omegan korkea kulutus 2l (x20xev)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
hondamopo
'Agila'

omegan korkea kulutus 2l (x20xev)

Viesti Kirjoittaja hondamopo »

kuluttaa maantie ajossa koko ajan n.11l/100km.missä mahtaa olla vika?onko kellään ollut vastaavaa
ongelmaa.?paliinilla kävin lukees koodit eikä mitää löytynyt.niiden ainoa teoria oli et pakosarjan
yksi pultti on poikki ja vetää siitä happea lamdalle joka luulee että kone käy liian laihalla ja syöttää
siksi liikaa bensaa.sitä vikaa ei ole vielä korjattu,mutta tuskin voi vaikuttaa 3-4l sadalla?mimmosta
muiden vastaavat omegat kuluttaa satasella?itellä ainakin vanhempi omppu vie maanteillä n.7,5l.
nykyinen on. vm98 2l ecohelvetti ja manuvaihteilla.oma maantie ajo on n.90km/h välillä
pori-tre ja lähes aina vakionopeuden säädin päällä eli pienellä pitäs mennä!
jouni1000
'Kadett'
'Kadett'

xev kulutus

Viesti Kirjoittaja jouni1000 »

oli itsellä 2 pinnapulttia poikki ja pakosarja halki, noin 1-1,5 litraa näytti vievän ylimääräistä,vuoti
aika reeilusti..tänään korjattu,aikaa meni 6 tuntia, huh huh.
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Minulla myös kulutus vähän yläkanttiin ja pakosarjavian (halki+2pulttia poikki) olen vähän aikaa sitten korjannut. Ihan kiva jos kulutus sillä laskisi.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
hondamopo
'Agila'

Viesti Kirjoittaja hondamopo »

kyllähän siihen pitää koko päivä varata ku alkaa pinnapulttia pois kaivaa..ja sit palin sano et pitää koneistaa sarja kun on kiero..jos nyt ajattelee et kun tuo vuoto on korjattu ja se vaikuttais joku 1-1,5l
kulutukseen niin silti ei olla siinä arvossa mitä pitäisi..semmostakin kuullut että itse lamda olis rikki
ja korkee kulutus,mut palinin mukaan pitäs ehjä olla.kunpa ny joku keksisi missä vika?! ja
ilmotelkaa ihmees just noita omien omegoiden kulutuksia ni vähän tietää verrata..kaikki perus testit
olen tehnyt mitä vaan ite voi..ja se tässä hulluinta on kun auto toimii moitteetta ei nypi yms..
mittarissa on 247tkm
Vastaa Viestiin