Calibran m-lookien johdot?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
calik89
'Kadett'
'Kadett'

Calibran m-lookien johdot?

Viesti Kirjoittaja calik89 »

Tarvitsen apua johtojen kanssa! Peilit ovat dectane M-look 3-joht. + lämmitys.

Peileistä tulee kolme johtoa liittimenä. Punainen, Musta ja Valkoinen. Ja sitten vielä kaksi pidempää Mustaa johtoa.

Hanttimiehen puolella autossa on viisi johtoa. Sininen, Ruskea, Harmaa, Musta-valkoinen ja Musta-punainen.

Kuskin puoli viisi johtoa. Ruskea, Keltainen, Vihreä, Musta-valkoinen ja Musta-punainen.

NIIN TIETÄÄKÖ JOKU MITEN KYTKETÄÄN?

Sain kyllä kokeilemalla johtojen kanssa peilin liikkumaan mutta en oikeaan suuntaan.
Katana
'Senator'
'Senator'

Re: Calibran m-lookien johdot?

Viesti Kirjoittaja Katana »

calik89 kirjoitti:Tarvitsen apua johtojen kanssa! Peilit ovat dectane M-look 3-joht. + lämmitys.

Peileistä tulee kolme johtoa liittimenä. Punainen, Musta ja Valkoinen. Ja sitten vielä kaksi pidempää Mustaa johtoa.

Hanttimiehen puolella autossa on viisi johtoa. Sininen, Ruskea, Harmaa, Musta-valkoinen ja Musta-punainen.

Kuskin puoli viisi johtoa. Ruskea, Keltainen, Vihreä, Musta-valkoinen ja Musta-punainen.

NIIN TIETÄÄKÖ JOKU MITEN KYTKETÄÄN?

Sain kyllä kokeilemalla johtojen kanssa peilin liikkumaan mutta en oikeaan suuntaan.
Kokeile virtakynällä mihin tulee virta kun peilejä säätää, ja laittaa lämmityksen päälle.
Calibra 2.0i 16v -91
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Kuuluuko calibrassa ees olla alunperin lämmitettävät peilit? :o Ei mul oo ainakaa ees nappulaa sille, ellei se sit menis takalasinlämppärin kans samasta napista.

Mulla tosin KDC:n peilit, mut saattaa olla sama kytkenntäjärjestys:

peili <--> auto

Kuskinpuoli:
musta - mustapunanen
valkonen - keltanen
punanen - vihree

Hantinpuoli:

musta - mustapunanen
valkonen - harmaa
punanen - sininen

Ja se toinen jälelle jääny musta on maa, sen voi laittaa vaikka johonki pultin alle, ellei siin auton liittimes oo maata, mulla ainaki oli laitettu jonku pultin alle.

Lämmityksen johdoista en sit tiiä mitään, koska mulla ei sellasta oo, vaan sen tilalla vilkut, mut epäilen et tarvit siihen erilaisen peilien säätökytkimen, jossa on se pieni nappi ja merkkivalo, sii peilinsäädön vieressä. Esim f astrassa on tollane. Tietty jos nois vakiopeileissäki on lämmitys, ni ei sit mitää ongelmaa. Mittaa vaikka yleismittarilla sit se et kumpaan niist kahest jälelle jääneestä tulee sähkö jos jostain napista saat lämmityksen päälle.
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Katana
'Senator'
'Senator'

CaLis kirjoitti:Kuuluuko calibrassa ees olla alunperin lämmitettävät peilit? :o Ei mul oo ainakaa ees nappulaa sille, ellei se sit menis takalasinlämppärin kans samasta napista.
Kyllä, se menee päälle juuri siitä.
Calibra 2.0i 16v -91
calik89
'Kadett'
'Kadett'

Kiitos tiedoista.

Kyllä ainakin mun calikan alkuperäisissä peileissä on takana lämmitysvastus.

Ja mun tietääkseni menee päälle samasta napista kuin takalasinlämmitys.

Tai kun sitä painaa syttyy se pieni ledi palamaan siinä säätönappulassa ja pelin pinta sulaa jäästä.
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Katana kirjoitti:
CaLis kirjoitti:Kuuluuko calibrassa ees olla alunperin lämmitettävät peilit? :o Ei mul oo ainakaa ees nappulaa sille, ellei se sit menis takalasinlämppärin kans samasta napista.
Kyllä, se menee päälle juuri siitä.
Okei, hyvä tietää tuokin, harmi ku nois mun peileis ei vaan oo vastuksia..
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
calik89
'Kadett'
'Kadett'

Muuten toimii hyvin mut ylös ja alas menee väärinpäin.

Noilla johdotuksilla.
Katana
'Senator'
'Senator'

calik89 kirjoitti:Muuten toimii hyvin mut ylös ja alas menee väärinpäin.

Noilla johdotuksilla.
Vaihda siis liitännät siltä osin.
Calibra 2.0i 16v -91
Vastaa Viestiin