jälkiasennus xenonit

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kuke »

Timotee kirjoitti:Kokeilin ballastit ristiin, polttimossa vika. Vilkahtaa pari kertaa mut ei syty. Mistähän osais oikeanlaisen hommata tilalle? D2S ja 6000K tuo lienee? Saa olla halpis kunhan kestää nyt tovin. Xenonvalot.com myy philipsiä mut en aatellut 160e maksaa polttimoparista. Onkohan erikseen ostetuissa polttimoissa johdot mukana kuten näissä sarjoissa vai pitääkö ruveta tinailemaan? Suoraan noihin ballastin liittimiin ei varmaan erimerkkisen polttimon liittimet käy?
Kuva
Olisko toi? http://www.meronet.com/catalog/product_ ... ucts_id=32

Heeei,mulla oli omegassa juuri sama xenon sarja ja vika sama,mulla vika korjaantu kun käytin liittimet auki ja koitin niitä putswailla,ne mun liittimet oli ainakin tosi jämäkät sopimaan joten voimaa sai käyttää reilusti että napsahtivat kohdilleen. Tälllä konstilla mulla hävis tuo vika
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Timotee »

Kuke kirjoitti: juuri sama xenon sarja ja vika sama..
Kas kummaa. :o

Mulla ei auttanut vaikka otin auki. Ja ihan tiukat noi liittimet on vieläkin. 8)
Kyllä on kirkkaammat nuo uudet polttimot, en tiedä johtuuko yksin siitä värilämmön erosta vai himmeneekö ne vaan ajan myötä. Kaipa ne kannattaa muutenkin kerta vuoteen vaihtaa. Noissa vanhoissa polttimoissa oli tarra "8K", olisko ne sittenkin olleet 8000K eikä 5000K?
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Timotee kirjoitti:
Kuke kirjoitti: juuri sama xenon sarja ja vika sama..
Kas kummaa. :o

Mulla ei auttanut vaikka otin auki. Ja ihan tiukat noi liittimet on vieläkin. 8)
Kyllä on kirkkaammat nuo uudet polttimot, en tiedä johtuuko yksin siitä värilämmön erosta vai himmeneekö ne vaan ajan myötä. Kaipa ne kannattaa muutenkin kerta vuoteen vaihtaa. Noissa vanhoissa polttimoissa oli tarra "8K", olisko ne sittenkin olleet 8000K eikä 5000K?
jos lukee 8k-polttimossa niin 8000k-poltinta tarkoittaa....
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veikka »

Timotee kirjoitti:Tuon verran on eroa, kuskin puolella on 6000K ja toisella 5000K. (Juu vaihdoin molemmat samalla kertaa mut vaihdoin ekaks sen risan ja vertasin).
Aivan selvästi valkoisempi se 5000K, kuva otettu noin 20 sekuntia sytyttämisestä. Ekan viisi sekkaa ne on samanvärisiä ennenkuin 5000K vaalenee.

http://i6.photobucket.com/albums/y212/T ... ivalot.jpg
Vihje: jos et näe selvää eroa, katso valon sijasta sumuvalojen viereen puskuriin.
Kun oisit ostanu 4300k polttimot niin ne olisi vieläkin kirkkaammat/valkoisemmat. Mitä isompi kelvin luku niin sen sinertävämmäksi valo menee, ja teho heikentyy, 12000k on jo purppuran värinen.
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

veikka81 kirjoitti:
Timotee kirjoitti:Tuon verran on eroa, kuskin puolella on 6000K ja toisella 5000K. (Juu vaihdoin molemmat samalla kertaa mut vaihdoin ekaks sen risan ja vertasin).
Aivan selvästi valkoisempi se 5000K, kuva otettu noin 20 sekuntia sytyttämisestä. Ekan viisi sekkaa ne on samanvärisiä ennenkuin 5000K vaalenee.

Vihje: jos et näe selvää eroa, katso valon sijasta sumuvalojen viereen puskuriin.
Kun oisit ostanu 4300k polttimot niin ne olisi vieläkin kirkkaammat/valkoisemmat. Mitä isompi kelvin luku niin sen sinertävämmäksi valo menee, ja teho heikentyy, 12000k on jo purppuran värinen.
Hitto ne siniset oli äijemmät. 8) Nää valkoiset näyttää ihan niiltä kaheksan euron Plasma-White -halogeeneilta mitkä mulla jossain vaiheessa oli ennen xenoneita.
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Timotee kirjoitti:
veikka81 kirjoitti:

Hitto ne siniset oli äijemmät. 8) Nää valkoiset näyttää ihan niiltä kaheksan euron Plasma-White -halogeeneilta mitkä mulla jossain vaiheessa oli ennen xenoneita.
Mulla on itelläni jotkut 6000k , mutta seuraavaksi laitan sitten nuo 4300k polttimot, jahka nuo rupeaa reistailemaan, 2006 heinäkuussa laitoin paikoilleen ne ja vieläkin näyttää yllättävän hyvin .
Jartsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Timotee kirjoitti: Hitto ne siniset oli äijemmät. 8) Nää valkoiset näyttää ihan niiltä kaheksan euron Plasma-White -halogeeneilta mitkä mulla jossain vaiheessa oli ennen xenoneita.
^Amish :kahvia:

Lumen-arvo (valovirta, lampun tuottaman valonmäärän yksikkö) on tärkeämpi kuin tuo värilämpö, jos halutaan valaista tietä.

Esimerkiksi OEM-Xenonien värilämmön ja valovirran(lm) suhde menee seuraavasti (Philips D2S):
4100K, 3200lm ("vakio" xenon 85122)
5000K, 3100lm (Color Match 85122+)
6000K, 2400lm (Ultinon 85122WX, ei hyväksytty katukäyttöön)

Eli mitä sinisempi polttimo, sitä vähemmän saadaan valoa. Ikääntyessään polttimossa tapahtuu ns. color shift, eli väri muuttuu sinisempään päin ja valoteho heikkenee siten, että vakiopolttimon värilämpö on 1500 tunnin päästä lähellä 4600K ja tehosta on jäljellä n. 75%. 3000 tunnin päästä ollaan jo lähellä 5000K (ja polttimo on vaihtokunnossa). Color Match-polttimossa ei pitäisi tuota värinmuutosta tapahtua.

Kiinalaiset pingpongpolttimot voivat palaa loppuun jo 600 tunnissa, tuo ylläoleva koskee vain Philipsin tuotteita.

Kestoikään vaikuttaa myös sytyttely ja sammuttelu. Sytytyksen jälkeen Xenon-polttimon olisi hyvä olla tulilla vähintään 5 minuuttia ja sammutuksen jälkeen pimeänä minimissään yhtä kauan.

Lontooksi aiheesta tuolta: http://faqlight.carpassion.info/hl-hid-bulbs.htm
turbo
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja turbo »

Tänään tuli laitettua xenonit omppuun ja ei hemmetti mikä valoteho :o
Pikkanen ero vakio kynttilöihin.

Itse otin 6000K ja linssiumpiot. Xenonumpioita ei oikeen meinaa enää löytyä, tai löytyy
mutta eräskin firma pyys niistä noin tonnin :o :evil:. Eipä kiinnostanut maksella pelkistä
umpioista ja kyllä näillä näkee yhtä hyvin :peukku:
Honda Accord CL7 K20A6
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

turbo kirjoitti:Tänään tuli laitettua xenonit omppuun ja ei hemmetti mikä valoteho :o
Pikkanen ero vakio kynttilöihin.

Itse otin 6000K ja linssiumpiot. Xenonumpioita ei oikeen meinaa enää löytyä, tai löytyy
mutta eräskin firma pyys niistä noin tonnin :o :evil:. Eipä kiinnostanut maksella pelkistä
umpioista ja kyllä näillä näkee yhtä hyvin :peukku:
Mulla huomas kans ison eron polttimonvaihdon jälkeen. Ei pysty pimeällä kohti kattomaan, meinaa migreeni iskeä. Huomasin vaan aamulla kun kävin avaamassa pihan portin ja eukko läks Ompulla töihin.
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Ite huomasin eilen sen että, kun takana tuli auto jossa oli oikeat xenonit, niin ne häikäs vähän väliä peilien kautta, mutta kun veli poika tuli ompulla perässä, joka siis minun. Jossa tavan linssiumpiot ja xenonit niin eipä häikässytkään peilien kautta :D Niin ja ite ajelin evolla josssa ohjaus oikealla puolella, mutta mistä moinen ero ?
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Oisko ompussa hitusen se perussäätö matalemmalla, tai sitten löysempi alusta niin ei niin heilu?
Jay_S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jay_S »

ekto kirjoitti:Oisko ompussa hitusen se perussäätö matalemmalla, tai sitten löysempi alusta niin ei niin heilu?
Josko se olisi kuitenkin jäykempi niin ei niiaile?
Itse olen huomannu että uusissa Skoda Octavioissa häikäisee valot aika mallikkaasti, siis xenonit.
Mulle ei ainakaan ole ketään vielä valoja vilkutellut joten eikai ne silloin pahasti voi häikäistä? :P
janhama
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja janhama »

Jay_S kirjoitti:
ekto kirjoitti:Oisko ompussa hitusen se perussäätö matalemmalla, tai sitten löysempi alusta niin ei niin heilu?
Josko se olisi kuitenkin jäykempi niin ei niiaile?
Itse olen huomannu että uusissa Skoda Octavioissa häikäisee valot aika mallikkaasti, siis xenonit.
Mulle ei ainakaan ole ketään vielä valoja vilkutellut joten eikai ne silloin pahasti voi häikäistä? :P
Octavioissa tuntuis tosiaan olevan nuo valot säädetty tehtaalla järjestäen hieman liian ylös.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Tai sitten se johtuu valokuviosta, on meinaan oikeasta laidasta paljon korkeampi kuin muissa orkkis
xenon autoissa-> jolloin häikäsee helposti tietyistä kulmista
Nismo, millo lie taas ajos
turbo
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja turbo »

Mites teillä noi depon umpiot näyttää? Omat menee niinku vasen ylös ja oikee alas :o
vai miten niitte pitää näyttää :bonk:
Honda Accord CL7 K20A6
Vastaa Viestiin