opel vectra b x20xev kansipahvi ongelma...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
teme_p
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

opel vectra b x20xev kansipahvi ongelma...

Viesti Kirjoittaja teme_p »

Juu elikäs tuli ostettua -95 b vectra otsikon mukaisella koneella. Autoon on tehty juuri kansiremontti, kun oli nelos sylinterin kohalta pahvi paskana ja seurauksena venttiilit kierona.. Noo, kun oli kaupat tehty ja lähdettiin kotia päin ajelemaan, niin pysähdyin levähdys alueelle kuselle, joten auto kävi ehkä noin puoltoista minuuttia tyhjää, niin rupes höyry nousemaan konehuoneesta.. Lämmöt nousi ylös ja paisarista tuli nesteet ulos.. Siinä sitten ihmettelemään vikaa, niin jäähdytys järjestelmässä oli kauheat paineet, ja sitä tuli sieltä todella kauan, myös jostain nelos sylinterin luota imusarjan alta kuului sihinää...

Siinä annoin sen jäähtyä lisäsin nestettä ja matka jatkui taas, mutta sen jälkeen ilman ongelmia, ei ole juurikaan nestettä hukannut sen jälkeen, mutta putkesta kyllä tulee melkolailla höyryä.. Öljyn sekaan ei ole tuntunut menneen nestettä, koska öljyt näyttää ihan ok:lta..

Eli onko kellään tietoa mikä mahtais olla vikana, itsellähän tietysti tuli heti mieleen että kansi pahvi mennyt taas, mutta kuulostaa uskomattomalta, koska se on juuri vaihdettu ja kansi on käytetty koneistamossa ja taso on vedetty suoraksi.. Ja jos on pahvi mennyt niin mikähän mahtaisi olla vikana? Kausaus virhe, vai mikä? Onko jollain ollut saman laisia onelmia? Kiitos vastauksista!
Jussi V
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jussi V »

Miltäs siellä paisuntasäiliössä oleva neste näyttää, entäs haju? Itselle ilmeisesti samaa vikaa, tosin ei noin pahana, ainakaan vielä. Paisuntasäiliössä oleva neste on likaista, ei kuitenkaan öljyistä, ja se haisee pakokaasulle. Myös pakokaasumittari näytti jonkinlaisia arvoja tuolta säiliöstä, mikä ei ole normaalia. Öljytkin on omassani ihan normaalit.

Veikkaisin sitä kansipahvia, tai sitten itse kantta. Palotilan ja jäähdytysnestekanavan välillä vuotoa.
teme_p
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Juu, nyt selvis vikakin... Lahdenkansityöstä oli annettu väärä kansipahvi!!!! Ja kaikenlisäksi kannesta oli puolet venttiilinvarrenkumeista irti.. Että hyvin ovat homman hoitaneet!!
Jussi V
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jussi V »

Itse kyselin tuolta Lahden kansityöstä kannen oikaisua jne viime kesänä. Siinä yhteydessä oli puhetta noista venttiilinvarrenkumeista. Itse siellä sanoivat, että ne on ehdottomasti liimattava kiinni. Eipä ole tainnut sama henkilö tehdä sun kantta.

Onkos niillä jonkinlainen takuu?
teme_p
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

just just.. no soitinhan mä sinne ja mutisin mutta eihän ne mitään myönnä ja se auto ei ollut mun omistuksessa sillon, no auto on nyt kunnossa ja sillein..
Vastaa Viestiin