Kadett GSi 16V -89 Temppuilee!?
Kadett GSi 16V -89 Temppuilee!?
Jo eli nyt mulla on kummallisia ongelmia kadettin kanssa se on jo pitkään aika tehnyt niin että jos ajaan kaupunkiajo esim hitaasti jotain 30-40km/h kolmosella ja päästän kaasupolkimen kokonaan ylös koko auto rupee tökkimään vastaan (pomppimaan) aivan kun se ei haluais rullaa eteenpäin ja kiihtyessä se tökki aina parikertaa ennen kuin se lähtee kiihtymään! ja se on ollut noin kuukauden semmonen,
ja tänään auto pesun jälken moottorin vikavalo ruves vilkkumaan mittaristossa se ei palaa jatkuvasti vaan nimenoma vilkkuu,
kiihtyessä se vilku aivan sa***nan nopeesti ja jos kiihdyn 0-90km/h heti ja sitten kun päästän kaasupolkimen ylös kokonaan sitten se moottorin vikavalo sammu kokonaan...
Voisko joku kertoa mitä voisi tämmösiä ihmeitä aiheuttaa
ja tänään auto pesun jälken moottorin vikavalo ruves vilkkumaan mittaristossa se ei palaa jatkuvasti vaan nimenoma vilkkuu,
kiihtyessä se vilku aivan sa***nan nopeesti ja jos kiihdyn 0-90km/h heti ja sitten kun päästän kaasupolkimen ylös kokonaan sitten se moottorin vikavalo sammu kokonaan...
Voisko joku kertoa mitä voisi tämmösiä ihmeitä aiheuttaa
http://www.r-tech.fi
Opel Kadett GSi 16V -89 (PROjekti)
Ford F-350 Super Duty CrewCab 7.3 PowerStroke karvan alle 1000Nm
mistä mä löydän sitä pistoke sitten? onko kadettissa se 16 pinna tai 10 pinnan pistoke? onks se just se moottorin vikavalo jonka pitäis seurata ja katto vai joutuuko vielä laitta joku oma polttimo millä sitä vika koodi luetaan?
jos sais selvin sitä niin vois koitta lukea sitä vika koodi huomenna kun herään illalla olen nyt yövuorossa joten aivo ei oiken pelaa kunnolla, olen yrittänyt opiskella ne muut vikakoodi juttut foorumilla mutta kaikki ei oo menny perille vielä
jos sais selvin sitä niin vois koitta lukea sitä vika koodi huomenna kun herään illalla olen nyt yövuorossa joten aivo ei oiken pelaa kunnolla, olen yrittänyt opiskella ne muut vikakoodi juttut foorumilla mutta kaikki ei oo menny perille vielä
- Undertaker
- 'Diplomat'

Mulla oli omassa 16v 2.0 kadetissa ihan sama pomppimis ongelma jatkuvasti sen ajan mitä auton omistin 4 vuotta. Kone purettiinkin kerran ihan palasiksi kun piti lohko vaihtaa ja sama pomppininen jatku senkin jälkeen. Eipä tuo enää haitannut kun osasi varautua siihen. Tiesi vaan ettei tee moottorijarrutuksia liian pienillä kierroksilla vaan aina kytkin pohjaan kun vauhti meni liian matalaksi.
nii tai sitten vika on mun asenne! kun mä sanoin jo yöllä työ kaverille että jos ongelma nyt selvis lukemalla vikakoodi voisin melkein samantie rupee käydä kirkkoon joka sunnuntai mutta arvatkaa mitä oli vaan pakko lukea sitä vikakoodi nyt heti kun tulin kotin ja se ei kertoo mitään ainoastaan 12 se sano jatkuvasti kokeilin konella käynissä sekä sammutettuna!
Samaa teki oma entinen kadetti kans, 18SE koneella. Jotenkin tuntuis että pikkusen turhan herkkä oli ainakin omassa tuo kaasupoljin, kylärinkiä ei pystynyt kovin hissuksiin pyörimään tai meni nykiväksi se meno. Muutenkin semmonen että jos joku muu lähti tuolla autolla liikenteeseen niin kyllä se jonkin aikaa otti ennen kuin alkoi sujuvasti kulkemaan... En ruvennut edes selvittämään että mikä tuossa olis vikana ollut, kun muuten kuitenkin toimi täysin normaalisti eikä muutenkaan mitään ihmeempiä käyntiongelmia. Bensapumpun+suodattimen vaihdon jälkeen ehkä hivenen helpotti tuo ongelma, mutta ei se kokonaan poistunut...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
miten sitten semmonen juttu kun että melkein joka kerta kun tulen esim ajosta parkkiin annan kone käydä pari sekunti ennen kun mä sammun sitä silloin ylensä se temppuile niin että se yksi kerta ennen sammuminen tiputta kierokset tohon 600-700rpm aivan kun se haluais tukehtua ja sitten se taas nousee tohon 1200rpm
ja eikö se tyhjäkäynti pitäis olla 1000rpm?
ja eikö se tyhjäkäynti pitäis olla 1000rpm?
nyt olen putsanut se tyhjäkäynti moottori ja mä en tiedä jos se aiheutti että kadetti temppuilee vielä ennemmän nyt lataus meni yhtäkkiä 15Voltiin atsi ja on aina ollut 13V ennen ja tyhjäkäynti nousi 1600rpm saakkaa ja jos kasatan vähän niin joudun vaihdella tiputta se ei tippu takaisin tyhjäkäynti kieroksiin ittestään
Itsellä ollut tuo nykiminen moottorijarrutuksessa kahdessa c20xe laitteessa. Molemmissa on ollut vikana myös hetken "hökiminen" lämpimällä koneella jos painaa kaasun nopeasti pohjaan kun kierroksia on alle ~1700.
Nykysessä tekee myös sitä, että kaasu jää toisinaan "päälle", eli ei katkaise syöttöä ja kun rupee katkomaan niin nytkyttää toisinaan myös reilummilla kierroksilla. Esim kiihdytys kakkosella 4000rpm ja vaihto neloselle moottorijarruun, ei mene kulutus nollaan ja alkaa "katkomaan".
Mutta noihin ei ole löytynyt syytä, ja on oppinut estämään noiden tapahtumisen. Ikävä vaan jos joku muu ajaa, niin aina pitää mainita kun alkaa kuskilta hirmu kiroileminen "mitä vit*** tää
nyt nykii" 
Nykysessä tekee myös sitä, että kaasu jää toisinaan "päälle", eli ei katkaise syöttöä ja kun rupee katkomaan niin nytkyttää toisinaan myös reilummilla kierroksilla. Esim kiihdytys kakkosella 4000rpm ja vaihto neloselle moottorijarruun, ei mene kulutus nollaan ja alkaa "katkomaan".
Mutta noihin ei ole löytynyt syytä, ja on oppinut estämään noiden tapahtumisen. Ikävä vaan jos joku muu ajaa, niin aina pitää mainita kun alkaa kuskilta hirmu kiroileminen "mitä vit*** tää
Pihassa: f11 530d, Model 3 LR
Tallissa: Vectra 2000 16v 1990
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
se on aika ihmellistä että kierokset ei tippu vaikka kaasupoljin sekä kaasuläppä on nollalla luulis että se tukehtuis kun syöttö ei katkee ja kaasuläppä on kiinni! sitä en ollenkaan taju... onko muuten kellään tietoja että miten mä säädän tyhjäkäynti kun kaikki kaasuläppän vivut on jo säädetty pohjaan eli periattes 0 kaasu
- Undertaker
- 'Diplomat'

miten mä saan tyhjäkäynti matalampi, nyt se oikeasti rupee ärsyttää kun kone käy tyhjäkäynnillä 1600rpm ja mitään ei auttaa olen kokeilu kaikenlaista ja ainoa juttu mitä tähän mennessä on vaikuttanut oli kun otin ilmasuodin pois ja laittoin käsi siihen imuputkelle 
Veikkaampa et sait sen tyhjäkäyntimoottorin jotenki täysin jumiin kun putsailit sitä, joten se päästää ilmaa kaasuläpän ohi kaiken aikaa. Koitas vaiks sellasta, et puristat sormilla sen tyhjäkäyntimoottorin letkun lyttyyn, sillon pitäs ainaki kierrosten laskee.. Tollane nopee ja ilmane korjaus olis et tukit sen tyhjäkäyntimoottorin letkun kokonaa jollain tulpalla ja säädät kaasuläpästä tyhjäkäynnin, tosin sit saattaa pompata päästöt mettään.
Mut kannattaa varmaan koittaa jos sen tk-moottorin sais vielä jotenki elvytettyä.
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93