Paras öljy c30se moottorille ?
Mikä öljy mielestäsi sopivin c30se mottiin?
Omassani on tällä hetkellä mobilin ralli formula 5w50, mutta näiden öljyjen myötä on ilmennyt lievää nostajien nakutusta etenkin kylmällä koneella. Vai onko kenties lähtenyt paskat liikkeelle näiden öljyjen myötä ja kanavat tukossa? Ennen oli 10w40 ja ei ongelmia.
Omassani on tällä hetkellä mobilin ralli formula 5w50, mutta näiden öljyjen myötä on ilmennyt lievää nostajien nakutusta etenkin kylmällä koneella. Vai onko kenties lähtenyt paskat liikkeelle näiden öljyjen myötä ja kanavat tukossa? Ennen oli 10w40 ja ei ongelmia.
OCF Founder
Mulla c20xe koneessa Mobilin synt S 5w-40, ja "nostimien" nakutus pieneni kun nämä öljyt vaihdoin. Talvella joskus reilun 5 minuuttia ja nyttemmin muutaman minuutin. Pitäisi Tammerdieselistä hakea sitä Fortea ja puhdistuttaa kone. Mutta eikös sen Forten jälkeen pitäisi laskea uutta öljyä koneen läpi jonkin verran? Muutoin öljypohjaan jää se kaikki p*skainen öljy joka taasen tunkeutuu niihin "nostajiin".
Oikea oppinen forte käsittely korjaamoiden oppaiden mukaan menee niin että ensin vanha öljy pois, uudet tilalle ja forte perään,käsittelyn jälkeen taas öljyt pihalle ja taas uudet sisään ja uusi suodatin.Oikein tehtynä tuon käsittelyn pitäisi auttaa ellei kulumista ole jo tapahtunut liikaa. Nakutus loppuu tai pienenee yleensä pari pvää käsittelystä jos on loppuakseen.
Käytän itse myt omenan tuossa käsittelyssä, jos ei auta niin nostajat vaihtoon.
Käytän itse myt omenan tuossa käsittelyssä, jos ei auta niin nostajat vaihtoon.
OCF Founder
Nyt on uudet öljyt koneessa Castrol 10w40 synt. Tultiin siihen tulokseen että ei tehdä forte käsittelyä koska nuo mobilin litkut todennäköisesti laittoi suurimmat paskat liikkeelle ja oli öljykin sen näköistä.
Nyt loppui nakutus mutta öljypumpusta kuuluu pienta ääntä. Eli onkohan öljypumpussa jotain häikkää ettei jaksanut nostaa ohkasempia litkuja riittävän nopeesti ylös ja nyt kun on paksummat litkut alkoi pitää lievää ääntä !?
Nyt loppui nakutus mutta öljypumpusta kuuluu pienta ääntä. Eli onkohan öljypumpussa jotain häikkää ettei jaksanut nostaa ohkasempia litkuja riittävän nopeesti ylös ja nyt kun on paksummat litkut alkoi pitää lievää ääntä !?
OCF Founder