-JPa- kirjoitti:Onkos foorumilla omaa af grannia? Eipä taida olla ketään rohkeaa joka on oikeasti sitä mieltä että noi valot on "jotain ihan muuta".
Tarkoitan tuota ekaa pätkää.
Joku 5 vuotta sitten nähtiin Porvoossa samanlaisia valkoisia pallukoita keskellä päivää ihan helve*tin korkealla taivaalla.Välillä kun katsoi muualle ja kohdisti katseensa takaisin,kesti hetken aikaa,enenkuin ne sai zuumailtua taas näkyviin.Niitä oli kuitenkin alta kymmenen ja ne oli enemmänkin yhdellä alueella ja liikehtivät toisiinsa nähden täysin epäsäännöllisesti sinnetänne poukkoillen.Ja havaintoja teki kaksi ihmistä... enkä tosiaankaan osaa sanoa mitä ne oli...jotain sääpalloja jossain 20 kilsan korkeudessa?
Eikä tässä bongauksessa mitään häpeämisen aihetta ole.Mikään ei ole muuttunut elämässäni ja muistan asian vaan kokemuksena muiden joukossa,enkä kirjoittele missään uhvo-foorumeissa...
-JPa- kirjoitti:Onkos foorumilla omaa af grannia? Eipä taida olla ketään rohkeaa joka on oikeasti sitä mieltä että noi valot on "jotain ihan muuta".
Joo joo ufoja on,mut olis kiva kattella muitakin ufo pätkiä joten pistäkä lisää Kerran muuten näin oudon valoilmiön mutta olin kyllä kävelemässä baarista kotiin enkä ihan selvinpäin
Ne vilkku ja oli sinisiä?
Juuh,oliks säki siellä sillon?
Saman sieppaus ilmiön olen kokenut. Aamulla herää sitten pää turvoksissa ja vaatteet viety. Ah sitä putkayötä.
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka... www.samatsukat.fi
Joo joo ufoja on,mut olis kiva kattella muitakin ufo pätkiä joten pistäkä lisää Kerran muuten näin oudon valoilmiön mutta olin kyllä kävelemässä baarista kotiin enkä ihan selvinpäin
Ne vilkku ja oli sinisiä?
Juuh,oliks säki siellä sillon?
Pyh, se oli kävelemässä kotia päin, kun se ihmetteli että mikä helvetin kirkasvalo loistaa silmiin. Ja aamulla kun Kuke heräs niin se näki ensimmäisenä katuvalaisimen ja ylös noustuaan näki maailman isoimman koiran paskan johon oli liukastunut yöllä
En nyt osaa sanoa mitä nuo valot tuossa filmillä olisi, mutta muistui mieleen kun vuonna -98 ajettiin autolla (sen aikainen tyttöystävä ajoi, minä isuin pelkääjän paikalla). Ajettiin valaisemattomalla tieosuudella.. ja sitten taivalle ilmestyi ensin yksi valopallo... ajateltiin että helikopteri se siellä lentää... sitten ilmestyi toinen valopallo sen rinnalle.. Siinä kohtaa jo alettiin hiukan ihmettelemään... jopa senverran että kuski veti bussipysäkille auton. Sitten ne valot vaan "sykki" ja alkoi liikkumaan oudosti, nopeasti.. ja yhtäkkiä pysähtyivät.. tuo liike toistui muutaman kerran.... ja senjälkeen ne vaan hävisivät.
En minäkään sitä ennen ollut mitenkään ufoihin uskovainen... Mutta jotenkin senjälkeen jäi sellainen outo olo.. että mitäs tämäkin episodi nyt oikein oli.
Luultavasti ihan joku luonnollinen ilmiö.. mutta silti.. outoa se ainakin oli.
Pallosalama on vapaasti ilmassa leijuva valaiseva pallo, joka yleensä kestää useita sekunteja ja on halkaisijaltaan muutamasta sentistä metriin. Pallosalamoita esiintyy vain ukonilmalla kuten tavallisiakin salamoita, mutta ne eivät aiheuta samanlaista tuhoa. Vastoin yleistä luuloa pallosalamat liikkuvat suhteellisen hitaasti eivätkä ne reagoi ihmisten liikkeisiin ja siksi niiden väistäminen on helppoa. Pallosalama voi hävitä äänettömästi tai kovasti paukahtaen.
Oliko tuo wikin lainaus? Mulla on semmonen muistikuva ettei nuo tarvi ukonilmaa. Sehän riittää että on sitä kitkaa ilmamassojen välillä. Siittähän salamat muutenkin syntyy.
Oli nyt miten vaan, niin joka tapauksessa pallosalamat on todella kummallinen ilmiö.
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka... www.samatsukat.fi
-JPa- kirjoitti:Oliko tuo wikin lainaus? Mulla on semmonen muistikuva ettei nuo tarvi ukonilmaa. Sehän riittää että on sitä kitkaa ilmamassojen välillä. Siittähän salamat muutenkin syntyy.
Oli nyt miten vaan, niin joka tapauksessa pallosalamat on todella kummallinen ilmiö.
Oli joo wikistä, muistanut laittaa linkkiä, mutta noita wikin juttuja voi aina lukea pienen varauksen kera.
Ei sillon ukonilmaa ollut, mutta kyllä se ilmiö tuolla pallosalama-teorialla varmaan selittyy.
Oudon ja aika ihmeellisen näköistä se tosiaan oli, ja mitään ääntä ei kuulunut niistä.
Niiden valopallojejn etäisyyttä/korkeutta oli kanssa aika mahdoton arvuutella, mutta kyllä ne muutaman kymmenen metrin korkeudessa varmaan oli.
Noista valoilmiöstä tuli mieleen kun useita vuosia sitten olin porukoilta lähdössä ja pihalla mutsin kanssa seisoskeltiin.
Oli sellainen perus myöhäissyksyn pakkasilma ja pilvetön taivas.
Katsahdin sitten taivaalle ja siellä oli sellainen järjettömän kokoinen pyöreä symmetrinen kuvio, joka näytti lähinnä siltä, että jotain todella isoa olisi räjähtänyt.
Hetken kun siinä tuijoteltiin, niin kuvio alkoi "elämään" ja osoittautuikin revontuliksi.
Koskaan aikaisemmin nähnyt, että revontulet voisi noin symmetriseksi isoksi keskittymäksi muotoutua.
Harmi ettei sattunut olemaan kameraa hollilla, meinaan oli todella nätin näköinen.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
TJT kirjoitti:Noista valoilmiöstä tuli mieleen kun useita vuosia sitten olin porukoilta lähdössä ja pihalla mutsin kanssa seisoskeltiin.
Oli sellainen perus myöhäissyksyn pakkasilma ja pilvetön taivas.
Katsahdin sitten taivaalle ja siellä oli sellainen järjettömän kokoinen pyöreä symmetrinen kuvio, joka näytti lähinnä siltä, että jotain todella isoa olisi räjähtänyt.
Hetken kun siinä tuijoteltiin, niin kuvio alkoi "elämään" ja osoittautuikin revontuliksi.
Koskaan aikaisemmin nähnyt, että revontulet voisi noin symmetriseksi isoksi keskittymäksi muotoutua.
Harmi ettei sattunut olemaan kameraa hollilla, meinaan oli todella nätin näköinen.
Mää näin vähän vastaavan revontulen mutta meni toisinpäin. Eli se keräänty yhteen.