Moro, nääs.
Oon hakannu kuukauden searchia, mutta aika vähän B2-ompusta on juttua. Tai Y26SE-koneesta. Mulla on jokunen ooppeli ollu, ja niiden viat tuli aika tutuiksi. Varsinkin b-vecun, joka oli mulla viimeiset 4 vuotta. Siitähän löytyy tarinaa niin että aika loppuu...
Onko ompussa / 2,6 vectrassa samankaltaisia vikoja, jotka on yleisiä ja helppo paikallistaa? Siis samaan tapaan ku X20XE koneen:
- TK-moottori
- Venttiilikopan tiiviste
- Tulpanjohdot em. vaihdon jälkeen
- Puslat
- Akselien asentotunnistimet
- Öljyn katoilu
jnejne...?
Omegan uudempien konemallien viat?
Re: Omegan uudempien konemallien viat?
Vajaa kolme vuotta ja 45tkm (n. 140-185tkm) takana Y26SE-ompulla.Fmon kirjoitti:Moro, nääs.
Oon hakannu kuukauden searchia, mutta aika vähän B2-ompusta on juttua. Tai Y26SE-koneesta. Mulla on jokunen ooppeli ollu, ja niiden viat tuli aika tutuiksi. Varsinkin b-vecun, joka oli mulla viimeiset 4 vuotta. Siitähän löytyy tarinaa niin että aika loppuu...
Onko ompussa / 2,6 vectrassa samankaltaisia vikoja, jotka on yleisiä ja helppo paikallistaa? Siis samaan tapaan ku X20XE koneen:
- TK-moottori
- Venttiilikopan tiiviste
- Tulpanjohdot em. vaihdon jälkeen
- Puslat
- Akselien asentotunnistimet
- Öljyn katoilu
jnejne...?
- Akselien asentotunnistimia menee (näitä ei tosin ole osunut omalle kohdalle)
- Öljyä kuluu
- Vettä kuluu
Näiden lisäksi samat kuin B1-ompussa ainakin
- Koiranluita menee (kertaalleen vaihdettu)
- Keskuslukon moottorit saattaa temppuilla (kuskin moottori vaihdettu, silti jättää oven lukkoon muutaman kerran vuodessa)
- Sisäilman kierto jumii --> huurtuu (kierto päälle / pois korjaa)
- Penkinlämmittimien termostaatit tms. hajoaa (taitaa vaatia koko penkin vaihtamisen jos haluaa korjata. Kuskinpenkissä ensin alkuun istuin kuumeni täysillä, selkänoja termostaatin mukaan, nykyisin ei taida toimia ollenkaan.)
- Takapyörän laakerit (toinen vaihdettu)
Nuo nyt äkkiseltään tulee mieleen.
Mitsubishi Outlander 2.4 AT -04
Corolla -93
ex Omega Classic Caravan 2.6 V6 AT -01
Corolla -93
ex Omega Classic Caravan 2.6 V6 AT -01