lastuista kokemuksia/fiiliksiä

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
korbimotors
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja korbimotors »

Vincent kirjoitti:Puhunee varmaan tosta nykimisviasta, jonka oireet ovat kuin ahdon puute välil ja välil taas vetää hyvin kiihdytykses. Itse olen vaihtanut ilmamassamittarin+laturin, hehkut, forte-käsittely. Oireilu ei näy testerillä?! Seuraavaksi suoritetaan sit se imusarjan putsaus ja sit kyl egr saa kenkää :oops: 'Ennen ku saan tämän kuntoon ni viitti oikee lastua.
eipä ole moisia ongelmia ilmaantunut.Joskus aikoinaan oli tuo vika että ei jaksanu vetää ja vikavalo sytty mut uusin ilmamassamittarin ja taas on menty jo kohta 2.v ja nyt mennään vielä lujemmin kun laitoin sen lastun.
flying_man
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja flying_man »

korbimotors kirjoitti:
flying_man kirjoitti:-97 Vectraan kävin jyväskylässä Karalalla laittamassa lastun. Kulku lisääntyi ihan kivasti ja etenkin liki tuplaantuneen väännön kyllä tuntee. Kulutus noussut noin puolella litralla...johtuu kenties rankasta polkemisesta. Ainoa outo ongelma on ahtojen heittely lastun asennuksen jälkeen. Ilmamassamittarin vaihdoin ja turhaan tietysti. :( Kellään tietoa mistä vois johtua?
Mistä olet huomannut nui ahtojen heittelyt? Oletko laittanut omaan autoosi ahtomittaria,jos olet niin minkälaisia ahtoja näytää? Kerro tarkemmin tuosta ahtomitarin asennuksesta jos olet sellaisen laittanut? Mulla tuli tänään omaan autooni 2,0 DTI vectraan upsoluten lastu ja kyllä olen tyytyväinen. En tiedä paljonko on tehot nousseet mutta kun hyppään auton sarviin ja lähen ajamaan niin siinä ainaki huomaa ja HYVIN tehon/VÄÄNNÖN lisäyksen nousseen tuntuvasti. Ahtojen seilailusta en tiedä kun ei ole mittaria mut toiminnallisesti auto pelaa erittäin hyvin.Ei savuta, ei hummaa kierrokset, eikä nykytä se vaan menee :lol:

Ei ole ahtomittaria. Eikä heittely tuntunut ennen lastua. Karala vaan puhui kesken lastun teon että ahdot heittelee, ja lastun jälkeen sen kyllä huomasikin. Ilmamassamittarin vaihdoin ja imusarjan putsasin...muuta en ole viitsinyt lähteä kokeilemaan ennen kun tulee jotain ideoita. Voiskohan turboon olla tulossa kilometrit täyteen?
rocker
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja rocker »

korbimotors kirjoitti:
GeeTee kirjoitti:Upsoluten lastu tuli tänään omegaan ja kieltämättä tuntuu liikkuvan kohtuullisesti 8)
paljonkos omegaan tuli lisää potkua onko tietoa? Millä koneella sun auto on? Mä nimittäin lähetin tänään oman 2.0DTI vectran ecun lastutettavaksi ja tehon lisäys pitäisi olla jossain 27hp-70Nm.upsoluten lastu sinne tulee myös hintaan 399e.Mitä luulet tuleeko huomattava ero jo pers tuntumalla vecculiinki?
Mulla on jokin harakki-kopio-upsolute omassa ompussa, ja persedynolla huomaa hyvin sen vedon lisääntyneen.. Ainakin traileri perään ja siihen 240:n volvo päälle, niin ei oikein kytkin pidä 2:lla ja kolmosella :lollis: Vääntöö ois kun sen sais vain välitettyä tiehen ilman että kytkin särkyy :lol: . Speksien mukaan siis lastulla pitäs irrota 170hv/330nm, rokkolalle pitäs tässä viedä penkkiin auto kuhan vaan kerkeis, sittenhän se totuus selviäis, montako luupäätä könyää pellin alla. Meneehän tuo ainakin paikaltaan G-tech:llä 0-100km/h 9sek... Kytkin sutien :lollis:
--Tero--
Omega B 2.5-TD 10/1995 chip, sportleder, klima...
Fiesta 1.1C 1989 red devil "kyttyrä"
jermu
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Upsolute vs. Irmhcer

Viesti Kirjoittaja jermu »

Upsolutesta tuntuu olevan porukoilla hyviä kokemuksia.

Onko kukaan laittanut irmelin lastua?

Samoja lupaavat teho/ vääntö arvoja lupaavat molemmat.

Tarkoituksena olisi pienentää polttoaineen kulutusta 1.7CDTI sekä koneen vääntöjä hieman alemmaksi. --> Vois ajella jo 5 vaihteella ku kiekat on noin 2000...

Nyt pitää ajella 4 vielä 100 vauhdissa jotta kone kiertää keveesti ja kulutus on alle 5 litraa...
Astra H Wagon 1.7CDTI Cosmo Pannacotta
jermu
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Kytkimen ja vaihdelaatikon kesto?

Viesti Kirjoittaja jermu »

Onko lastutuksen jälkeen ollut vaihdelaatikoiden taikka kytkimien kanssa ongelmia.

mulla on 1.7 CDTI ja lastulla sais väännöt 280Nm ja tehot 125hp (vakiona 240Nm ja 100hp)

Laatikkona on 5 vaihteinen (F23WR) loota.

Tietääkö kukaan mikä on ton laatikon maksimiväännöt? Taikka sit mitä toi kytkin mahdollisesti kestäis...

Kiitos vastauksista.
Astra H Wagon 1.7CDTI Cosmo Pannacotta
Jartsu
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Niin miten on, laskeeko kulutus lastun kanssa, esim. matka-ajossa? Näin olen ymmärtänyt ja sehän tarkoittanee sitä että Astra vaan kaipaa lastua :lol:

Uskaltaako sen laitta ihan tosta vaan 280tkm ajettuun koneeseen?
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mä lastutin Wdracingillä 300tkm ajetun -00 Y20DTH Vectran, lopputulos 125hv ja 308Nm. :o
Kulutus tippui vaimon ajossa reilu ½-litraa, itselläni taas tuli hieman lisäystä. :roll: Pakkohan sitä oli polkea kun puhtiakin löytyi. :lol:

Viesti Kirjoittaja flying_man »

Toi on muuten jännä ilmiö että muorin ajossa kulutus tippuu lastun jälkeen ja itse ajellessa vaikutus on täysin toisenlainen. Ilmeisesti itselle on tuota elopainoa kertynyt sen verran enemmän, tai vaihtoehtoisesti muorin käsilaukku pelkääjän paikalla tasapainottaa kulkua. :lol:

Kyllä sen lastun uskaltaa laittaa enemmänkin ajettuun koneeseen ainakin omieni kokemusten mukaan. Omassani oli lastutuksessa noin 300tkm ja nyt 420tkm mittarissa eikä ongelmia ole ollut.
snuggles
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Alt Controlin lastu.
Kaakkia lisää mainospuheen mukaan +35 jaa vääntö kai noin 40NM.
Mikään ei oo hajonnu eikä ole kulutuskaan mitattavasti noussut.
Tehot on teoreettiset, mutta 0-100 -kellotus puhuu niiden paikkansapitävyyden puolesta aika vahvasti.
JuHaU
'Agila'

Viesti Kirjoittaja JuHaU »

Onko porukoilla kokemuksia 1.9 CDTI Farkku Vectran -07 softan muuttamisesta?
Ricaltahan saisi uuden softan.
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Onkos kokemuksia millainen linja Suomen OPELilla on ollut takuunalaisten autojen lastutuksien suhteen? Tietysti jotkut firmat mainostaa, ettei niiden "ohjelmointeja" näy missään vikadiagnostiikoissa, mutta tuskinpa ne kirjoittaa paperiin nimeä siitä, että korvaavat jos "ohjelmoinnin" johdosta ei joku vika menekään takuuseen. Käytännössähän se on maalaisjärjellä ajateltuna mahdotonta etteikö se näkyisi jotain kautta.
Kieseli
'Agila'

Hintatietoa

Viesti Kirjoittaja Kieseli »

Moi!

Nyt kun auto taas toimii niin tulee ajankohtaiseks miettiä lisäpuhtia koneeseen.
Minkä hintasia paketteja nämä on ja voiko ne asentaa itse vai laittaako ne likkeessä kiinni ne?
Omaan autoon sais voimaa.comista vajaalla 600€ mutta mitä muita vaihtoehtoja löytyy?
Opel astra 2.0 Di G -99 se on se 60 kw:n kone.
Kiitti!
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Veeksi kirjoitti:Onkos kokemuksia millainen linja Suomen OPELilla on ollut takuunalaisten autojen lastutuksien suhteen? Tietysti jotkut firmat mainostaa, ettei niiden "ohjelmointeja" näy missään vikadiagnostiikoissa, mutta tuskinpa ne kirjoittaa paperiin nimeä siitä, että korvaavat jos "ohjelmoinnin" johdosta ei joku vika menekään takuuseen. Käytännössähän se on maalaisjärjellä ajateltuna mahdotonta etteikö se näkyisi jotain kautta.
Itse itselleni vastaten:
"Takuun säilyminen edellyttää maahantuojan/valmistajan hyväksymiä varaosaa ja valtuutetun merkkikorjaamon asennusta."

...en tiedä sitten olisko nuo Irmscherin "virilastut" valmistajan hyväksymiä osia. Jos on ja asennuttaa OPEL-huollossa, niin takuu säilyisi...
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Eipä se "lastutus" vaikuta takuisiin, ellein nyt ECU satu hajoamaan. Kukaan ei merkkiliikkeessä kysele ja tutki onko softa vaihdettu. Tech2:sella ei välttämättä pääse "kunnolla sisään" jos softa on vaihdettu, joten se saatetaan tulkita ECU viaksi. Jos ECU vaihdetaan, jää se merkkiliikkeeseen lojumaan muutamski vuodeksi jonka jälkeen se romutetaan. Miinuksena tosin virisofta jää vanhaan ECU:un.
'Diplomat'

Janne M kirjoitti:Kukaan ei merkkiliikkeessä kysele ja tutki onko softa vaihdettu.
Varma tieto? Luulis, että nykyään ovat sen verran valveutuneita, että jos yhdestä thuninpirssistä on ahdin porsinu mystisesti ennen aikojaan, niin vähän kaivelisivat pintaa syvemmälle.
Vastaa Viestiin