Eli kerrataanko vielä:
-Riittääkö minulla tämän A-omegan turbotuksen kanssa siis vain tyypilliset muutoskatsastustoimenpiteet vaiko pitääkö hommailla ne dynolaput etc..?
-Toisinsanoen mitä kaikkea tartten että saan leiman ahtimelle...
Siis kyseessä tarkemmin Omega-A 2.0i 8v TIC vm.-86
BTW:
-keneltäkään ei käsittääkseni sitten löytynyt joutavaa turbopakosarjaa omppuun,
joten teetän sen proturbolla.
Onko kokemusta ko.firmasta..?
Minun tietojen mukaan tosi hyvä paikka.
Turbo-muutoskatsastus
- jblgti1200
- 'Admiral'

Periaatteessa dyno lappua ei tarvii koska lakihan sallii 20% tehokkaamman moottorin kuin mitä tehtaalla on laitettu. Eli eikös ompussa ole ollut 3.0 24v 204hv? Joten lain mukaan sais olla n.244hv. Lakihan määrittää että pelkkä turbo +40% ja coolerin kera 60% 2.0 8v max.130hv? eli turbolla ja coolerilla 208hv. Olis laillista ilman dyno lappua mutta vaatis kyllä kolme litrasen jarrut+ muuta. 
Tuo % laki oli viimeksi voimassa 1998 syksyllä, eli dynottamaan vaan!On 2003-05-20 17:35, Kartza wrote:
Periaatteessa dyno lappua ei tarvii koska lakihan sallii 20% tehokkaamman moottorin kuin mitä tehtaalla on laitettu. Eli eikös ompussa ole ollut 3.0 24v 204hv? Joten lain mukaan sais olla n.244hv. Lakihan määrittää että pelkkä turbo +40% ja coolerin kera 60% 2.0 8v max.130hv? eli turbolla ja coolerilla 208hv. Olis laillista ilman dyno lappua mutta vaatis kyllä kolme litrasen jarrut+ muuta.![]()
Vielä on näköjään vanhoja starboja jotka elää tossa prosenttiteho ajassa 
En tiedä onko tää "uusi" syteemi nyt parempi virittelijän kannalta. Ainakin teoriassa kikkailemalla, mutta pykälien sisällä pysyen, pystyy tekemään vapaammin ahdettuja koneita.
7/87- vähäpäästöisiin asti pitää olla katti putkessa ja täyttää sille normaalistikin tehtävät päästömittaukset (E15.03).
En tiedä onko tää "uusi" syteemi nyt parempi virittelijän kannalta. Ainakin teoriassa kikkailemalla, mutta pykälien sisällä pysyen, pystyy tekemään vapaammin ahdettuja koneita.
7/87- vähäpäästöisiin asti pitää olla katti putkessa ja täyttää sille normaalistikin tehtävät päästömittaukset (E15.03).
soita nro 0400-510138 jos tarvitset apua A Omegan turbotuksesta.itselläni sellainen vm. 89. turbotettu.On 2003-05-20 13:25, jblgti1200 wrote:
Eli kerrataanko vielä:
-Riittääkö minulla tämän A-omegan turbotuksen kanssa siis vain tyypilliset muutoskatsastustoimenpiteet vaiko pitääkö hommailla ne dynolaput etc..?
-Toisinsanoen mitä kaikkea tartten että saan leiman ahtimelle...
Siis kyseessä tarkemmin Omega-A 2.0i 8v TIC vm.-86
BTW:
-keneltäkään ei käsittääkseni sitten löytynyt joutavaa turbopakosarjaa omppuun,
joten teetän sen proturbolla.
Onko kokemusta ko.firmasta..?
Minun tietojen mukaan tosi hyvä paikka.