astra 1.8 wagon cosmo VM 05 (about)- mielpiteitä kiitos!
-
vekkulisti
- 'Admiral'

astra 1.8 wagon cosmo VM 05 (about)- mielpiteitä kiitos!
ajan sen verran vähän että 1.9 CdTI on liikaa. mitkä ovat ton bensamallin heikkoudet? onko jäljellä vielä liikaa vanhaa opelia esim koelaudassa istuimissa (ei reisitukea) takatilat ahtaat? kulutus? vesipumppu/jakohihna kesto... ym
- Opel forever
- 'Kadett'

Cosmo wagon 1,8 aut vm.2005
(Cosmo wagon 1,8 aut vm.2005)
Otsikon mukainen vehje on toiminut lähes moitteetta. Ainut takuuna vaihdettu osa on takaluukun lukon servomoottori. Mulla on siis toi 125 hv moottori ja hihnanvaihtohan on ajankohtainen 60.000 tai 4 vuotta.
Kojelaudan osalta sanoisin ainoaksi puutteeksi moottorin lämpötilamittarin.
Cosmo-varustellun mallin penkeistä löytyy suht hyvä reisituki, ja on muutenkin ryhdikäs. Alkuperäisen keskikyynärnojan ostin jälkeenpäin -suosittelen.
Koiralle ja kauppakasseille tavaratila on riittänyt hyvin, sitähän väitetään Vectra B-mallin kokoiseksi.
Kulutus maantiellä noin 7 litraa. Talvella lyhyessä kaupunkiajossa jopa 9,5 litraa.
Farkkumalleissahan on sisämelua arvosteltu, itse teetin Tectyl-käsittelyn yhteydessä äänieristyskäsittelyn parantamaan tuota asiaa.
Tässä mun ajatuksia, ai niin ne heikkoudet: -ei mun eteen ole osunut mitään erikoisen heikkoa asiaa.
Otsikon mukainen vehje on toiminut lähes moitteetta. Ainut takuuna vaihdettu osa on takaluukun lukon servomoottori. Mulla on siis toi 125 hv moottori ja hihnanvaihtohan on ajankohtainen 60.000 tai 4 vuotta.
Kojelaudan osalta sanoisin ainoaksi puutteeksi moottorin lämpötilamittarin.
Cosmo-varustellun mallin penkeistä löytyy suht hyvä reisituki, ja on muutenkin ryhdikäs. Alkuperäisen keskikyynärnojan ostin jälkeenpäin -suosittelen.
Koiralle ja kauppakasseille tavaratila on riittänyt hyvin, sitähän väitetään Vectra B-mallin kokoiseksi.
Kulutus maantiellä noin 7 litraa. Talvella lyhyessä kaupunkiajossa jopa 9,5 litraa.
Farkkumalleissahan on sisämelua arvosteltu, itse teetin Tectyl-käsittelyn yhteydessä äänieristyskäsittelyn parantamaan tuota asiaa.
Tässä mun ajatuksia, ai niin ne heikkoudet: -ei mun eteen ole osunut mitään erikoisen heikkoa asiaa.
Jep, tuossa Cosmossahan oli ainakin 2006-malliin saakka ne paremmat istuimet vakiona, mutta muuttuikohan se sitten myöhemmin niin että siihenkin vain lisähinnasta sai? Ne vakiopenkithän on semmoset laverit, että niillä ei kyllä mielellään istu, ei nyt aivan niin surkeat kuin mitä B-Vectrassa/G-Astrassa muttei kyllä merkittävästi paremmatkaan. Mitähän penkkejä vekkulisti mahtaa tarkoittaa noilla vanhojen ooppelien mallilla? Jos jotain 80/90-luvun taitteen vekottimia niin sitten olet ensimmäinen jonka noita kuulen moittivan, mutta kertahan se on ensimmäinenkin...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Mutta on Elegance varustellussa B-Vectrassa kyllä silti huomattavasti paremmat penkit mitä A-Vectrassa. Itsellä kun on -01 B-Vectra ja -93 A-Vectra niin aina kun erehtyy vanhemmalla ajamaan niin ihmettelee että miten voi olla näin surkeat penkitm.k kirjoitti:^Jep juurikin niitä tarkoitin... Nuo sporttipenkithän on oikeinkin hyvän tuntuiset istua ja monipuoliset säädöt löytyy.
Mutta on kyllä sport malleissa vielä huomattavasti paremmat...
Cosmon puolinahka verhoillut sporttipenkit ovat hyvät. Itse olen reilut 180cm ja painoa vajaat 90kg, ja penkkissä istuu todella tiiviisti. Ylävartalon osalta tuki varsinkin mitä mainioin, ei heilu penkissä. Jos jotain moitetta noista sanoisi, niin istuinosa voisi olla hivenen pidempi. Reisituki jää vähän vajaaksi, mutta ei pahasti.
Kulutus reilun puolen vuoden ajalta 7,1 litraa satasella. Sekalaista ajoa, kuitenkin maantielle painottuen. Hihnan vaihto tosiaan 60tkm/4 vuotta. Moottori vääntää mukavasti alakierroksilla. Välitykset ovat suht lyhyet, satasen vauhdissa kierroksia noin 2700. Sisämelu ei mielestäni ole mitenkään häiritsevä vakio rengastuksella.
Kulutus reilun puolen vuoden ajalta 7,1 litraa satasella. Sekalaista ajoa, kuitenkin maantielle painottuen. Hihnan vaihto tosiaan 60tkm/4 vuotta. Moottori vääntää mukavasti alakierroksilla. Välitykset ovat suht lyhyet, satasen vauhdissa kierroksia noin 2700. Sisämelu ei mielestäni ole mitenkään häiritsevä vakio rengastuksella.