Eli olen jo hakua käyttänyt mutta eipä vastausta löytynyt joten laitan uuden aiheen. Tilanne on siis tämä, 96 2.0 16 vectraan tehtiin kansiremontti jakohihan hyvpättyä omille raiteilleen ja remontti meni hyvin, siihen asti kunnes käynnistettiin ja huomattiin että vikavalo palaa. Noh koodit luettiin ja niissä seisoi seuraavaa: nokka-akselin asentotunnistin virtapiirihäiriö - johdinsarja, Imuilman lämpötilatunnistin virtapiirihäiriö - johdinsarja ja EGR venttiili virtapiirihäiriö - johdinsarja.
Ajattelin ensin että piuhat varmaan mennyt sekaisin mutta eipä se oikein siltä näyttänyt ja ajattelin että nollaan koodit että voipi jatkaa ajamista. Mutta koodit ei nollaannu millään ohjeilla mitä täältä löytyy
On kokeiltu miltei kaikkea kuten hoilata takaperin kansantansseja pääalaspäin mutta mikään ei tunnu auttavan. kokeilin myös että jos otan jonkun anturin irti ja sain uuden vikakoodin aikaan ja laitoin piuhan takaisin mutta sekään ei nollaannu. Eli koodeja ei pysty nollaamaan, myös autodata väittää samaa että vain testerillä pystyy koodit poistamaan, miten on? onko jollain joku hyvä konsti ennen manaajan paikalle tilaamista?
Anturit joissa vika mukamas on, on mitattu ja arvot ovat oikeita eli luulisin että osat ovat ehjiä. olivat ainakin ennen korjausta. Voisiko kuitenkin olla että minulla on joku piuha mennyt väärään paikkaan? Itse en piuhoja irroittanut joten niitten paikat on aika hakusessa.
B Vekkulan vikakoodit ja nollaus
- vetkula4x4
- 'Diplomat'

Joo... Täällä sama homma tuon x2.0xev koneen kanssa, vikavalo palaa vaikkei "pitäs" olla enää missään vikaa
Tuota valoa olen yrittänyt saada sammutettua vaikka millä ihmeen konstilla, mutta ei
Ei taida onnistua kun testerillä...
On tullu huomattua että johtosarjoista menee piuhat helpolla poikki, joten kannattaa niitä tarkistella varsinkin Liittimien juuret!
Tuota valoa olen yrittänyt saada sammutettua vaikka millä ihmeen konstilla, mutta ei
On tullu huomattua että johtosarjoista menee piuhat helpolla poikki, joten kannattaa niitä tarkistella varsinkin Liittimien juuret!
Joo ajattelin itsekkin että mahdollinen vika on johdoissa. Ja että vikavaloa ei vaan saa nollattua kuin testerillä. Pitänee soittaa aika korjaamolle. Missähän mahtais olla halvin paja kymenlaaksossa missä nollata tuon laitoksen boksi? mielellään Loviisa-Hamina-kouvola akselilla (joo loviisa ei kuulu kymenlaaksoon)vetkula4x4 kirjoitti:Joo... Täällä sama homma tuon x2.0xev koneen kanssa, vikavalo palaa vaikkei "pitäs" olla enää missään vikaa![]()
Tuota valoa olen yrittänyt saada sammutettua vaikka millä ihmeen konstilla, mutta ei![]()