Muutoskatsastus!??!
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Hui. Ei kai sentään.
Maalaus on siis suoritettu huolimattomasti, ja karhennus jätetty tekemättä.
Siitähän seura pikaista ruostumista kiveniskujen myötä. *tsot*tsot*
Tarkoituksena ei ole provota..
Katsastusasemien rahastus tässä seikassa vaan korpeaa aika pahasti. Vuosien saatossa käyttö ja harrastepelejä leimatessa olen saanut kokea kaikenmoista palvelua ja kynintää.
Tästä "viisastuneena" en edes yritä pelata kirjan mukaan, vaan tervettä järkeä ja tietämättömyyttä hyödyntäen.
Maalaus on siis suoritettu huolimattomasti, ja karhennus jätetty tekemättä.
Siitähän seura pikaista ruostumista kiveniskujen myötä. *tsot*tsot*
Tarkoituksena ei ole provota..
Katsastusasemien rahastus tässä seikassa vaan korpeaa aika pahasti. Vuosien saatossa käyttö ja harrastepelejä leimatessa olen saanut kokea kaikenmoista palvelua ja kynintää.
Tästä "viisastuneena" en edes yritä pelata kirjan mukaan, vaan tervettä järkeä ja tietämättömyyttä hyödyntäen.
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Niin tarkoitin että omista/tuttujen autoista on tuollaisia löytynyt. Omegassakin oli keltaiset bilsteinit maalattu mustaksi, samoin kuin madallusjouset. Sinänsä ihan iloinen yllätys. Vaikea arvata miksi noin oli tehty
Mersussakin oli vähän näköjään alustamassaa roiskunut jousiin, jopa niin paljon että ei yhtään arvannut minkävärisen jouset oli alla. Hyvin meni leimasta läpi, mutta sitten kun tänä vuonna olikin kiiltävät punaiset madallusjouset alla niin heti joutui muutoskatsastamaan.
Mersussakin oli vähän näköjään alustamassaa roiskunut jousiin, jopa niin paljon että ei yhtään arvannut minkävärisen jouset oli alla. Hyvin meni leimasta läpi, mutta sitten kun tänä vuonna olikin kiiltävät punaiset madallusjouset alla niin heti joutui muutoskatsastamaan.
Itsellä yhden vanhan auton kanssa ekalla leimalla inssi rupesi kyselemään jousista, kun olivat kirkkaan punaiset. Keskustelu meni kutakuinkin näin:
Katsastusmies: Oletko jouset vaihtanut, kun näyttävät niin uusilta?
Minä: En ole. Ostin auton hetki sitten, mutta myyjä sanoi jousien olevan uudet.
Katsastusmies: Eihän ne kuitenkaan madallusjouset ole?
Minä: En osaa sanoa, kun en ole itse laittanut.
Katsastusmies: No, ei se kauhean matalalta näytä.
Inssi siis hetken katseli autoa ja antoi olla. Autoa oli kuitenkin se 40mm laskettu, että olisi se voinut aiheesta ruveta vänkäämäänkin. Oli mukana kuitenkin laput kulmien säädöstäkin, jos olisi vaatinut muutoskatsastamaan.
Katsastusmies: Oletko jouset vaihtanut, kun näyttävät niin uusilta?
Minä: En ole. Ostin auton hetki sitten, mutta myyjä sanoi jousien olevan uudet.
Katsastusmies: Eihän ne kuitenkaan madallusjouset ole?
Minä: En osaa sanoa, kun en ole itse laittanut.
Katsastusmies: No, ei se kauhean matalalta näytä.
Inssi siis hetken katseli autoa ja antoi olla. Autoa oli kuitenkin se 40mm laskettu, että olisi se voinut aiheesta ruveta vänkäämäänkin. Oli mukana kuitenkin laput kulmien säädöstäkin, jos olisi vaatinut muutoskatsastamaan.

-
Radikal
Viittisköhän joku vastata:
- tarviiko -35mm madallus muutoskatsastaa?
- 1990 vectra kyseessä, ei varmaan tarvi muuta kuin TÜV-lapun muutoskatsastukseen?(tüv-lappu?)
- onnistuisko tuo jousien muutoskatsastus normi vuosikatsastuksen yhteydessä?
(- kellään tietoa missä olis halvin muutoskatsastus Joensuun seudulla?)
- 1990 vectra kyseessä, ei varmaan tarvi muuta kuin TÜV-lapun muutoskatsastukseen?(tüv-lappu?)
tarvii muutoskatsastaa..itellä ei ainakaan ollu mitään lappuja kun katsastin 94vm astran madallussarjan..ja onnistuu se katsastuksen yhteydessä,se taitaa olla joka paikassa saman hintanen se muutoskatsastus..Radikal kirjoitti:Viittisköhän joku vastata:
|Cc Lahti member|
astra f farmari vm.95 (projekti)
astra f farmari vm.95 (projekti)
mielestäni noita TUV lappusia ei tarvitse inssille esitellä alle 93vm. autoja mutoskatsastaessa koska sen ikäisiin autoihinhan saa laittaa muidenkin autojen jousia kunhan ne vaan paikallaan pysyvät ja ovat muuten fiksut.. en ole ainakaan itse kertaakaan yhtään lappua konttorille kantanut.. enkä aio myöskään kantaaRadikal kirjoitti:Viittisköhän joku vastata:
viisaammat korjatkoot jos olen väärässä
Mitä jos jättäisitte sen mutuilun väliin jos ei kerran ole tarjota faktaa asiasta.
http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003%20A ... uistio.pdf
-
Radikal
No niin, asia on nyt harvinaisen selvä, kiitos linkistä!Enochian kirjoitti: Mitä jos jättäisitte sen mutuilun väliin jos ei kerran ole tarjota faktaa asiasta.