Nykäsy on hyvin kevyt jota tuskin vento vieras edes huomaa mutta itse ratin takana istuneena kyllä huomaan sen aina. Muuten auto toimii ok.
Vectra B 2000 Nykii joskus???
Vectra B 2000 Nykii joskus???
Onko kellekään sattunut saman kaltaista ongelmaa mikä mulla on ollut reilun kuukauden. En ainakaan löytänyt etsi napilla. Eli 2.0 bensa vectra nykäsee kevyesti kerran silloin tällöin kiihdyttäessä ehkä taikka ihan pinta kaasulla.Ei oikeastaan ole väliä kuinka paljon on kierroksia. Jos lähtee kelaamaan 0 ->100 niin nykäsee ehkä kerran tai kaks. Pitkällä matkalla kun ajaa maantielä niin mitään ei huomaaa. Moottorin vika valo ei ole kertaakaan syttynyt joten en tiedä voiko siellä olla mitään vikakoodia???
Nykäsy on hyvin kevyt jota tuskin vento vieras edes huomaa mutta itse ratin takana istuneena kyllä huomaan sen aina. Muuten auto toimii ok.

Syytä en vielä tiedä, mutta varmasti löytyy.
Itse aikanaan vaihdoin 2.0 B-Vectraan bensasuodattimen, ja kohta vaihdon jälkeen alkoi kevyt nykiminen aina reippaammin kiihdytettäessä. Harmittelin toki vaivaa, mutta en tutkinut vikaa sen kummemmin, olihan autolla ajettu jo 350tkm, ja pikkuviat olivat hyväksyttäviä.
50tkm päästä oli jälleen aika vaihtaa bensansuodatin, ja vertasin uutta suodatinta vanhaan, vanhan ollessa edelleen paikallaan. Samalla hoksasin, että edellisessä vaihdossa suodatin olikin mennyt väärinpäin!
Uusi suodatin laitettiin oikein paikalleen, ja 50tkm ajan vaivannut pikku nykiminen loppui kuin seinään.
Joten siis polttoainesuodattimen kunto kannattanee tarkistaa.
50tkm päästä oli jälleen aika vaihtaa bensansuodatin, ja vertasin uutta suodatinta vanhaan, vanhan ollessa edelleen paikallaan. Samalla hoksasin, että edellisessä vaihdossa suodatin olikin mennyt väärinpäin!
Uusi suodatin laitettiin oikein paikalleen, ja 50tkm ajan vaivannut pikku nykiminen loppui kuin seinään.
Joten siis polttoainesuodattimen kunto kannattanee tarkistaa.