Täytyy tosin todeta että jos olis mun autosta kyse niin korjaisin sen satulan enkä ostais vaihtosatulaa, mutta tämä nyt on näitä "tee niinkuin minä sanon eikä niinkuin minä teen" juttuja
Jarrusatulan mäntä tosi jumissa
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Monet varaosaliikkeet (motonet poislukien) tekee itse ne jarruputket metritavarasta mittojen mukaan joten eikun sellaseen asioimaan.
Täytyy tosin todeta että jos olis mun autosta kyse niin korjaisin sen satulan enkä ostais vaihtosatulaa, mutta tämä nyt on näitä "tee niinkuin minä sanon eikä niinkuin minä teen" juttuja
B Ascona '80 ja E Rekord '83
-
kasivitonen
- 'Admiral'

Tämmöiseen vanhaan autoon on melko kallista ostaa jos putki on 20e ja satula vielä 60e.
Pakko vielä yrittää sitä ruostemäntää saada ulos sieltä sitkeästi. Millä tavalla se lukitaan se toinen mäntä niin hyvin ettei se lukitus "jousta" ? Pistin ton ruuvipuristimen siihen mutta se jousti sen verran että mäntä silti pääsi tulemaan pois hieman. Olen saanut jo yli puoli senttiä ulos sitä ruosteista, pakko sen nyt jo tulla pois..
Pakko vielä yrittää sitä ruostemäntää saada ulos sieltä sitkeästi. Millä tavalla se lukitaan se toinen mäntä niin hyvin ettei se lukitus "jousta" ? Pistin ton ruuvipuristimen siihen mutta se jousti sen verran että mäntä silti pääsi tulemaan pois hieman. Olen saanut jo yli puoli senttiä ulos sitä ruosteista, pakko sen nyt jo tulla pois..
Kyllähän tuon yhden jarrumännän pitäisi nöyrtyä kunnollisella ISOLLA puristimella. Ei se voi niin jumissa olla
Kunnolliseen puristimeen kuitenkin saa aivan eri tavalla voimaa kuin pieneen rimpulaan. Biltemasta saa muutamalla eurolla ison, eivätkä ne ihan lelujakaan ole..
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
-
powerofopel
- 'Diplomat'

eiköhän sun kannata ottaa se vanha satula helvettiin sieltä ja kattoa tuolta myydään osia palstalta uusi tilalle saa varmaan alle 20€ hakemalla... ja jarruputket ite vaihoin niin makso alta 10€ yht. molemmat!kasivitonen kirjoitti:Tämmöiseen vanhaan autoon on melko kallista ostaa jos putki on 20e ja satula vielä 60e.![]()
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
-
kasivitonen
- 'Admiral'

-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Hioithan ruosteröpelöt pois ja rasvasit hyvin sen sylinterin sekä männän helman (ettei vuoden sisään tarvii toistamiseen korjata) 
Sopivan tylsällä meisselillä ja vasaralla naputtelemalla oon itse saanut pölysuojan takaisin, jos tarkoitat sitä satulanpuoleista sovitusta. Laittaa ensin sen pohjaan asti siltä puolen mistä ei levyn takia pääse naputtelemaan ja sit vastakkaiselta puolelta naputtelee sen pohjaan. Näin se meni ainakin toissaviikolla tuosta Rekordista.. Vectrassa voi toki olla hankalempi tapaus.
Sopivan tylsällä meisselillä ja vasaralla naputtelemalla oon itse saanut pölysuojan takaisin, jos tarkoitat sitä satulanpuoleista sovitusta. Laittaa ensin sen pohjaan asti siltä puolen mistä ei levyn takia pääse naputtelemaan ja sit vastakkaiselta puolelta naputtelee sen pohjaan. Näin se meni ainakin toissaviikolla tuosta Rekordista.. Vectrassa voi toki olla hankalempi tapaus.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
-
kasivitonen
- 'Admiral'

Hiosin ja rasvasin, nyt meni normaalisti pihdeillä mäntä pohjaan. Aikaa turhaantui hukkaan huonon ruuvipuristime takia, nyt isolla pullahti mäntä heti ulos kun ei vääntynyt lainkaan.
Mulla on levy pois koska jouduin sen vaihtamaan myös.
Onnistuin rikkomaan pöljysuojan joten uuden joutuu ostamaan. Pitäiskö sen ihan mennä niin että toiselta puolelta painaa sormilla ja toisen puolen naputtelee paikalleen? Yritin ruuvimeisseleillä sitä vääntää ja tietenkin se meni rikki
Mulla on levy pois koska jouduin sen vaihtamaan myös.
Onnistuin rikkomaan pöljysuojan joten uuden joutuu ostamaan. Pitäiskö sen ihan mennä niin että toiselta puolelta painaa sormilla ja toisen puolen naputtelee paikalleen? Yritin ruuvimeisseleillä sitä vääntää ja tietenkin se meni rikki
-
kasivitonen
- 'Admiral'

jooh
Tuo uusi bilteman tiiviste 66-680 7euroa on erilainen, siinä on irrallaan ne metallirinkulat ja tiiviste vähän erinäköinen.. kannattaako se laittaa sinne. Ostin sen kutitenkin
-
kasivitonen
- 'Admiral'

-
kasivitonen
- 'Admiral'

juurikin tämän takia ehdottelin jo aijemmin vaihtosatulaa.kasivitonen kirjoitti:Nyt siitä rämppänästä katkesi ilmausruuvi. Ja kierretappi sitten vielä sen sisään![]()
Nyt satulan vaihto on asiaa
ilmausruuvihan ei paljoa maksa mutta saappa se vanha nyt pois kierteitä rikkomati.

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
Tiä sitten, mä oon hakenu ne putket valmiiks tehtyinä varaosapuljusta tai Motonetistä, menee ainakin ne pituudet ja jarrunippojen jengat ja koot oikein eikä ne paljoo maksa valmiinakaan. Tommosen työkalusarjan käyttöaste ja tarve voi jäädä kotinikkarilla aika vähäiseks loppujen lopuksi, pitkän päälle, pyörii nurkissa...kasivitonen kirjoitti:Onko tuosta motonetin jarruputkityökalusarjasta hinta 19.80 hyötyä.. siinä on se prässi mukana?
-
kasivitonen
- 'Admiral'