100km kulutukseen :lollis:

se on kuule ihan omasta ajotavasta kiinni....eikä sekään pahaa tee että kone on kunnossa! ja tosiaan tuo vakkari ja manuaali auttaa myös!
kyllä tuon soppaa saa viemään kun hanaa antaa...mutta tosiaan itsellä pääasiassa matka-ajoa...
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Vastaa Viestiin