bensan kulutus??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
kutone
'Agila'

Viesti Kirjoittaja kutone »

Mulla on vm: 86 kadett 1.8 GSI ja must alko tuntua et se yhtäkkiä alkoi syömään bensaa ihan helvetisti. Mä kyl kieltämättä antoin sille kenkää, mut vaikuttaako se?? onko moottorista menny joku osa rikki??? vai onko suuttimet kulunu iän myötä, vai mikä siinä on ku ei kauaa enää raski ajella?!?!?!
PS
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja PS »

Mitähän luokkaa se mahtaa kulutella???
varmaan ajotapa vaikuttaa kulutukseen.
omani vastaavanlainen kuluttelee reippaassa
matka-ajossa 7-8 litraa

<font size=-1>[ This Message was edited by: PS on 2003-06-03 20:33 ]</font>
manta3000
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manta3000 »

Eihän se kengän antaminen bensankulutukseen vaikuta... Saman verranhan sitä bensaa kuluu jos vedät urut auki tai rullaat tyhjäkäynnillä... :roll:
Kutosen murinassa on sitä jotain...
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Joskus nuorena kun itellä oli samainen kadetti niin sekin alkoi yhtäkkiä viemään bensaa melkoisesti enemmän kuin normaalisti. Silloin vika oli hapertuneessa bensaletkussa josta tihkui..tai oikeammin valui bensaa oikeastaan koko letkun matkalta. Onneks ei kuitenkaan pakosarjan päälle.. :smile:

Noissa alkuperäisissä letkuissa kai oli joskus oikein tyyppivikana tuo hapertuminen muistaakseni.
18E
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja 18E »

On 2003-06-03 17:01, kutone wrote:
Mulla on vm: 86 kadett 1.8 GSI ja must alko tuntua et se yhtäkkiä alkoi syömään bensaa ihan helvetisti. Mä kyl kieltämättä antoin sille kenkää, mut vaikuttaako se?? onko moottorista menny joku osa rikki??? vai onko suuttimet kulunu iän myötä, vai mikä siinä on ku ei kauaa enää raski ajella?!?!?!
Onko tyhjäkäynti muuttunut kovemmaksi? Omassa pelissä talvel mikään +15litran kulutus ylitys aiheutuu korkeasta tyhjäkäynnistä (ja raskaasta kaasujalasta:)

Kylmänä +2000rpm ja lämpösenä n.1400rpm.
En vaan voi tajuta miksi kone viileällä (mittari) ollessaan käy ihan tajuttoman alhasilla kierroksilla (-1000) ja lämmettyään nostaa tonne 1400 hujakoille.

Kyllä meinaan gasoo kuluu kun valoissa seisoo 2700rpm kierroksilla :/

btw. Todella nätisti kun ajelee niin reilu 8 litran pääsee kesäkelillä.
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
kutone
'Agila'

se vie n.12-16 litraa satasella... mä täs just kokeilen etten nosta kiekkoja yli 3000... katotaan miten se sitte syö... mul oli kans pari bensa letkua hapettunu... ooon ne vaihtanu mut ei sitä tiedä onko siel vielä joku mikä vuotaa...
kutone
'Agila'

mitä on kaksi semmosta säiliötä/purkkia jotka tulee paluu letkun väliin just ennen tankkia??? mitä virkaa niillä on?? voiko ne ohittaa??
18E
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja 18E »

On 2003-06-08 16:20, kutone wrote:
mitä on kaksi semmosta säiliötä/purkkia jotka tulee paluu letkun väliin just ennen tankkia??? mitä virkaa niillä on?? voiko ne ohittaa??
Projektibiilissäni moisia vehkeitä ei siellä ole. Toimii silti =)
t:Ville

"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Vastaa Viestiin