Omega B flekti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
MME
'Senator'
'Senator'

Omega B flekti

Viesti Kirjoittaja MME »

Onko kellään muulla ollut sellaista ominaisuutta,että flekti lähtee heti pyörimään kun laittaa auton käymään? Olen tuota ennenkin kuunnellut,että ihan kuin flekti pyörisi,mutta tänään kun rupesin lumia harjaamaan niin piti oikein pelti avata ja kyllä se perkule pyöri. Itse epäilen anturi vikaa. Olisiko muita ehdotuksia,että miksi pyörii? Moottori on 3.2 v6.
Toxic
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Toxic »

Onko ilmastointia?
A Vectra 2.0 16v X20XEV
B Omega 2.5 td X25DT
F Astra 1.6 X16SZ
MME
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MME »

On ilmastointi.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

ilmastointi päällä? sillon kun ilmastointi kytketty ni flektit pyörii aina
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

Laitappas eco asento päälle ku sulla on näköjään kans b2-mallinen omega.Mullaki pyörii joskus flekti ku on automaatilla asetukset ja tossa diisselissä ei kannata hukata tota vähää lämpöä mihinkään.
Skoda Octavia -08
MME
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MME »

_Ari.I_ kirjoitti:ilmastointi päällä? sillon kun ilmastointi kytketty ni flektit pyörii aina
Ilmastoinnista toi flektin pyöriminen näyttäisi johtuvan,mutta siltikään se ei pyöri aina kun ilmastointi on päällä.. Tänään taas ei pyörinyt kun laitoin kylmänä tullille ja ilmastointiin en ollut eilisen jälkeen koskenutkaan,kummalista :o

Täytyy ruveta pitämään eco asennossa ja vain tarvittaessa huurtumisen takia laittamaan päälle,niin saa lämmöt vähän nopeammin nousemaan.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

MME kirjoitti:
_Ari.I_ kirjoitti:ilmastointi päällä? sillon kun ilmastointi kytketty ni flektit pyörii aina
Ilmastoinnista toi flektin pyöriminen näyttäisi johtuvan,mutta siltikään se ei pyöri aina kun ilmastointi on päällä.. Tänään taas ei pyörinyt kun laitoin kylmänä tullille ja ilmastointiin en ollut eilisen jälkeen koskenutkaan,kummalista :o

.
Flekti pyörii silloin kun ilmastoinnin kompurakin lähtee päälle. Jos ilmastointi on päällä ja pakkasta tarpeeksi, niin ei myöskään kompura ja flekti(t) lähde päälle.
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Paitsi että lähtee tai sitten on jotain vikaa autossa.Joskus on ollu pakkastaki reilusti ja auto on käyny tyhjää parkissa ja lämmöt ei ainakaan nouse ja flekti lähtee ainaki mulla päälle.
Skoda Octavia -08
astraGcaravan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astraGcaravan »

täällä ainakin 2.5dti omegassa pyörii flektit koko ajan,paitsi jos laittaa eco asennolle niin silloin sammuu.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

jamata kirjoitti:Paitsi että lähtee tai sitten on jotain vikaa autossa.Joskus on ollu pakkastaki reilusti ja auto on käyny tyhjää parkissa ja lämmöt ei ainakaan nouse ja flekti lähtee ainaki mulla päälle.
Ei se ompun mittari näytä oikein niitä lämpötiloja. Mulla ainakin kun mittari näyttää n.92C niin flekti lähtee pyörimään. Se vähän "kaunistelee" noita lämpötiloja.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

sen kuulus lähtee siinä 97 asteen kohilla pyörimään.. kyl se mulla ainakin pelaa ihan normaalisti. noissa antureissa ollu vissii jonku verran häikkää
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

jariz kirjoitti:
jamata kirjoitti:Paitsi että lähtee tai sitten on jotain vikaa autossa.Joskus on ollu pakkastaki reilusti ja auto on käyny tyhjää parkissa ja lämmöt ei ainakaan nouse ja flekti lähtee ainaki mulla päälle.
Ei se ompun mittari näytä oikein niitä lämpötiloja. Mulla ainakin kun mittari näyttää n.92C niin flekti lähtee pyörimään. Se vähän "kaunistelee" noita lämpötiloja.
No mulla lähtee 100c kohalla puhaltamaan kunnolla sen alle käy puoliteholla ja kait se ainaki mulla pelaa ku eberi sammuu alle 80c ja ajossa on 90c.
En tiiä mikä logiikka noilla puhaltimilla on mut se on kokeiltu tosiasia et auto asennossa ne surisee miten sattuu.
Skoda Octavia -08
Vastaa Viestiin