Miks ostaa v6 ja ajaa tennispallo kaasun alla? eikös 1.6:lla pärjäis sit samalla tapaa?zoomer kirjoitti:Miro.Simounen kirjoitti:Mulla onkii v8 vectra joka kuluttaa vaan 4,7l/100km.
miten helvetissä porukka pääsee v6:lla muka alle 8l/100km kulutukseen
se on kuule ihan omasta ajotavasta kiinni....eikä sekään pahaa tee että kone on kunnossa! ja tosiaan tuo vakkari ja manuaali auttaa myös!
kyllä tuon soppaa saa viemään kun hanaa antaa...mutta tosiaan itsellä pääasiassa matka-ajoa...
v6 kulutus
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
siksi että silloin kun sitä tehoa tarvitaan niin sitä myös löytyy (esim ohituksiin tms..).... toisin kuin 1.6:ssaMiro.Simounen kirjoitti:Miks ostaa v6 ja ajaa tennispallo kaasun alla? eikös 1.6:lla pärjäis sit samalla tapaa?zoomer kirjoitti:Miro.Simounen kirjoitti:Mulla onkii v8 vectra joka kuluttaa vaan 4,7l/100km.
miten helvetissä porukka pääsee v6:lla muka alle 8l/100km kulutukseen
se on kuule ihan omasta ajotavasta kiinni....eikä sekään pahaa tee että kone on kunnossa! ja tosiaan tuo vakkari ja manuaali auttaa myös!
kyllä tuon soppaa saa viemään kun hanaa antaa...mutta tosiaan itsellä pääasiassa matka-ajoa...
matka-ajoon nuo myllyt on tehtykin eikä mihinkään liikennevaloista lähtöihin....
sitäpaitti noilla reiteillä mitä yleensä ajelen niin on 80 rajoitus... enkä mitenkään "tennispallo" kaasun alla ajele!! kyllä sitä pedaalia käytetäänkin kun tarve sille tulee!!mutta tasaisella ajotahdilla ja vauhdilla säästää vaan soppaa....oli sitten alla micra tai mv6
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Saab 9-3 2.0T -99
Itse on tullut n. vuoden verran ajeltua Salo-Kuopio-Salo (n. 500km/suunta), keskinopeus n. 90 km/h, 3-4 hengen kuormalla + tavarat ja keskikulutus on pyörinyt aika tarkkaan 7,5 l/100km....Vuoden aikana kilometrejä kertynyt omegaan n. 25 000, siitä suurin osa tuota matka-ajoa vakkari päällä.
Kaupunkiajossa kulutus on pyörinyt n. 12-14 l/100 km. Niin paljon tulee ajettua vuodessa, että on dieseli hakusessa.
Autona siis MV6 manuaali.
Kaupunkiajossa kulutus on pyörinyt n. 12-14 l/100 km. Niin paljon tulee ajettua vuodessa, että on dieseli hakusessa.
Autona siis MV6 manuaali.
Omega MV6 Irmscher -96
Toyota Corolla KE-70 1.6 TIC -83
Ex Manta Gsi -87
Toyota Corolla KE-70 1.6 TIC -83
Ex Manta Gsi -87
Sehän se on tollasella isommalla koneella, että normaaliajossa saa olla hitusen varovaisempi jos haluaa bensaa säästää, mutta sitten kun tehoa tarvitaan niin sitä löytyy. Pienemmällä koneella saat kokoajan olla kierroksilla...Miro.Simounen kirjoitti: Miks ostaa v6 ja ajaa tennispallo kaasun alla? eikös 1.6:lla pärjäis sit samalla tapaa?
Mulla pyörii myöskin keskikulutus siinä 8 l/100km molemmin puolin ja ajot koostuu pääasiassa tollasesta kaupunkipyörityksestä. Enkä ihan koko aikaa malta nätisti ajella... Pirun vähällä näyttäs kyllä tasasella ~60 vauhdilla menevän. Kulutus heittelee siinä 4-5 l/100km. Tuntuu kyl et toi ajotietokone on ihan kujalla ainaki sen jäljellä olevalla bensamäärällä päästävien kilometrien suhteen. Esim. tietokoneen mukaan pääsis vielä 300 km mut oikeesti taida olla mitään toivoa päästä paljo yli 200km
Vähänki jos innostuu leikkimään ni tankki kyl tyhjenee sellasta vauhtia et dollarinkuvat vaan vilkkuu silmissä 
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
mulla ainakin tuo range toimii... nimittäin olen ajanut tiukille kerran että näytti jäljellä olevaa ajomatkaa 5 kilometriä ..ekto kirjoitti:Ootko koskaan tarkistanu ihan nollaamalla tripin tankkauksen yhteydessä ja seuraavalla tankkauksella katsonut pitikö kulutuslukemat kutinsta? Toi Rangen pitäisi toimia siten, että voi ajaa nollille asti...
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Saab 9-3 2.0T -99
Saab 9-3 2.0T -99
-
sponge bob
- 'Kapitän'

tuo automaatti hörppää vähän enemmän...itsellä manuaalisloxa kirjoitti:mulla x30xe aut.enkä ole ikinä päässyt alle 8.2l mantieajossa 100km matkalla. vaikka nopeus 90-110.
ja kaupunki ajossa mennä tuolla 13-15l/100km.
pitää varmaan putsata jotain antureita, egr on ohitettu.
Saab 9-3 2.0T -99
Saab 9-3 2.0T -99
-
Gsi tuning
- 'Admiral'

taitaa olla vähän eri välitykset manuaalissa ja automaatissa!! paljonko sulla on kierrokset 100 vauhdissa?Gsi tuning kirjoitti:Miksi se maantie-ajossa veisi enemmän?Siis tasaisella matkavauhdilla ilman ohituksia?tuo automaatti hörppää vähän enemmän
Oma B-omppu 2.5 tomaatti, matka-ajossa 7-8L, taajama 11-14L.
Saab 9-3 2.0T -99
Saab 9-3 2.0T -99
Kyllä se vie enemmän ennen 80km/h koska se vielä luistattaa. Tuon jälkeen se lukitsee vaihteen kiinteäksi ja luulisi menevän suunilleen samaan kun manuaali.Gsi tuning kirjoitti:Miksi se maantie-ajossa veisi enemmän?Siis tasaisella matkavauhdilla ilman ohituksia?tuo automaatti hörppää vähän enemmän
Oma B-omppu 2.5 tomaatti, matka-ajossa 7-8L, taajama 11-14L.