maalaus kotikonstein
Osaiskohan joku neuvoo miten saisin kaikista parhaimman tuloksen korjausmaalaukseen ihan kotikonstein. Oon hankkinu vesihiomapaperia, autonvärikoodista sprayta, lakkaa jne tarvikkeita. Tiedän ettei kotikeinoin saa mitään aivan täydellistä jälkeä, mutta kun nyt suht hyvän saisi... tarkotus olis maalata E-kadetin konepeltiä sen Opelmerkin poiston jäljiltä.
Joo, mäki oon ppoistanu sen merkin ja pitäs paikata ne reiät ja muutama ruostekohta...Siitä merkin altahan paljastu täysin puhdas ja kiiltävä maalipinta. Kyselin joskus apuu tohon samaan ongelmaan ja sanovat et hiontavahalla saa aikia hyvin sen vanhan maalipinnan lähelle uutta, et varmaan pitäs samalla vahata koko konepelti...
Riippuu aika paljon väristä kuinka hyvin saa häivytettyä.Musta on tähän ehkä helpoin väri kun se ei tuppaa hirveästi haalistumaan.
Itse olen seuraavanlaisesti saanut aika hyvää jälkeä.Pohjatöiden jälkeen paikkamaali päälle ja maalaa hieman paikattavan kohdan reunojen yli.Jos haluat hyvää jälkeä,niin anna kuivua ainakin pari päivää,mielellään viikon,jotta maali kovettuu.
Seuraavaksi 1200vesihiomapaperilla tasoitetaan maalisumun raja ja mielellään koko paikattu kohta ennen lakkausta.
Suihkuta myös lakka maalatun kohdan reunojen yli,jottei paikkamaalin ja lakan sumuraja tule samaan kohtaan.Anna jälleen kuivua kunnolla.Kun lakka on kovettunut kiillota sumuraja pois hienolla hiomatahnalla,joko käsin tai koneellisesti (autoglymiltä löytyy tähän sopivat mömmöt).
Itse olen seuraavanlaisesti saanut aika hyvää jälkeä.Pohjatöiden jälkeen paikkamaali päälle ja maalaa hieman paikattavan kohdan reunojen yli.Jos haluat hyvää jälkeä,niin anna kuivua ainakin pari päivää,mielellään viikon,jotta maali kovettuu.
Seuraavaksi 1200vesihiomapaperilla tasoitetaan maalisumun raja ja mielellään koko paikattu kohta ennen lakkausta.
Suihkuta myös lakka maalatun kohdan reunojen yli,jottei paikkamaalin ja lakan sumuraja tule samaan kohtaan.Anna jälleen kuivua kunnolla.Kun lakka on kovettunut kiillota sumuraja pois hienolla hiomatahnalla,joko käsin tai koneellisesti (autoglymiltä löytyy tähän sopivat mömmöt).