Astra G vm-98 polttoaineen kulutus huikeeta

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
leksate
'Kadett'
'Kadett'

Astra G vm-98 polttoaineen kulutus huikeeta

Viesti Kirjoittaja leksate »

Astra G vm-98 sporttifarkku 1,6 16v, kuluttaa ihan hirveesti eli maantieajo kait ihan lukemissa. Mun laskujen mukaan n7,2 litraa ja kaupunkiajo lähentelee 10 litraa/100km. Onko muilla vastaavaa ongelmaa esiintynyt. Millähän moisen vaivan saisin korjaantumaan?
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Eipä tuo niin kovalta kulutukselta kuullosta...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Ajotavastahan se riippuu, mutta kyllä mun edellinen 2.0L vectra 5D meni vähemmällä, varsinkin kun yksin matkusti. Oisko ollu jotain 6.5 - 7.0... Kaupungissa kulutus oli 8.9L/100km.

Nykynen 2.6 V6 farkku vectra menee hitusen yli 10L/100 km kaupungissa (espoo), kun rauhallisesti ajelee. Jonku 1.5L vähemmän maantiellä...
ap85
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ap85 »

Mulla on lähes samanalainen astra ja kulutus on tasasta n. 8 l seka-ajossa tässä espoossa. Joskus saattaa maantiellä viedä vähemmän mutta eipä sitä juuri huomaa. Tuntuu kyllä syövän enemmän kun edellinen joka kulutti seka-ajossa 7,0-7,5 l /100km. En sitten tiedä tuntuuko vaan siltä, mutta minusta tämä vie enemmän. Ei oo ylimäärästä kuorma paljolti ollu ja "ecodriving" on suoritettu :lollis:
Skoda Octavia TDI
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Vaikee kyllä sanoa mistä johtuu... Saattaahan siellä olla joku ilmamassamittari rikki, kone käy kylmänä tai luulee olevansa kylmä, jakopää lipsahtanu. Tosin kaikki nämä viat pitäisi kait näkyä katsastuksessa pakokaasuteisteissa? Ja tuntua ajossa/sytyttää valoja...
ap85
'Diplomat'
'Diplomat'

ekto kirjoitti:Vaikee kyllä sanoa mistä johtuu... Saattaahan siellä olla joku ilmamassamittari rikki, kone käy kylmänä tai luulee olevansa kylmä, jakopää lipsahtanu. Tosin kaikki nämä viat pitäisi kait näkyä katsastuksessa pakokaasuteisteissa? Ja tuntua ajossa/sytyttää valoja...
No ilmamassamittaria tässä 1,6 koneessa ei tietääkseni ole lainkaan.

Itse olen miettinyt pa-suodatinta, että olisko tukossa tai jotain. Sitten on käyny myös mielessä että olisko imuvuoto syynä kun kone pitää sellaista vaimeaa pärinää ja tuntuu tehottomalta lämpimänä kiihdyttäessä :-?
Skoda Octavia TDI
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Voithan kokeilla vaihtaa tulpat sekä polttoaine- ja imuilmansuodatimen... Ei varmaan maksa 50 enempää noi rojut ja tohon koneeseen pitäis olla helpot vaihtaa...
ap85
'Diplomat'
'Diplomat'

ekto kirjoitti:Voithan kokeilla vaihtaa tulpat sekä polttoaine- ja imuilmansuodatimen... Ei varmaan maksa 50 enempää noi rojut ja tohon koneeseen pitäis olla helpot vaihtaa...
Kaikki muut paitsi pa-suodatin on vaihdettu vuosi sitten. En oikeen keksi mikä siinä on.

Itse asiassa oli kyllä mielessä jossain vaiheessa tehdä ihan oma topikki tosta imuilmavuoto epäilystä, mutten ole saanut aikaseksi ottaa kameraa että kuvaisin, kun en ole aivan varma pitäisikö siinä imusarjan suodatin kotelon yläpuolella olevassa liitoksessa olla klemmari? Ja entä se suodatinkotelo, kuuluuko siinä olla vain kolme hakasta joilla se on kiinni?
Skoda Octavia TDI
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Kannattaa seuraavan huollon yhteydessä kysyä löytyiskö ECU:un uutta ohjelmistoa.