RvaOpelisti kirjoitti:Ensinnäkään tässä ei olla vedetty mitään herneitä nokkaan.
Toiseksi mieheni on täysin ammattimies eikä mikään "Esson baarin puliukko" ja haluaa auttaa minua Vectrani kanssa. Hän on rakentanut useita autoja, turboja ja vapareita. Hän näki paremmaksi vaihtoehdoksi olla vaihtamatta moottoria sillä haluamme kokeilla miten tuollainen Opelin kone saadaan käyttäytymään ahdettuna. Meillä on lojunut hyllyssä ylimääräisenä kaksikin ahdinta joten ajattelimme vain testata. Jos tuo Opelin lopputulos ei miellytä niin sitten vaihdamme moottorin. Ja miksei kerralla parempaan kuin C20NE..? Esimerkiksi 2-litrainen 16V Ecotec-moottori on varmasti parempi vaikka Opeleista ei pahemmin kokemusta olekaan. Kolmanneksi turbo on ensi viikolla Vectrassa kiinni sillä ohjelmoitava ruisku on jo paikoillaan ja pakosarja ym. rojut on valmiina. Ei ole varmaa tietoa miten tässä tulee käymään mutta me haluamme tehdä näin.Neljänneksi täältä on tullut kyllä niin asiatonta kommenttia neuvojen lisäksi että minua ei enää pahemmin kiinnosta koko foorumia seurata... Kiitos vaan vinkeistä niille jotka oikeasti halusivat auttaa.
Itseltä loppui into kesken turbottaa 1.8:ia.. Kyllä siinä on turhankin paljon mietittävää. Ainakin jos kestävän haluaa kohtuu hintaan. Onnistuikohan projekti...
missäspäin tamperetta tämän sais nähdä? lauantaina olis pirkanmaan alue kahvi jos kiinnostaa tuu sinne esitteleen! mitäs meinaat koneelle muuta tehdä kun lyödä turbon kiinni? mikä moottorin ohjaus tulee? miksi 2.0 16v ecotech kone jos koneen vaihdat?
---viitanen racing---
---Pussihousu Fan Club--- Pieni mies ja suuret puheet
k-p kirjoitti:miksi 2.0 16v ecotech kone jos koneen vaihdat?
Sitä ei oo ollu askonassa
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
no perkele en kyllä oo yhteenkään ascoonan koneeseen pettynyt, ja kun niitä on useita ollut ja vieläkin pari on. mutta onnea tosi virittäjälle projektiin
---viitanen racing---
---Pussihousu Fan Club--- Pieni mies ja suuret puheet
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
k-p kirjoitti:missäspäin tamperetta tämän sais nähdä? lauantaina olis pirkanmaan alue kahvi jos kiinnostaa tuu sinne esitteleen! mitäs meinaat koneelle muuta tehdä kun lyödä turbon kiinni? mikä moottorin ohjaus tulee? miksi 2.0 16v ecotech kone jos koneen vaihdat?
Tiedot Vectran turbotuksesta tulee tämän päivän aikana tuonne projektit-osastolle. Kuviakin laitan nettiin heti kun pääsen niitä koneelle lataamaan...
OT: kokeiltiin joskus vakio moottorin ohjauksella ja vakio yksipisteruutalla miten pitkään kestää ahdettuna kasassa. N.150km ja mäntä suli. Ahtoja oli muistaakseni n. 0.8. Ei oikein ollu vetoja edes kun ei saanut soppaa läheskään tarpeeksi. Itse en tosin osallistunu kun lähinnä kaljan juontiin kyseisessä projektissa. Auto ahdettiin muuten viikonlopun aikana ja sunnuntaina se jo hajosi
RvaOpelisti kirjoitti:Tiedot Vectran turbotuksesta tulee tämän päivän aikana tuonne projektit-osastolle. Kuviakin laitan nettiin heti kun pääsen niitä koneelle lataamaan...
Niin... Ja sen verran piti vielä mainita että kaikki kunnia toimivasta turbo Vectrasta kuuluu miehelleni sillä hänhän sen rakensi. Olen ollut mukana apulaisena, opiskelemassa turbotusta (ensimmäinen turbo-projektini) ja antanut vinkkejä konehuoneen ulkonäköön...
laitetaan kun ehditään...niille jotka OIKEASTI on kiinnostuneita. ja mua ei edes kiinnosta tää paska foorumi kun mun vaimolle vaan vittuillaan täällä!!! vähän jotain rajaa sentään!!! niin ei paljon kiinnosta kertoa mun projektista täällä... ja sen verran mainitsen et rahaa ja aikaa siihen meni, eikä ole millään vakio osilla kännipäissään tehty... eli MUN mielipide: mitä vittua se niille kusipää arvostelijoille kuuluu mitä meidän vectralle on tehty. pitäis vaan huolen omista asioistaan ja päätä voi mennä aukomaan jonnekin muualle, jos on sille noin kovasti tarvetta.
T.todella kyllästynyt tähän palstaan ja eräisiin "tosi" opelisteihin.
ps. mä en tänne enää kirjoita joten kiinnostuneet voi ottaa yhteyttä viestillä niin kerron mielelläni projektista ja tottakai neuvotkin ovat tervetulleita.
Azentaja kirjoitti:tais mennä tähän se TURBO joka minulle piti tulla?!? raha kyllä kelpas! vai?
Kuulepas nyt, Azentaja! Minun Vectrassani on täysin eri turbo kuin se mitä yritit meidän perheeltämme kusettaa! Siltä se ainakin tuntuu ja jos olit niin typerä ettet tajunnut että ahdin oli myynnissä vain viime viikonlopun niin on täysin oma mokasi ettet sitä saanut kun häsläsit niiden rahojes kanssa!
Vectrailija kirjoitti:OT: kokeiltiin joskus vakio moottorin ohjauksella ja vakio yksipisteruutalla miten pitkään kestää ahdettuna kasassa. N.150km ja mäntä suli. Ahtoja oli muistaakseni n. 0.8. Ei oikein ollu vetoja edes kun ei saanut soppaa läheskään tarpeeksi. Itse en tosin osallistunu kun lähinnä kaljan juontiin kyseisessä projektissa. Auto ahdettiin muuten viikonlopun aikana ja sunnuntaina se jo hajosi
Tuota itsekkin vähän mietin et kuinka toteutettu toi sopan saanti? Ei kait se yhen ruutan tuotto riitä ahtamiseen? En kyllä nyt muista tuon tuottomäärää..