Eli Astraan tuli seuraavanlainen vika:
Kun virran kääntää päälle niin mittaristossa ei pala mikään valo mikä normaalisti kuuluu palaa (moottorinvika-, öljynpaine- ja latausvalo) samoin kellon näyttöön ei ilmesty mitään.
Kun auton laittaa käyntiin niin silloin syttyy latausvalo ja kellon näyttöön tulee aika ja pv.
Mistähän tämä voi johtua?
Ennen tämän vian ilmenemistä lämppäri lakkasi toimimasta. Tämä vika korjaantui kun sulake vaihdettiin. Polttoainemittari on välillä sekoillut, mutta nyt toimii normaalisti.
Laturissa on ehjät hiilet, kollektori ja diodit. Voisiko laturista olla hajalla lataussäädin (on laturin sisällä tinattuna kiinni)?
Kun mittasin latauksen niin se mittari näyttää 15V? Laturi on Hellan tekemä.
Tähän toiseen ongelmaan (mittariston merkkivalot) ei laturin käsittääkseni pitäisi vaikuttaa millään lailla, vai olenko väärässä?
Sulakkeet on ehjiä ja virtalukonpohjankin koitin vaihtaa kahteen kertaan, mutta vika ei korjaantunut.
Nyt myöskään vikakoodienluku ei onnistu kun tuo moottorinvikavalo syty vaikka lamppu on ehjä.
Mahtaisiko tähän olla syynä hajonnut sulakerasia (en ole sitä vielä tutkinut).
F Astra 1.6 -93 laturinvalo ja muuta sähkövikaa.
Mulla oli B-Corsassa samanlainen vika. Mittarivalojen sulake oli palanu.
Päättelin että saivat koneen käydessä merkkivalon kautta virtaa,
siis saman sulakkeen takana.
Olikohan vielä niin että ei lähteny lataan ennenkuin käytti kierroksilla,
herätevirta kun tulee latauksen merkkilampun kautta.
Siis kato sulakkeet, toki myös toi lataus kierroksilla.
Jokuhan ton sulakkeen (jos vika siinä) on polttanut, mulla meni kovassa tärinässä.
Siis päässy jossain maihin, pelannu kuitenkin sen jälkeen.
Päättelin että saivat koneen käydessä merkkivalon kautta virtaa,
siis saman sulakkeen takana.
Olikohan vielä niin että ei lähteny lataan ennenkuin käytti kierroksilla,
herätevirta kun tulee latauksen merkkilampun kautta.
Siis kato sulakkeet, toki myös toi lataus kierroksilla.
Jokuhan ton sulakkeen (jos vika siinä) on polttanut, mulla meni kovassa tärinässä.
Siis päässy jossain maihin, pelannu kuitenkin sen jälkeen.