Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Eli c30se koneinen Senu nykii pintakaasulla ajaessa (jotain 40-50kmh) kiihdyttäessä ok.
Tulpat vaihdoin juuri, jakajan kansi + pyörijä ok myös. Ilmamäärämittarin letku ehjä. Bensansuodatin vaihdettu myös. Vetoja löytyy kun polkee, mutta typerä ajaa taajama nopeuksilla, kun kokoajan pientä nypytystä.
Ja ei kulu jäähdytysnestettä ja päästöt meni rajoihin kuukausi sitten leimalla.
Rekord E r6 -85, Senator B 3.0 24v -89, Commodore A GS -67, Bmw E39 528 Touring x2, e39 540ia, mb w124 230
jos sytkä on kohdallaan ja jakajassa toimii ennakonsäätö niin tyyppää löysää ilmamäärämittarista jousta 1-2 pykälää.itsellä kävi selvästi laihalla osakaasulla vaikka kaikki oli ok.parempi tietysti olis nostaa vaikka bensanpaineita kuten itse tein ja säätää sen jälkeen tyhjäkäyntiseos.onhan sulla nokka kunnossa?
mite hitossa 30se:ssä säädetään seoksia?? kun mulla ei tos ilmamäärämittarissa oo mitää säätö ruuvia.. pitääkö se kansi ottaa irti?? on noi tyhjäkäynnin päästöt vituillaa.
mistel kirjoitti:jos sytkä on kohdallaan ja jakajassa toimii ennakonsäätö niin tyyppää löysää ilmamäärämittarista jousta 1-2 pykälää.itsellä kävi selvästi laihalla osakaasulla vaikka kaikki oli ok.parempi tietysti olis nostaa vaikka bensanpaineita kuten itse tein ja säätää sen jälkeen tyhjäkäyntiseos.onhan sulla nokka kunnossa?
Eipä tässä taida jakaja paljon ennakoita säädellä, kuitenkin motronic ohjailemassa.
Jakaja on vain vuoden vanha, tuskin rikki.
Vakio kone kuitenkin, niin ei viitsisi bensanpaineisiin kajota. Nokat ok.
Rekord E r6 -85, Senator B 3.0 24v -89, Commodore A GS -67, Bmw E39 528 Touring x2, e39 540ia, mb w124 230
_Ari.I_ kirjoitti:mite hitossa 30se:ssä säädetään seoksia?? kun mulla ei tos ilmamäärämittarissa oo mitää säätö ruuvia.. pitääkö se kansi ottaa irti?? on noi tyhjäkäynnin päästöt vituillaa.
Ei kai tässä pystykään. Le/l -jetissä pystyy. Tai siis voi sieltä mittarin kannen alta säätää, mutta ei pitäsi vakio koneessa tarvita.
_Ari.I_ kirjoitti:me säädeltii kipinää sillai et löysättii jakajan kiinnitys pulttia ja kieputeltii jakajaa sit suuntaa jos toiseenki..
Ei kyllä tuossa koneessa ole jakajan kääntämisellä mitään merkitystä jos meinaa hienosäätöä tehdä. Ainosastaan jos tarpeeksi kääntää niin saa kipinän menemään väärään sylinteriin.
Auton nykimiseen voi kokeilla vaihtaa toinen ilmamäärämittari tai jos ei auta ni lambda anturia vaihtamalla.
löytyikö vikaa mikä tuon nykimisen aiheutti? itellä samanlaisia oireita että nykii pintakaasulla. auton olen vasta hommannut niin en tiedä mitä osia millon vaihdettu eli mitä ensiksi kannattais vaihtaa tai mistä pitäis vikaa etsiä