astra g sumuvalot

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
paksuaki
'Kapitän'
'Kapitän'

astra g sumuvalot

Viesti Kirjoittaja paksuaki »

Eli tämmöistä kyselisin...oma astra on sen verran karvalakki varusteltu, ettei siitä löydy sumuvaloja edestä!! Ja tekisi mieli asentaa sellaiset, jos jostain käytettynä sattuisi löytymään!!

Mitä tarvitsee, jos haluaa asentaa alkuperäiset sumuvalot?

Olen kuullut että siellä menisi johdot valmiina!!?? Ja että puskurista löytyy valmiit leikkaus kohdat aukoille!!??
Matzi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Matzi »

Oikein olet kuullut. Omaan aikanaan sorvasin myös nuo etusumarit nokalle ja oli kyllä helppo homma. Kaikki johdot löytyvät valmiina ja tarvitsen tietenkin ne sumuvaloumpiot sinne nokalle, sulakkeen ja releen sulaketauluun ja uuden valokytkinpalikan jossa on myös etusumarin kytkin. Kun tipautat etupuskurin irti niin takaa löytyy ne sumuvalon johdot runkoot teipattuna ja puskurin takaa tosiaan ne viivat joita pitkin leikkaat ne reiät. Itse tein ne mattopuukolla ja tuli ihan siistin näköiset. Koko projekti vei itsellä noin 1,5 tuntia kun ennestään jo tiesin kuinka valokytkin ja puskuri irtoavat. Molempiin löytyy ohje haulla.
paksuaki
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja paksuaki »

Juu..kiitoksia tästä!! Ja näillä tiedoilla mennään eteenpäin!! :D
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Tätä aihetta on käsitelty aiemminkin ja löytynee haulla.

Itse lisäsin sumarit astraan viime kesänä. Tilasin ne saksasta, maksoivat n. 40?e. En muista tarkalleen. Lisäksi sulake ja rele + mikrokytkin etusumareille valokytkimeen.

Sulakkeen ja releen hain motonetistä (muutama euro) ja mikrokytkimen partco:sta (~50cnt?).
Umpiot saksasta.

Tässä tuo aikaisempi ketju, josta käynee kaikki olennainen ilmi:

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... t&start=15
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
whathifi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja whathifi »

täähän topicci tuli kuin tilauksesta esille :) alettava patentoimaan..
Vectra C Estate -07
getoon
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja getoon »

Muistaakseni motonetissä uudet sumarit 24.50€ kipale. Kaveri tilasi ja ovat täysin samanlaiset kuin alkuperäiset. -(z)-
Vauhti korjaa virheet..
Matzi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Matzi »

No itse erehdyin aluksi ostamaan sieltä ja depon tekeleet olivat silloin. Molemmat hörivät vettä heti uutena joten vein takaisin ja onnistuin onneksi täältä foorumilta löytämään uudenveroiset alkuperäiset. Niiden kanssa ei ole ongelmia ollut.
stiflat
'Senator'
'Senator'

Re: astra g sumuvalot

Viesti Kirjoittaja stiflat »

Lainataan ketjua. Onko sumuvalojen polttimoa mahdollista vaihtaa ilman puskurin irroitusta jotenkin alakautta? Kun sattuu olemaan vähän sikafleksiä välissä..:/
PasiVi
'Kadett'
'Kadett'

Re: astra g sumuvalot

Viesti Kirjoittaja PasiVi »

stiflat kirjoitti:Lainataan ketjua. Onko sumuvalojen polttimoa mahdollista vaihtaa ilman puskurin irroitusta jotenkin alakautta? Kun sattuu olemaan vähän sikafleksiä välissä..:/
Ei tarvitse puskuria irroittaa. Alakautta onnistuu helposti, tosin autoa kannattaa nostaa hieman ylös työn helpottamiseksi. Sumuvalojen alapuolella on musta kumitiiviste, jonka takana itse polttimo on. Helppo homma vaihtaa.
Vastaa Viestiin