dieseleitten ilmauksesta

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
petedti
'Kapitän'
'Kapitän'

dieseleitten ilmauksesta

Viesti Kirjoittaja petedti »

Ajattelin laittaa tänne itse hyväks kokemani tavan jos siitä jollekki sattuis apua olemaan. Olen ite useamman kerran (2.0dti,2.2dti) pelit ilmannu esim imusarjan puhdistuksen jälkeen aikas helposti seuraavalla tavalla. Rätti käteen ja paineilmapilli toiseen ja tekee hiuksen hienon ylipaineen tankkiin (ei todellakaan mitään 10bar!) ja kaveri alkaa vetää suutinputkia kiinni sitä mukaa ku löpyä alkaa tulee. Jokainen kokeilkoon tavallaan ja omalla vastuulla mut omat hörähtäny heti käyntiin ilman ongelmia -(z)-
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Näin minäkin tein. Tosin ilman paineilmaa. Löysäsin vain kaikki putket ja aloin starttaamaan. Sitten kun löpöä alkoi roiskumaan, putkia kiinni.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
petedti
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja petedti »

Ihan sillä laitoin vain ku oon kuullu tapauksista että on ollu suunnilleen naapureitten traktorien akut apuna ja 2-3 tuntia sahaamista eikä ole meinannu löpyä tulee :no: Että jos jollai tulee samanlaisia ongelmia vastaan nii säästyy paikat vähä vähemmällä :roll:
röpönikkari
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja röpönikkari »

Juho M-P kirjoitti:Näin minäkin tein. Tosin ilman paineilmaa. Löysäsin vain kaikki putket ja aloin starttaamaan. Sitten kun löpöä alkoi roiskumaan, putkia kiinni.
Näin on ittekin tullu tehtyä. Tosin ennen tuota imee/täyttää suodattimen täyteen.
Irmscher1
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Irmscher1 »

Meillä kun on tuo veccu 1.7TD isuzun koneella niin ei siinä mitää tartte ilmata letkut vaan kiinni oikeille paikoolleen ja starttaamaan vaatii vaan pitkän startin, tuolla konstilla me ollaan aina toi "ilmattu" (diesel koneet ilmaa itte ittensä vaan starttaamalla mutta ei sitten jos autossa on käsipumppu) :wink:
kadett85
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

kadetin vapari 1,7 d ei tarvi ilmata kun alkaa vaan starttaamaan. Erikoinen kone kun ei siirtopumppua ollenkaan vaan syöttöpumppu imee suoraan tankista.
rikishi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja rikishi »

kadett85 kirjoitti:kadetin vapari 1,7 d ei tarvi ilmata kun alkaa vaan starttaamaan. Erikoinen kone kun ei siirtopumppua ollenkaan vaan syöttöpumppu imee suoraan tankista.
OBS. Kaikki jakajapumput imee polttoainetta.

Riittääkö siipipumpun imu on taas ihan toinen juttu, silloin apuna käytetään sähköisiä esisiirtopumppuja. Auto mallista riippuen. Opeleissa ei ole esisiirtopumppua

Ihan toimivia keinoja on esitelty täällä ja varmasti toimii. :lol:

Olen itse laittanut pumpun ja suodattimen väliin käsipumpun ( tulo puoli) ja pumpannut sylinteri kerrallaan putken ilmattomaksi suuttimen päästä.

Syy miksi näin teen on se , että nafta voitelee pumpun liikkuvia osia ja mitä kauemmin pumppu pyörii ilman polttoainetta on mekaaninen rikkoutuminen suurempi.

Eli yritän välttää pumpun pyörimistä ilman voitelua. :D
kadett85
'Senator'
'Senator'

Eipä ole vielä hajonnu vaikka monesti joutunu starttaamaan ilmatessa varmaan lähes 10 sekuntia.
2,3 koneissa suodattimen jalka vähän erilainen ja moottorissa on erillinen siirtopumppu.
Savuttava omega ja kadett
rikishi
'Admiral'
'Admiral'

kadett85 kirjoitti:Eipä ole vielä hajonnu vaikka monesti joutunu starttaamaan ilmatessa varmaan lähes 10 sekuntia.
2,3 koneissa suodattimen jalka vähän erilainen ja moottorissa on erillinen siirtopumppu.
Niinkuin sanoin mallit ovat erilaisia, kun mennään riittävästi vielä taaksepäin ajassa siirttopumppuja löytyy kyllä. Sinulla varmaan onkin mekaanisella pumpulla oleva peli.

Ei se välttämättä hajoa, mutta varmaa on se että riski on suurempi. :D thrust me.
kadett85
'Senator'
'Senator'

Luotettavuus dieselissä on huonontunu kokoajan kun niihin on laitettu lisäää sähköja. sen sammututtimen kans vielä pärjää mutta muu on turhaa.

ja tämähän on vaan minun mielipide ei kannata ottaa liian vakavasti
rikishi
'Admiral'
'Admiral'

Olet oikeassa siinä, että luotettavuus on kärsinyt, mutta jos voisimme kaikki itse päättää, niin olisimme varmasti mekaanisien pumppujen kannalla kun on kyseessä pitkä kestoikä .

Mutta niinkuin tiedämme emme pysty vaikuttamaan asiaan. Kiitos eu:n :D ja päästönormien, ym.

Kehitys vaan rullaa :o

Ei kukaan vakavasti täällä mitään otakkaan, sana on vapaa (lähes) :o :o Muuten ,,, Hyvää pääsiäistä kaikille.
Kemma
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Kemma »

ny toimiiiii! (:
Vastaa Viestiin