Astra G:n Mittariston purku

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Jariko
'Senator'
'Senator'

Astra G:n Mittariston purku

Viesti Kirjoittaja Jariko »

Kuinka tommosesta Gastrasta puretaan toi mittaristo?
Siis en tarkoita mittariston irroitusta, vaan kuinka se itse mittaristo avataan mittaristo pohjien vaihtoa varten?
Jariko
'Senator'
'Senator'

Eikö kellään ole muka tietoa :o
Top-i
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Top-i »

Sitten kun saat irti, niin myö mulle noi omas :lol: Eikös sulla oo valkoiset pohjat?
Opel Astra
Mini One
Jariko
'Senator'
'Senator'

Top-i kirjoitti:Sitten kun saat irti, niin myö mulle noi omas :lol: Eikös sulla oo valkoiset pohjat?
Joo voinhan mä niistä luopuu eli ne on 220 km/h ja 7000 rpm näytöillä
Jariko
'Senator'
'Senator'

Top-i kirjoitti:Sitten kun saat irti, niin myö mulle noi omas :lol: Eikös sulla oo valkoiset pohjat?
Joo sori et saakkaan niitä pohjia kun tossa asentelin noi uudet niin niiden alle piti jättää noi entiset mutta asennus oli aika yksin kertainen meni ehkä purkuineen päivineen tunti siis mittariston irroitus ja purku ja pohjien asennus
Opel Vectra Wagon 1,9 CDTI -04 (Z19DTH)

Ex Astra 3D Sport -01 2.2 (Z22SE)
Ex Kadett 3D -91 1.8i (18E)
Ex Calibra -91 2.0 16v (C20XE)
Ex Kadett 3D -91 1.4i (14NV)
JnW
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja JnW »

Lainataas nyt sitten tätä topiccia.. elikkä multa on palanu kaikki merkkivalot tosta keskikonsolista, niin mitenkäs niitä saa vaihdettua?
ap85
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ap85 »

JnW kirjoitti:Lainataas nyt sitten tätä topiccia.. elikkä multa on palanu kaikki merkkivalot tosta keskikonsolista, niin mitenkäs niitä saa vaihdettua?
Jos tarkoitat sitä missä on lämmityksensäätöpaneeli, niin tuolta löytyy kuvalliset ohjeet. Lämmönsäätöpaneelin takana on kaksi polttimoa. Lisäksi samaa kautta pääse käsiksi niihin digitaalinäytön takana oleviin lamppuihin. Ne niiden kytkimien (peilinlämmittime, ilmastointi, sisäilmankierto) onkin hankalampaa, koska se lämmönsäädin yksikkö on vaijerien varassa.
Skoda Octavia TDI
JnW
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja JnW »

TY
Susiampuja
'Kadett'
'Kadett'

Re: Astra G:n Mittariston purku

Viesti Kirjoittaja Susiampuja »

Jariko kirjoitti:

Joo sori et saakkaan niitä pohjia kun tossa asentelin noi uudet niin niiden alle piti jättää noi entiset mutta asennus oli aika yksin kertainen meni ehkä purkuineen päivineen tunti siis mittariston irroitus ja purku ja pohjien asennus

No niin, lainaan tätä sun aloittamaa pohjaa tälle. Eli miten sen mittariston sait siis purettua?
Mulla on omasta irti jo se kirkas etumuovi ja takaata musta muovi. Nyt siin on vielä muutamia valkoisia klipsuja siel takana ja pieniä torx kantaisia ruuveja. Onko se noilla klipsuilla kiinni vai ruuveilla?
Kiitos jo etukäteen.
Susiampuja
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Susiampuja »

HoLa!

Selvis jo, ne on ne pienet torxit ku pitää ruuvata auki ni sit irtoo koko roska nätisti.
Apa
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Apa »

Itellä on pitkien merkkivalo pimeenä. Mittariston kun irroitin, niin eihän siellä takana ollut kuin taustavalojen polttimot.
Kaikki muut merkkivalot kyllä palaa ja pitkätkin toimii moitteetta.
Kukas osais antaa neuvoa, että mistä johtuu ja kuinka korjataan?
Ei allekirjoitusta.
TomTom
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TomTom »

Siellä lienee 1206 koteloinen SMD ledi merkkivaloilla.
"En ole puolesta, enkä vastaan.. pikemminkin päinvastoin."
Apa
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Apa »

Tuopas ei kerro minulle mitään.
Pystyykö itse vaihtamaan? Vai onko joku paketti, missä on samassa etu- ja takasumuvalojen sekä vilkkujen merkkivalot?
Ei allekirjoitusta.
TomTom
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TomTom »

Mulle tulee mittaristoon uudet viisarit jostain maailmalta tässä joku päivä, niin voi tekasta jonkinlaiset ohjeet purkamisesta tähän triidiin, jahka käytän mittariston irti. Nuo merkkivalot on kaikki (muistaakseni) pintaliitosledeillä, vilkkupolttimoita lukuunottamatta, joten kolvin pitää sen verran pysyä kädessä että saa vanhan pois ja uuden tilalle. Voihan se vika tosin olla jossain muuallakin, sillä nuo ledit on periaatteessa ikuisia, mutta hajoaahan toki niitäkin.
"En ole puolesta, enkä vastaan.. pikemminkin päinvastoin."
Vastaa Viestiin