Vaunun vetoa Opelilla
Vaunun vetoa Opelilla
kuinkas moni harrastaa vaunuilua? ja minkälaisella veturilla vedetään,itellä on vähän aikaa
sitten hankittu 2.2 vectra ollut n.3viikkoa.Kuinkas tuollainen vectra sopii vaunun eteen onkos kellään kokemuksia? olen uusi tällä foorumilla, oopeleita on ollut muitakin kuin tuo vectra
kauan sitten ja tuli sitten tuommoiseen päädyttyä.
sitten hankittu 2.2 vectra ollut n.3viikkoa.Kuinkas tuollainen vectra sopii vaunun eteen onkos kellään kokemuksia? olen uusi tällä foorumilla, oopeleita on ollut muitakin kuin tuo vectra
kauan sitten ja tuli sitten tuommoiseen päädyttyä.
-
Riisikippo
- Minut on bannattu!
no vaunu on soliferin 552L teliakselistolla vetopaino on muistaakseni 1250kg ja tuolla vectralla
saapi vetää 1500kg,joten varaakin jää vielä.välitykset ainakin olisi suurin piirtein kohdallaan,
4vaihteella kierrokset 80km/h olis siinä 2500r/min vitosella tuskin kannattaa vetää jos ei halua
laatikko remonttia.Että tuossa faktaa mitä itse olen huomioinut,ja kuinkas tuo takapään jousitus
kestää painoa normaaleilla aisapainoilla?vai näyttääkö nokka taivasta kohden?tosin ei tuolla yhdistelmällä tosin jatkuvasti koko kesää olla tienpäällä,jos nyt reissu pari kesässä riittää.
saapi vetää 1500kg,joten varaakin jää vielä.välitykset ainakin olisi suurin piirtein kohdallaan,
4vaihteella kierrokset 80km/h olis siinä 2500r/min vitosella tuskin kannattaa vetää jos ei halua
laatikko remonttia.Että tuossa faktaa mitä itse olen huomioinut,ja kuinkas tuo takapään jousitus
kestää painoa normaaleilla aisapainoilla?vai näyttääkö nokka taivasta kohden?tosin ei tuolla yhdistelmällä tosin jatkuvasti koko kesää olla tienpäällä,jos nyt reissu pari kesässä riittää.
Vaunua en ole vetänyt mutta trailerilla toista autoa montaki kertaa. Vetoautona Vectra A V6 -95 manuaalilla ja massaa perässä ollut siinä 1500kg-1600kg ja hyvin kiskoo. Ja jopa hitaammista mennään vielä ohikin 
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
- motorsport
- 'Diplomat'

No mikäs niissä etuvetosissa sitten mättää? Tietty joku kevyt Corsa voi olla huono lähtökohta mutta ei mulla ole ollut ongelmia tuon Vectran kanssa koskaan...
Oikee se ainakin kaasulla jos meinaa linkkuun mennä, ei käy niinku jollekin kävi tässä taannoin takavetoisella Omegalla...
Oikee se ainakin kaasulla jos meinaa linkkuun mennä, ei käy niinku jollekin kävi tässä taannoin takavetoisella Omegalla...
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
Mulla kokemusta astralla ja omegalla vetämisestä enkä kyllä enää ainakaan talvikelille etuvetosta laittais vaunun eteen.Näkyy noita b-vectroja olevan pariki tossa meidän vaunualueella eikä ne ainakaan oo haukkunu pahemmin eikä niitten nokkakaan oo ilmassa ku vaunu on perässä.552 solikka on aika maximi vectralle ja se paino on ollu sillo 15v sitte punnittu nyt tavaroitten ja kaasun kans varmasti 1500kg.
Skoda Octavia -08
Itte on tullut vaunua vedettyä aikoinaan a-mallin omegalla jossa oli 2,0 litran tekniikka ja hyvin se perässsä tuli
Tampereella käytiin pisin lenkki sillä yhdistelmällä. Nykyään veturina on sit tollainen 2,2 litrainen omega ja sen perässä vaunu kulkee kans ihan mukavasti. Vaununa on 7000 matkaaja
Viimekesänä oltiin kalajoella summerpartyissä sillä yhdistelmällä 
Volvo V90 D4 business momentum -17
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
b-omega tosi hyvä veto auto. Itselläni 2.0 litran koneella varustettu omena ja sillä on vedetty kaikkea mahdollista.
Ehkä haasteellisin veto oli kun kaverin 123 korimallin nokivasaraa kiskottiin trailerin päällä reilut 100km. Mutta omppu jaksoi kuin jaksoi mennä eteen päin
(lämmöt kävi tosin aika ajoin aika korkealla vaan eipä palanut kannen tiivistekkään)
Ehkä haasteellisin veto oli kun kaverin 123 korimallin nokivasaraa kiskottiin trailerin päällä reilut 100km. Mutta omppu jaksoi kuin jaksoi mennä eteen päin