Korvaako vakuutusyhtiö?
Korvaako vakuutusyhtiö?
Juu eli eilen sitten tuli lintattua Astra H kun kolmion takaa pyyhälsi auto eteeni.... Kysymys kuuluukin: Korvaako kolmiontakaa tulleen auton vakutuutusyhtiö minulle sijaisauton koska tarvitsen työssäni auto? Joudunko itse maksamaan jotain käyttökustannuksia itse? ( Tietysti bensa ) Onko kelläkään kokemuksia....
Re: Korvaako vakuutusyhtiö?
Joudut maksamaan tietyn prosenttiosuuden sijaisauton vuokrasta. Maksu oerustuu siihen, että oma autosi ei kulu seistessään pajalla. Näin ollen saisit ylimääräistä korvausta, jos et maksaisi sijaisautosta pientä vuokraa. Prosenttiosuus on kohtalaisen pieni ja saat sen tietoosi, kun auto viedään tarkastajalle.Jaybee kirjoitti:Joudunko itse maksamaan jotain käyttökustannuksia itse?

Re: Korvaako vakuutusyhtiö?
Antero kirjoitti:Joudut maksamaan tietyn prosenttiosuuden sijaisauton vuokrasta. Maksu oerustuu siihen, että oma autosi ei kulu seistessään pajalla. Näin ollen saisit ylimääräistä korvausta, jos et maksaisi sijaisautosta pientä vuokraa. Prosenttiosuus on kohtalaisen pieni ja saat sen tietoosi, kun auto viedään tarkastajalle.Jaybee kirjoitti:Joudunko itse maksamaan jotain käyttökustannuksia itse?
Juu tämä valaisee jo vähän... Kiitos vastauksesta
Jaybee kirjoitti:
Joudunko itse maksamaan jotain käyttökustannuksia itse? ( Tietysti bensa ) Onko kelläkään kokemuksia....
Joudut täyttämään kaavakkeen "Auton käyttötarveselvitys" ja toimittamaan sen vakuutusyhtiölle.
Mikäli selvitys hyväksytään, voit vuokrata vastavan auton korjauksen ajaksi. Joudut maksamaan
tietyn omavastuuosuuden, joka vastaa niitä kuluja (noin), joita joutuisit omasta autostasikin maksamaan. Tästä muodostuu omavastuuprosentti.
Tässä oma kokemukseni:
Pakettiautoni takapää joutui seksuaalisen häirinnän kohteeksi, jonka seurauksena paku pajalla reilu kaksi viikkoa. Tilalle sain Nissan Primastarin, josta omavastuu oli 140 € eli noin 10 %.
Joudunko itse maksamaan jotain käyttökustannuksia itse? ( Tietysti bensa ) Onko kelläkään kokemuksia....
Joudut täyttämään kaavakkeen "Auton käyttötarveselvitys" ja toimittamaan sen vakuutusyhtiölle.
Mikäli selvitys hyväksytään, voit vuokrata vastavan auton korjauksen ajaksi. Joudut maksamaan
tietyn omavastuuosuuden, joka vastaa niitä kuluja (noin), joita joutuisit omasta autostasikin maksamaan. Tästä muodostuu omavastuuprosentti.
Tässä oma kokemukseni:
Pakettiautoni takapää joutui seksuaalisen häirinnän kohteeksi, jonka seurauksena paku pajalla reilu kaksi viikkoa. Tilalle sain Nissan Primastarin, josta omavastuu oli 140 € eli noin 10 %.
Kale kirjoitti:Jaybee kirjoitti:
Tässä oma kokemukseni:
Jaahas... Sinänsä ihme kun en itse ole milläänlailla syyllinen tapahtuneeseen niin joudun maksamaan omavastuun? Sen ymmärrän jos olisi minun vikani! No Pitää huomenna ruveta selvittämään asioita....
Tuhannesti kiitoksia vastanneille
Ei pidä paikkaansa. Se prosenttiosuus on 6% vuokra-auton kustannuksista kaikilla vakuutusyhtiöillä, se on liikennevakuutuslautakunnan määrittelemä osuus ja sitä ei yhtiökohtaisesti "muokkailla". Liikennevakuutuksen seisontakorvaus on jonkin verran toista kymppiä per päivä jollei vuokra-autoa ota, ja jos itsellä on kaskossa keskeytysvakutus sieltä voi saada isompaa päiväkorvausta.MantaGsi kirjoitti:Tuo prosenttiosuuskin riippuu vakuutusyhtiöstä
Jaa. Omalla kohdalla riitti,kun korjaamolla tiskin takaa autovuokraamon sälli soitti vakuutusyhtiöön ja kysyivät passaako antaa auto alle ja tuuppasivat avaimet kouraanKale kirjoitti: Joudut täyttämään kaavakkeen "Auton käyttötarveselvitys" ja toimittamaan sen vakuutusyhtiölle.
Mikäli selvitys hyväksytään, voit vuokrata vastavan auton korjauksen ajaksi.
6% tosiaan oli tuo omavastuu.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Oli näköjään Kalellakin joku 10%...Uhtua kirjoitti:Ei pidä paikkaansa. Se prosenttiosuus on 6% vuokra-auton kustannuksista kaikilla vakuutusyhtiöillä, se on liikennevakuutuslautakunnan määrittelemä osuus ja sitä ei yhtiökohtaisesti "muokkailla". Liikennevakuutuksen seisontakorvaus on jonkin verran toista kymppiä per päivä jollei vuokra-autoa ota, ja jos itsellä on kaskossa keskeytysvakutus sieltä voi saada isompaa päiväkorvausta.MantaGsi kirjoitti:Tuo prosenttiosuuskin riippuu vakuutusyhtiöstä
Anteeksi jos kirjoitin mutua
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Juu ei.. Suora lainaus LVK sivuilta:Timonen kirjoitti:Pystyykö tuon omavastuuosuuden karhuamaan vastapuolelta?
"Sijaisautokustannukset
Liikennevakuutus korvaa sijaisauton vuokrauksen kokonaiskustannuksista 94 %. Korvattaviin vuokrauskustannuksiin ei kuulu mahdollisen vahingon varalta maksettu ns. omavastuun poistomaksu. Vuokrauksesta johtuvien kustannusten korvaamisen lisäksi ei suoriteta vuokrausajalta muuta seisonta-ajan korvausta.
Korvaamatta jäävä osuus eli 6 % vuokrauskustannuksista vastaa keskimäärin auton käyttökustannusten säästöä auton seisonta-aikana."
Eli tuo 6% osuus selitetään tuossa niinkuin joku jo aiemmin kertoikin mihin tuo osuus perustuu. Vakuutusyhtiöillä on nykypäivänä suurimmalti osin sopimukset vuokraamojen esim Hertz kanssa eivätkä anna ottaa muiden varsinkaan tuntemattomien "pikkuvuokraamojen" autoja käyttöön. Nuo pikkuvuokraamot kun pitää väliin juuri noita erilaisia "vakuutusyhtiöhinnastoja" ja jättävät ov:n perimättä. Moisella "rehdillä" toiminnalla on vaan se ero että yleensä kysymyksessä on parin auton kioski joka tarjoaa sijaisautoksi jonkun puoliväsyneen -94 Vectran ja ainakin itse ennemmin ottaa lähes uuden yleensä alle 30tkm ajetun auton allensa ja reilu peli taustalla.
Black Diamond kirjoitti:Luonnollisesti sinulla on päiväkorvaus vakuutuksessa?, jolloin saat ennalta sovitun päiväkorvauksen jokaisesta korjaamopäivästä.
Mikä ihmeen lunnollisesti? Monikaan autoaan vakuuttava ei tarvitse mitään erillistä päiväkorvaus vakuutusta. Joka maksaa jotakin ja saat 50€/päivä. Jos se auto on välttämätön leivän tienaamiseen, niin silloin se kannattaa olla, mutta jos ei ole, niin silloin myöskään tuota vakuutusta ei kannata maksaa.